Urk beroept een predikant.

joost85

Bericht door joost85 »

HHKtE heeft al eerder een bericht de wereld in geroepen dat ds. A. Schreuder naar Tricht-Geldermalsen gaat.
Pas als het Reformatorisch Dagblad en de website van de Hersteld Nederlandse Hervormde Kerk melding maken dat het beroep eventueel is uitgebracht, dan is het officieel.
HHKtE

Bericht door HHKtE »

Ds.J.den Boer staat al lange tijd niet meer op lijst van predikanten van de HNHK ,dus ik betwijfel of hij op dit moment Hersteld hervormd is.Ik den k dat hij door zijn positie als legerpredikant wel PKN moet zijn.
hamlap

Bericht door hamlap »

Op Geref.Gezind staat nu ook dat het beroep van ds. Den Boer naar Urk een roddeltje is.....
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

hamlap schreef:Op Geref.Gezind staat nu ook dat het beroep van ds. Den Boer naar Urk een roddeltje is.....
Daarop heb ik geantwoord:
Ik heb de scriba gemaild en hij antwoorde bevestigend op de vraag of ds. J. den Boer alsnog (vorig jaar bedankte hij) naar Urk komt.
Geen roddel dus...
Matthijs

Bericht door Matthijs »

HHKtE schreef:Ds.J.den Boer staat al lange tijd niet meer op lijst van predikanten van de HNHK ,dus ik betwijfel of hij op dit moment Hersteld hervormd is.Ik den k dat hij door zijn positie als legerpredikant wel PKN moet zijn.
Ds. J. den Boer is 100% cker van de HNHK.

Door niet nader te noemen redenen is hij van de lijst afgehaald.

Zolang de website van de HNHK geen melding maakt van een beroep vanuit Urk op ds. J. den Boer is het mjins inziens nog geen beroep.

Ik weet wel dat ds. J. den Boer best wel herder en leraar zou willen zijn van een "kleine gemeente".
Volgende week zondag hoopt hij bij ons 2x te preken.
Echt een dominee die zichzelf is op de kansel. Hij heeft beslist geen dominee 'air' over zich. Ik mag dat wel.
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Matthijs schreef:
HHKtE schreef:Ds.J.den Boer staat al lange tijd niet meer op lijst van predikanten van de HNHK ,dus ik betwijfel of hij op dit moment Hersteld hervormd is.Ik den k dat hij door zijn positie als legerpredikant wel PKN moet zijn.

Zolang de website van de HNHK geen melding maakt van een beroep vanuit Urk op ds. J. den Boer is het mjins inziens nog geen beroep.

Ik weet wel dat ds. J. den Boer best wel herder en leraar zou willen zijn van een "kleine gemeente".
Echt een dominee die zichzelf is op de kansel. Hij heeft beslist geen dominee 'air' over zich. Ik mag dat wel.
vreemd, dat vind ik nou juist niet .
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Gabrielle schreef:
Matthijs schreef:

vreemd, dat vind ik nou juist niet .
Ja inderdaad vreemd! :?

Ik vind het geweldig als een dominee gewoon normaal doet.
Predikanten met een air over zich, daar houd ik helemaal niet van.
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

volgens mij begrijp je mij niet helemaal, ik vind juist dat hij wél zo'n air heeft.
maar goed......... als hij de Waarheid en Christus preekt, zij hem dat vergeven
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Gabrielle schreef:volgens mij begrijp je mij niet helemaal, ik vind juist dat hij wél zo'n air heeft.
maar goed......... als hij de Waarheid en Christus preekt, zij hem dat vergeven
tja, dat maakt het inderdaad vreemd.
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

Als ik het dus goed begrijp is ds. de Boer beroepen in de PKN gemeente op Urk.
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

Toeschouwer schreef:Als ik het dus goed begrijp is ds. de Boer beroepen in de PKN gemeente op Urk.
Nee, de PKN-gemeente heeft een beroep gedaan op ds. J. van Dijk uit Ridderkerk. De hersteld hervormde gemeente gaat een beroep uitbrengen op ds. J. den Boer.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Nee, de PKN-gemeente heeft een beroep gedaan op ds. J. van Dijk uit Ridderkerk. De hersteld hervormde gemeente gaat een beroep uitbrengen op ds. J. den Boer.
Misschien is het handig én verstandig eerst de officiële berichtgeving af te wachten alvorens vanalles te gaan rondbazuinen??
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Toeschouwer schreef:Als ik het dus goed begrijp is ds. de Boer beroepen in de PKN gemeente op Urk.
Tja, "men" zegt het.

Ik heb nog geen officieel bericht gelezen in de krant of op de hnhk site.
jan03

Bericht door jan03 »

Waarom kan dit niet gewoon onder het topic 'beroepingswerk'?? Is het nu echt noodzakelijk hierover een apart topic te openen??????
HHKtE

Bericht door HHKtE »

Ds.J.den Boer is officieel beroepen op Urk(HNHK)Pnielkerk
Bron:HNHK site
Gesloten