De huidige aanpak van het bestuur vind ik niet effectief nee.Job schreef: ↑29 mei 2025, 18:06Hey Zeeuw! Maar vind je de huidige aanpak dan effectief? Of beter: wat lijkt jou dan de weg om deze dames wel op het hoofdpodium te krijgen? En de derde vraag: wat maakt dat dit specifieke punt jou zo zwaar weegt dat het je aan het twijfelen brengt over je partijlidmaatschap?Zeeuw schreef: ↑29 mei 2025, 14:10Je laatste zinnen kloppen. Al lang geleden hadden we de discussie binnen de SGP(j). Er is al die jaren niks veranderd, dus de vele capabele en intelligente dames die de partij rijk is, zullen niet niet op al dan niet fel begeerde plekken terecht komen. Tegenstanders bepalen.Job schreef: ↑28 mei 2025, 21:27Je hebt gelijk, om in de landelijke politiek actief te zijn kun je niet zonder een (heel klein) beetje ego. Iets van geldingsdrang moet er wel zijn, anders mis je het momentum. Maar jezelf op een dienbord aanbieden als geschikt nieuw kamerlid: "MiJ MoEt Je HEbBen", dat heb ik niemand van de huidige drie zien doen. Niet openlijk althans. Ik vind het juist verrassend dat er vaak namen bovenaan de lijst staan van mensen die je echt niet veel op de opiniepagina van het RD tegenkwam, bijvoorbeeld. Gewoon mensen die zich met trouwe inzet in de kijker hebben gespeeld. Ik weet het wel: SGP-dames met ambities komen daar niet mee op de door hen felbegeerde plekken. Maar ook zeker niet met de huidige aanpak.
De manier waarop er met de vragen is omgegaan laat mij voor het eerst in 25 jaar twijfelen aan mijn lidmaatschap.
En ja, ik vind dit specifieke punt, omdat ‘onze’ vrouwen op zoveel (leidinggevende) posities in de maatschappij zeer van waarde zijn, zwak onderbouwt en totaal niet van deze en eerdere tijden.
Ik kan mezelf op veel vlakken heel makkelijk ‘verdedigen’, op deze totaal niet.