Zeker, ik ben met je eens dat je veel dingen met elkaar kunt regelen en afspreken. Ook de zorg voor de kinderen en huishouden. Ik heb ook een vrouw die altijd is blijven werken, herken dat dus helemaal.merel schreef:Allemaal mee eens. Alleen kan dat mijns inziens ook samengaan met een baan waarbij beiden 4 dagen werken en zorgtaken verdelen. Denk dat het voor veel kinderen heel goed is als hun vader ook een deel van de taken en opvoeding voor zijn rekening neemt.Ik denk dat de crux zit in het elkaar aanvullen en in afhankelijkheid van elkaar samenwerken.
Maar in het andere topic ontstond de discussie over het principiële verschil in taken en inkomen tussen man en vrouw, vanuit het Bijbelse perspectief. Daar gaf je aan dat niemand nog daarvoor argumenten had aangeleverd. Ik heb gepoogd dat te doen. Dus vroeg ik me af: los van allerlei afspraken die je kunt maken: zie je hierin iets van een Bijbelse lijn en daarin ook iets wat in ons eigen gezin en opvoeding naar voren moet komen? Of vind je dat een ieder dat zelf moet uitmaken?