Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
- Johann Gottfried Walther
Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Rompkabinet/minderheidskabinet is toch mogelijk, als doorstart?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ik denk juist dat PvdA/Gl en VVD qua geopolitieke ontwikkelingen best bij elkaar passen. En dát zou een bepalend thema kunnen worden.
Dat denk ik ook en ik hoop dat de VVD zich bekeert van haar onheilzame weg die ingeslagen werd toen er over 'linkse wolken' werd gesproken en die werd voortgezet toen Yesilgöz al liegend over nareis op nareis het kabinet Rutte IV opblies.
-
Als dat gebeurt, dan is de VVD bij de verkiezingen ná dat volgende kabinet wat dan met PvdA-GL zou samengaan en eventueel CDA, dezelfde weg beschoren als NSC.
Dat kan ook een tactiek zijn van Wilders
Als hij nu een kabinetsperiode een centrumlinks kabinet vanuit zijn ivoren toren kan bestrijden, wint hij daar vast veel rechtse VVDers mee bij een volgende verkiezing...
Het is toch ongelooflijk dat Wilders dit zegt over zijn eigen veelgeprezen minister Faber, en blijkbaar toch denkt dat hij zijn achterban ervan kan overtuigen dat de schuld elders ligt?Het AD, dat Wilders citeert schreef:,,Als wij door waren gegaan met non-beleid, daar kan ik niet voor tekenen." Hij noemt initiatieven uit het kabinet om dingen te onderzoeken of uitwerken 'Haagse onzin'.
Zou Wilders dan echt zo voor zichzelf bezig zijn? Na een volgend kabinet (wat misschien 4 jaar zit) is hij toch ook b.l.e.w. 66 jaar.
We staan voor buitengewone economische opgaven. Elke mille telt; zelfs elke euro.ZWP schreef: ↑03 jun 2025, 14:22Een paar euro per Nederland lijkt me niet duur nee?Job schreef: ↑03 jun 2025, 12:33Begrijp ik dat je 93miljoen een schijntje vindt?refo schreef: ↑03 jun 2025, 12:31 Peperduur?
De totale kosten voor een verkiezingscampagne in Nederland zijn moeilijk te specificeren, maar de Tweede Kamerverkiezingen van 2023 hebben ongeveer €93 miljoen gekost, volgens een rapport van de VNG. De partijen zelf hebben naar schatting €10 miljoen per partij voor hun campagnes uitgegeven, waaronder €1.7 miljoen aan online campagnes. Daarnaast is er in Nederland sprake van een flinke hoeveelheid privéfinanciering van partijen door middel van donaties.
De partijen zullen nog geen erg gevulde kas hebben, maar dan zullen de kiezers moeten dokken. Dus zo erg veel kost het niet.
-
Wilders blijft tot hij lichamelijk niet meer kan in de politiek.
Met zijn beveiliging is een normaal leven in de luwte onmogelijk
En als je 66 bent kun je nog prima als politicus je werk doen.
Ik denk overigens dat een volgend kabinet er ook zolang niet zit.
De politieke verschillen tussen GL en VVD zijn veel groter dan tussen VVD en PVV. Zeker nadat de VVD rechtsere koers is ingeslagen.
Toch gaan er regelmatig geruchten rond dat hij zich eventueel wel in Amerika oid zou willen vestigen.J de Groot schreef: ↑03 jun 2025, 16:03Wilders blijft tot hij lichamelijk niet meer kan in de politiek.
Met zijn beveiliging is een normaal leven in de luwte onmogelijk
En als je 66 bent kun je nog prima als politicus je werk doen.
Ik denk overigens dat een volgend kabinet er ook zolang niet zit.
De politieke verschillen tussen GL en VVD zijn veel groter dan tussen VVD en PVV. Zeker nadat de VVD rechtsere koers is ingeslagen.
Erg jammer en teleurstellend.
Hebben we een keer een rechts kabinet, en dan werkt het niet.
Hebben we een keer een rechts kabinet, en dan werkt het niet.
-
Blij dat deze wanvertoning voorbij is. Ik hoop sterk dat CDA onder Bontenbal groot/groter wordt. Hij gaat mijn stem in ieder geval krijgen. Heb behoefte aan rust en verbinding in het midden.
-
Kun jij uitleggen waarom je als christen stemt op een partij die abortus legaliseert ?Amstelodamense schreef: ↑03 jun 2025, 18:06 Blij dat deze wanvertoning voorbij is. Ik hoop sterk dat CDA onder Bontenbal groot/groter wordt. Hij gaat mijn stem in ieder geval krijgen. Heb behoefte aan rust en verbinding in het midden.
Ik ben zeer benieuwd naar je antwoorden daarin
-
Ja hoor, zoals ik ook op Kamala Harris zou hebben gestemd en niet op Donald Trump. Hoezeer ik ook tegen abortus ben, ik kijk breder dan alleen dit ene issue. Overigens, dit is ook weer zo'n stigma: je kunt geen christen zijn als je CDA stemt. Hop, etiket op je hoofd en afgeserveerd. Ligt in het verlengde van: als je kritisch bent op Israel, ben je een antisemiet.J de Groot schreef: ↑03 jun 2025, 18:31Kun jij uitleggen waarom je als christen stemt op een partij die abortus legaliseert ?Amstelodamense schreef: ↑03 jun 2025, 18:06 Blij dat deze wanvertoning voorbij is. Ik hoop sterk dat CDA onder Bontenbal groot/groter wordt. Hij gaat mijn stem in ieder geval krijgen. Heb behoefte aan rust en verbinding in het midden.
Ik ben zeer benieuwd naar je antwoorden daarin
De refo gezindte is erg goed in het (ver)oordelen.
Ik wil de vraag wat breder stellen. Kan je als christen stemmen op een partij die minimaal één programmapunt heeft waar je als christen niet achter kunt staan? Is dat dezelfde vraag of je als christen iets kan kopen bij een winkel die minimaal één artikel verkoopt waar je als christen niet achter kunt staan?
-
Het antwoord op de eerste vraag is voor mij alleen als er geen alternatief is. Dat telt ook voor de tweede vraag. Volgensmij verkopen supermarkten als de AH en Jumbo voorbehoedmiddelen die een abortieve werking kunnen hebben. Voor de Kruidvat telt dat in iedergeval. Ik heb nog nooit van iemand gehoord waarvoor dit een reden was om de Kruidvat te vermijden.Robbie schreef: ↑03 jun 2025, 20:28 Ik wil de vraag wat breder stellen. Kan je als christen stemmen op een partij die minimaal één programmapunt heeft waar je als christen niet achter kunt staan? Is dat dezelfde vraag of je als christen iets kan kopen bij een winkel die minimaal één artikel verkoopt waar je als christen niet achter kunt staan?