In die regio ken ik geen leuke routes. Een vriendin loopt in etappes de Walk of Wisdom rm vindt dat erg mooi.Zita schreef: ↑Gisteren, 18:24 Ik zoek een mooie wandelroute voor een dag of tien, dus zo'n 300 kilometer (maar het mag gerust ook 100 meer of minder zijn; het gaat mij meer om de kwaliteit dan de kwantiteit van de route, maar ik bedoel dus niet een route van 12 kilometer). Wat natuur betreft bij voorkeur wat afwisseling. Zo nu en dan een stad aandoen is geen probleem, maar ik vind een rustige omgeving wel plezierig. Ik zag in de omgeving van Nijmegen de Walk of Wisdom, maar Nijmegen is een tikje ver weg.
Mijn navigeerkunsten zijn beneden alle peil, dus een uitgestippelde route is wel het handigst, als ik ooit weer thuis wil komen. Vandaag een niet-uitgestippelde route gelopen, maar dat was langs een rivier. Dan zie ik kans om niet-verdwaald te wandelen, maar verder gaat het meestal mis.
Wie heeft een tip, bij voorkeur voor het westen of midden van het land?
Vakantie
Re: Vakantie
- Maanenschijn
Heb je het Maarten van Rossumpad wel eens gelopen?Zita schreef:Ik zoek een mooie wandelroute voor een dag of tien, dus zo'n 300 kilometer (maar het mag gerust ook 100 meer of minder zijn; het gaat mij meer om de kwaliteit dan de kwantiteit van de route, maar ik bedoel dus niet een route van 12 kilometer). Wat natuur betreft bij voorkeur wat afwisseling. Zo nu en dan een stad aandoen is geen probleem, maar ik vind een rustige omgeving wel plezierig. Ik zag in de omgeving van Nijmegen de Walk of Wisdom, maar Nijmegen is een tikje ver weg.
Mijn navigeerkunsten zijn beneden alle peil, dus een uitgestippelde route is wel het handigst, als ik ooit weer thuis wil komen. Vandaag een niet-uitgestippelde route gelopen, maar dat was langs een rivier. Dan zie ik kans om niet-verdwaald te wandelen, maar verder gaat het meestal mis.
Wie heeft een tip, bij voorkeur voor het westen of midden van het land?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Maarten_van_Rossumpad
Het loopt achter mijn huis langs en hoor wel positieve reacties van voorbijgangers.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ik zal mijn vraag verduidelijken: We reizen niet met het ov omdat er dan iemand specifiek voor ons aan het werk is. We winkelen ook niet op zondag en zijn blij als winkels dicht zijn, en anders willen we niet dat winkels vanwege ons open blijven. Ik weet het, over deze dingen wordt ook verschillend gedacht, maar toch zullen de meesten in de reformatorische gezindte hier wel achter staan. Ik stel mijn vraag specifiek aan degenen die ook zo denken en wat dan precies het verschil is met eten in het restaurant van een hotel. .DDD schreef: ↑Gisteren, 17:57 Hotels en herbergen waren er ook in de bijbeltijd, en we lezen nergens dat Paulus dan vastte op de zondagen.
Ik was ooit op zondag in Rome in een klooster, en daar deden de zusters op zondagmorgen juist extra hun best. Dat een van de leden van het gezelschap oud brood at op haar kamer, vonden ze niet zo passen bij de dag van de Heere. En zo denk ik er ook over.
Hoewel ik niets tegen vasten heb, dat zou voor mij wellicht ook heel goed zijn.
Ik zou denken: eten moet je sowieso; winkelen enz. niet.
Of dat moeders nu kookt of een kok.
Of dat moeders nu kookt of een kok.
- Dodo
Wij hebben ooit een weekend in een hotel gezeten, en op zondag beseften we ineens dat de keuken dus voor ons aan het werk was. We hebben gewoon gegeten, je moet toch wat, maar we zouden niet nog een keer een weekend in hotel gaan.
Je bent toch niet verplicht om op zondag in een hotel te overnachten? Er is niemand die je daartoe dwingt en er zijn nauwelijks dringende redenen voor te bedenken…
Om in de kerk te komen moet je jezelf ook verplaatsen, dat zal bij de meesten te voet of te fiets kunnen, sommigen met de auto. Maar dan zeg je toch ook niet: of je nu zelf rijdt, of de buschauffeur….
De buschauffeur werkt inderdaad, maar jij zelf niet.TSD schreef: ↑Gisteren, 22:44Je bent toch niet verplicht om op zondag in een hotel te overnachten? Er is niemand die je daartoe dwingt en er zijn nauwelijks dringende redenen voor te bedenken…
Om in de kerk te komen moet je jezelf ook verplaatsen, dat zal bij de meesten te voet of te fiets kunnen, sommigen met de auto. Maar dan zeg je toch ook niet: of je nu zelf rijdt, of de buschauffeur….
(Ik ben het gevoelsmatig met je eens hoor, maar ik hang even naar de andere kant)
Ja, ik begrijp op zich de argumenten wel tegen het wel/niet op zondag gebruik maken van commerciële diensten, maar ik wil graag (nee, geen oordeel), weten waarom voor (sommige) mensen de buschauffeur of taxichauffeur wel gewetensbezwaren oplevert en de serveerster en kok niet.Tiberius schreef: ↑Gisteren, 22:49De buschauffeur werkt inderdaad, maar jij zelf niet.TSD schreef: ↑Gisteren, 22:44Je bent toch niet verplicht om op zondag in een hotel te overnachten? Er is niemand die je daartoe dwingt en er zijn nauwelijks dringende redenen voor te bedenken…
(Ik ben het gevoelsmatig met je eens hoor, maar ik hang even naar de andere kant)
Ik heb die (schijnbare) inconsequentie nooit echt begrepen (en ook nooit ingedoken) en nu het toch aan de orde komt ben ik gewoon benieuwd hoe specifiek mensen die tegen ov/winkelen oid op zondag zijn, maar wel het weekend overblijven in een hotel. Want dat komt ook in refo-NL best vaak voor…zelfs met veel georganiseerde refo-reizen (zo noem ik het dan nu maar even).
Misschien iets van werken der noodzakelijkheid?TSD schreef:Ja, ik begrijp op zich de argumenten wel tegen het wel/niet op zondag gebruik maken van commerciële diensten, maar ik wil graag (nee, geen oordeel), weten waarom voor (sommige) mensen de buschauffeur of taxichauffeur wel gewetensbezwaren oplevert en de serveerster en kok niet.Tiberius schreef: ↑Gisteren, 22:49De buschauffeur werkt inderdaad, maar jij zelf niet.TSD schreef: ↑Gisteren, 22:44Je bent toch niet verplicht om op zondag in een hotel te overnachten? Er is niemand die je daartoe dwingt en er zijn nauwelijks dringende redenen voor te bedenken…
Ik heb die (schijnbare) inconsequentie nooit echt begrepen (en ook nooit ingedoken) en nu het toch aan de orde komt ben ik gewoon benieuwd hoe specifiek mensen die tegen ov/winkelen oid op zondag zijn, maar wel het weekend overblijven in een hotel. Want dat komt ook in refo-NL best vaak voor…zelfs met veel georganiseerde refo-reizen (zo noem ik het dan nu maar even).
Een vakantiereis als ‘werken der noodzakelijkheid’? En dan ook nog noodzakelijk in een hotel?Robbie schreef: ↑Gisteren, 23:27Misschien iets van werken der noodzakelijkheid?TSD schreef:Ja, ik begrijp op zich de argumenten wel tegen het wel/niet op zondag gebruik maken van commerciële diensten, maar ik wil graag (nee, geen oordeel), weten waarom voor (sommige) mensen de buschauffeur of taxichauffeur wel gewetensbezwaren oplevert en de serveerster en kok niet.Tiberius schreef: ↑Gisteren, 22:49De buschauffeur werkt inderdaad, maar jij zelf niet.TSD schreef: ↑Gisteren, 22:44
Je bent toch niet verplicht om op zondag in een hotel te overnachten? Er is niemand die je daartoe dwingt en er zijn nauwelijks dringende redenen voor te bedenken…
Ik ben het met jou eens. Daar zit geen verschil tussen.