Kleine ergernissen

J de Groot

Re: Kleine ergernissen

Bericht door J de Groot »

Het zijn karikaturen en ik geloof er niet zo veel van
Soms heb je ook gewoon een vrijwilligerspool waar je je vrijwillig kan aanmelden
En dan heb je die dwang en drang helemaal niet nodig
JvW

Bericht door JvW »

J de Groot schreef: 06 jun 2025, 19:13 Het zijn karikaturen en ik geloof er niet zo veel van
Soms heb je ook gewoon een vrijwilligerspool waar je je vrijwillig kan aanmelden
Het zijn geen karikaturen, je hebt er duidelijk niet mee te maken.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
J de Groot

Bericht door J de Groot »

JvW schreef: 06 jun 2025, 19:23
J de Groot schreef: 06 jun 2025, 19:13 Het zijn karikaturen en ik geloof er niet zo veel van
Haha zeker wel
En mijn herinneringen gaan echt lijnrecht in tegen de opmerkingen die hier gebezigd worden.
JvW

Bericht door JvW »

J de Groot schreef: 06 jun 2025, 19:28
JvW schreef: 06 jun 2025, 19:23
Haha zeker wel
En mijn herinneringen gaan echt lijnrecht in tegen de opmerkingen die hier gebezigd worden.
Herinneringen gaan over vroeger, het gaat hier over nu. En ik kan je vanuit diverse ervaringen (basisschool en ‘verzorgingshuis’) meegeven dat deze volledig in lijn zijn met wat hier gezegd wordt.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Idd allemaal verplicht vrijwillig!
De zachte sponzen zijn meestal de sjaak en de harde bezems vegen hun straatje schoon.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD

Bericht door DDD »

In wat voor wereld leef jij? Natuurlijk zijn dat geen karikaturen. Noem liever twee scholen waar dit zo niet speelt.
DDD

Bericht door DDD »

Orchidee schreef: 06 jun 2025, 19:46 Idd allemaal verplicht vrijwillig!
De zachte sponzen zijn meestal de sjaak en de harde bezems vegen hun straatje schoon.
Daarom zou je wat mij betreft het beste zo'n harde bezem de taak geven om de groepen in te delen. Mijn broer doet dat ook met ietwat harde hand, en dan gaat dat prima.

Maar je kunt ook zachtere middelen gebruiken. Mensen die bovengemiddeld bijgedragen hebben, voorrang geven bij het schoolreisje of andere populaire dingen.
merel

Bericht door merel »

De klassenouders mochten inderdaad altijd mee op schoolreisje. Sommige ouders maakten ruzie over de andere plekken. Gelukkig ben ik nooi klassenouder geweest en ben ik daar ook aan ontsnapt.
Posthoorn schreef: 06 jun 2025, 18:28 Hoe deden de scholen dat vroeger dan? Mijn ouders hebben dat soort dingen nooit meegemaakt.
Klopt, dat speelde vroeger niet. Tegenwoordig kan je als je wil vrijwel dagelijks als vrijwilliger aan de slag op school. Vroeger fietsten docenten bv zelf met kinderen naar gym of zwembad. Tegenwoordig worden fiets roosters gemaakt en moeten ouders meefietsen. En dat is slechts 1 voorbeeld.
Laatst gewijzigd door merel op 07 jun 2025, 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.
merel

Bericht door merel »

Orchidee schreef: 06 jun 2025, 19:46 Idd allemaal verplicht vrijwillig!
Dat heeft weinig te maken met hard of zacht. Er zijn nu eenmaal ouders die heel graag deelnemen aan de versier commissie, luizenpluis, bibliotheek commissie, koffiedrinkochtenden, Future Friday dagen, feestdagen commissie etc.etc. en dolgraag klassenouder zijn.
Laatst gewijzigd door merel op 07 jun 2025, 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Wim Anker schreef: 06 jun 2025, 15:40
Zita schreef: 06 jun 2025, 15:12 Verzorgingshuis dat een nogal stevig beroep doet op de familieleden, om in de zomer voldoende zorg te kunnen geven. Familie mag al komen opdraven voor feestelijke poetsdagen het hele jaar door. Maar nu dus ook voor de dagbesteding, de schoonmaak, de dagelijkse verzorging enz enz enz.
Mijn school stuurt toch ook geen leuk vormgegeven kaart naar de ouders: 'Wilt u dat uw kind in de pauze veilig is? Meld u dan nu aan om in de pauze te komen surveilleren.' Of: 'Wilt u dat uw kind rustig zijn toetsen kan maken in de laatste toetsweek? Dan is de inzet van u als ouders noodzakelijk. We rekenen op u.'
Waarom huurt zo'n verzorgingshuis niet gewoon via een uitzendbureau Poolse schoonmaakmedewerkers in? En waarom worden er geen scholieren/studenten ingezet op de dagbesteding? En ja, waarom krijgen er zoveel medewerkers tegelijkertijd vakantie dat je dus de zorg aan de bewoners niet meer voor elkaar krijgt?
Oef.... wat een klaagzang.
Welkom in de echte wereld!
Inderdaad, een vreemde nieuwe wereld. Ik heb dat al bij zoveel aangelegenheden gezegd. Het is zeker waar.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
merel

Bericht door merel »

Het ICT systeem van mijn werk. Im probeer al de hele morgen in te loggen en ook met behulp van ICT lukt het niet.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

heb je al opnieuw opgestart? :jongle
merel

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef: 10 jun 2025, 13:00 heb je al opnieuw opgestart? :jongle
Al heel vaak. Tot op heden zonder resultaat. Ik kan in geen enkel systeem.
Robbie

Bericht door Robbie »

merel schreef:
Al op een ander device geprobeerd?
Loop je stuk op het inloggen an sich of is het iets met 2FA?
Voel je vrij om een screenshot te plaatsen van de foutmelding die het inloggen geeft.
Robbie

Bericht door Robbie »

Robbie schreef:
merel schreef:
Al op een ander device geprobeerd?
Loop je stuk op het inloggen an sich of is het iets met 2FA?
Voel je vrij om een screenshot te plaatsen van de foutmelding die het inloggen geeft.
Je bent trouwens wel een rasoptimist als je dit in Kleine Ergernissen post. Ik zou de neiging hebben om met laptops of telefoons te gaan gooien…
Plaats reactie