special topic : Sympathie voor Spruyt

Lydianne

Bericht door Lydianne »

Ik ben daar ook geweest zaterdagavond, maar ik heb niet gehoord dat Spruyt gezegd heeft dat hij de tweede zou zijn op de lijst Wilders/Partij voor de Vrijheid.
Deze woorden werden hem wel min of meer in de mond gelegd, maar ik vind het niet eerlijk dat het nu zo in de krant staat.
Jongere

Bericht door Jongere »

Uit het RD-artikel:
Hij {Spruyt} herhaalde zaterdag nog eens dat volgens hem een specifiek christelijke partij achterhaald is.
Dit wist ik niet van Spruyt. Ik heb me eerlijk gezegd ook niet in de hele discussie verdiept, alleen met stijgende verbazing de briefwisseling in het RD bekeken. :shock: Weet iemand toevallig de achterliggende gedachte bij deze opvatting van Spruyt?
Billy

Bericht door Billy »

Jongere schreef:Uit het RD-artikel:
Hij {Spruyt} herhaalde zaterdag nog eens dat volgens hem een specifiek christelijke partij achterhaald is.
Dit wist ik niet van Spruyt. Ik heb me eerlijk gezegd ook niet in de hele discussie verdiept, alleen met stijgende verbazing de briefwisseling in het RD bekeken. :shock: Weet iemand toevallig de achterliggende gedachte bij deze opvatting van Spruyt?

deze opvatting kan je voor een deel vinden in het artikel:
In GESCHONKEN GRATIE - conservatieve notities van een bekeerling doe ik enkele persoonlijke ontboezeming over zijn bekering tot het conservatisme.

te vinden en te lezen op http://www.openorthodoxie.nl onder medewerkers en dan BJ Spruyt
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Lydianne schreef:Ik ben daar ook geweest zaterdagavond, maar ik heb niet gehoord dat Spruyt gezegd heeft dat hij de tweede zou zijn op de lijst Wilders/Partij voor de Vrijheid.
Deze woorden werden hem wel min of meer in de mond gelegd, maar ik vind het niet eerlijk dat het nu zo in de krant staat.
Of het is niet eerlijk van Spruyt om er niet eerlijk voor uit te komen...
Plaats reactie