Curatorium vergadering GerGem 2025

refo

Re: Curatorium vergadering GerGem 2025

Bericht door refo »

Nou ja. Overdrijven is ook een vak.
DDD

Bericht door DDD »

Het is een zware beschuldiging, op de persoon ook. En onterecht. Wij voeren hier gewoon een gesprek.

Wat DIA doet, is niet rechtvaardig.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: 04 jun 2025, 09:55 Het is een zware beschuldiging, op de persoon ook. En onterecht. Wij voeren hier gewoon een gesprek.

Wat vindt u dat ik aan onrecht doe? Ik spreek alleen het onrecht tegen. Althans zover dat nog kan.
Wel open en eerlijk blijven, dat kan je veel smaad opleveren, maar is toch wel te verkiezen boven wat beweren wat niet waargemaakt kan worden.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
refo

Bericht door refo »

-DIA- schreef: 04 jun 2025, 13:21
DDD schreef: 04 jun 2025, 09:55 Het is een zware beschuldiging, op de persoon ook. En onterecht. Wij voeren hier gewoon een gesprek.

Wat vindt u dat ik aan onrecht doe? Ik spreek alleen het onrecht tegen. Althans zover dat nog kan.
Wel open en eerlijk blijven, dat kan je veel smaad opleveren, maar is toch wel te verkiezen boven wat beweren wat niet waargemaakt kan worden.
Volgens mij lees jij de reacties van een ander helemaal niet.
Ik schreef dit: God liefhebben boven alles is niet hetzelfde als Gods eer stellen boven de eigen zaligheid. Het eerste is een waarheid. Het tweede lees ik nergens in de Schrift.

Vervolgens ga je het weerleggen met teksten waar het over sterven gaat. Dat is iets anders dan 'Gods eer boven de eigen zaligheid'.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

DIA heeft gezegd dat hij er verder niet meer op in wil gaan. Dan is het misschien niet zo handig om deze subdiscussie voort te zetten.
DDD

Bericht door DDD »

DIA stelt een vraag, naar mijn idee. En refo geeft daarop een antwoord.
refo

Bericht door refo »

Bovendien geeft zelf nog een antwoord, ondanks dat hij eerst zei niets meer te zeggen.
Dat is overigens gebruikelijk op dit forum.
KDD

Bericht door KDD »

refo schreef: 03 jun 2025, 19:20 God liefhebben boven alles is niet hetzelfde als Gods eer stellen boven de eigen zaligheid. Het eerste is een waarheid. Het tweede lees ik nergens in de Schrift.
Ik denk dat dit de bedoeling is van het tweede:

En Simon Petrus, dat ziende, viel neder aan de knieën van Jezus, zeggende: Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef: 04 jun 2025, 17:23 Bovendien geeft zelf nog een antwoord, ondanks dat hij eerst zei niets meer te zeggen.
Er zijn mensen (ook wel op dit forum, en namen noemen doe ik niet) die echt laf zijn. Schoppen een topic om of vallen je aan met hun eigen mening, en dan ben je de schuld. En degenen die de boel in war schopte is gevlogen, komt er niet op terug, en jij zit met een aangeprate schuld. Dat is mijn ervaring, en dat noem ik mensen met grote mond en een piepklein hartje, Nooit zullen ze eens een keertje sorry zeggen. Er zijn ook mensen die niet uit lafheid weglopen maar om de nood. Men wil dan niet begrijpen, of misschien wel beter gezegd: men kan dat niet.
U mag mij van alles verwijten, maar ik wil niet laf zijn. Dan liever het forum tegen, als de consciëntie maar recht mag zijn. Vaak worden dan de zaken omgekeerd. Weet u, u kunt ook makkelijk mensen (misschien onwetend) met een teer geweten wegjagen.
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

-DIA- schreef: 04 jun 2025, 23:01
refo schreef: 04 jun 2025, 17:23 Bovendien geeft zelf nog een antwoord, ondanks dat hij eerst zei niets meer te zeggen.
Er zijn mensen (ook wel op dit forum, en namen noemen doe ik niet) die echt laf zijn. Schoppen een topic om of vallen je aan met hun eigen mening, en dan ben je de schuld. En degenen die de boel in war schopte is gevlogen, komt er niet op terug, en jij zit met een aangeprate schuld. Dat is mijn ervaring, en dat noem ik mensen met grote mond en een piepklein hartje, Nooit zullen ze eens een keertje sorry zeggen. Er zijn ook mensen die niet uit lafheid weglopen maar om de nood. Men wil dan niet begrijpen, of misschien wel beter gezegd: men kan dat niet.
U mag mij van alles verwijten, maar ik wil niet laf zijn. Dan liever het forum tegen, als de consciëntie maar recht mag zijn. Vaak worden dan de zaken omgekeerd. Weet u, u kunt ook makkelijk mensen (misschien onwetend) met een teer geweten wegjagen.
Je hebt het anders lang volgehouden! Meer dan 33.000 berichten :super

Blijkbaar vind je het hier dus best gezellig
-DIA-

Bericht door -DIA- »

De Rijssenaar schreef: 04 jun 2025, 23:08
-DIA- schreef: 04 jun 2025, 23:01
Je hebt het anders lang volgehouden! Meer dan 33.000 berichten :super

Blijkbaar vind je het hier dus best gezellig
Nee hoor, gezellig is anders, maar ik ben een mens alleen. En soms heb ik de behoefte iets te delen. Je kunt het dan ook zien als een noodsprong. Maar goed, ik zal daar ook niet achter wegschuilen, al is het waar dat alleen zijn ook een zeker eenzaamheid meebrengt, en bij de eenzaamheid nog vaak onbegrepen.
DDD

Bericht door DDD »

Dat snap ik heel goed hoor DIA. Al ben ik in zeker opzicht niet eenzaam, omdat ik veel vrienden heb, maar soms ben je toch echt alleen, in je eigen beleving.
Plaats reactie