Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

refo

Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Bericht door refo »

Deze Europese trend ligt in lijn met wat we het afgelopen jaar in Nederland al zagen. Het aantal asielzoekers dat in Ter Apel aankwam, nam vanaf maart 2024 af. De lagere instroom naar Nederland was opvallend, omdat in de eerste maanden van 2024 juist fors meer aanvragen werden gedaan dan in 2023.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Dit kabinet doet niks zegt de criticaster. Maar de plannen die ze hebben vind dezelfde criticaster ook niks. Wees dus blij zou ik zeggen.
ZWP

Bericht door ZWP »

Wim Anker schreef: 28 mei 2025, 12:30 Dit kabinet doet niks zegt de criticaster. Maar de die plannen die ze hebben vind dezelfde criticaster ook niks. Wees dus blij zou ik zeggen.
Wees blij als de populist wel schreeuwt, maar niet levert. In een periode waarin er wél een haalbare visie op asiel had kunnen ontwikkeld. Daar zijn we inderdaad blij mee! (not)

Ik las ergens:

Dreigen met de val van een kabinet is alleen effectief als coalitiepartners ervan overtuigd dat je bereid bent je dreigement daadwerkelijk uit te voeren. Het probleem lijkt echter te zijn: als Geert Wilders het kabinet tot aftreden dwingt vanwege onvrede over een hoofdlijnenakkoord dat hij zelf eerder de prees ("zon schijnt weer, strengste asielbeleid ooit"), zal daarna geen enkele partij van nog met hem willen regeren. Daarmee wordt het dreigen met een kabinetsval in feite een dreigement om terug te keren naar de oppositie.
Profesto

Bericht door Profesto »

Eindelijk een wat effectievere reactie van de overige politieke partijen op de blonde schreeuwer, namelijk negeren en niet serieus nemen.

Nu zijn kiezers nog. Ik vraag me af of zij zien dat er zo'n 36 Kamerleden zijn die helemaal niets doen, en op veel momenten niet eens de moeite nemen om naar de tweede kamer te komen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Mijnheer Wilders is eruit.
J de Groot

Bericht door J de Groot »

En er uit
Job

Bericht door Job »

Mochten er verkiezingen komen dan zal het wel een smerige campagne worden. De onvrede en ruwheid is mede dankzij dit ruziekabinet weer verder toegenomen. Heel wat keren wreef ik me in de handen bij een aanstaande verkiezingstijd, dit keer geen zin in. Bovendien: het is weer peperduur. Nederland lijkt zo'n beetje verloren. Maar ja, wat hadden we te verwachten? :?
Christen

Bericht door Christen »

Misschien je naam veranderen in Jeremia ;)

Hoewel... Job zou naast Jeremia kunnen zitten bij troost in diepe momenten.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
refo

Bericht door refo »

Peperduur?

De totale kosten voor een verkiezingscampagne in Nederland zijn moeilijk te specificeren, maar de Tweede Kamerverkiezingen van 2023 hebben ongeveer €93 miljoen gekost, volgens een rapport van de VNG. De partijen zelf hebben naar schatting €10 miljoen per partij voor hun campagnes uitgegeven, waaronder €1.7 miljoen aan online campagnes. Daarnaast is er in Nederland sprake van een flinke hoeveelheid privéfinanciering van partijen door middel van donaties.

De partijen zullen nog geen erg gevulde kas hebben, maar dan zullen de kiezers moeten dokken. Dus zo erg veel kost het niet.
Job

Bericht door Job »

refo schreef: 03 jun 2025, 12:31 Peperduur?

De totale kosten voor een verkiezingscampagne in Nederland zijn moeilijk te specificeren, maar de Tweede Kamerverkiezingen van 2023 hebben ongeveer €93 miljoen gekost, volgens een rapport van de VNG. De partijen zelf hebben naar schatting €10 miljoen per partij voor hun campagnes uitgegeven, waaronder €1.7 miljoen aan online campagnes. Daarnaast is er in Nederland sprake van een flinke hoeveelheid privéfinanciering van partijen door middel van donaties.

De partijen zullen nog geen erg gevulde kas hebben, maar dan zullen de kiezers moeten dokken. Dus zo erg veel kost het niet.
Begrijp ik dat je 93miljoen een schijntje vindt?
Terri

Bericht door Terri »

Christen schreef: 03 jun 2025, 12:21 Misschien je naam veranderen in Jeremia ;)

Geeft te denken inderdaad. Wij hebben een prekenserie gehad over Jeremia, zo actueel!
Job

Bericht door Job »

Christen schreef: 03 jun 2025, 12:21 Misschien je naam veranderen in Jeremia ;)

Ja, samen op de ashoop of met as op het hoofd, maar "nochtans op Hem hopend".

Ik moet trouwens bekennen dat de keuze voor mijn forumnaam Job niet gemaakt is het met het oog op de Bijbelse Job. In mijn kring is het zo'n gewone Nederlandse naam geworden dat ik daar ook mee behebt ben geraakt. Ik heb tot op heden gelukkig qua leed, verlies en vriendendood geen Jobsleven.

Maar dat gezegd hebbend: zijn er van jullie die nog hoopvol gestemd zijn over Nederland?
ZWP

Bericht door ZWP »

Job schreef: 03 jun 2025, 12:33
refo schreef: 03 jun 2025, 12:31 Peperduur?

Begrijp ik dat je 93miljoen een schijntje vindt?
Een paar euro per Nederland lijkt me niet duur nee?
Profesto

Bericht door Profesto »

Ik ben blij dat aan dit brekebenenkabinet een einde komt. In ieder geval gaat hoogstwaarschijnlijk brekebeen nummer 1, namelijk minister Faber, eruit.
Ik houd mijn hart vast voor de volgende verkiezingen, maar ik hoop daarbij heel erg dat kiezers gaan stemmen op partijen die interesse hebben in werkbare en uitvoerbare voorstellen.
J de Groot

Bericht door J de Groot »

Profesto schreef: 03 jun 2025, 14:22 Ik ben blij dat aan dit brekebenenkabinet een einde komt. In ieder geval gaat hoogstwaarschijnlijk brekebeen nummer 1, namelijk minister Faber, eruit.
Ik houd mijn hart vast voor de volgende verkiezingen, maar ik hoop daarbij heel erg dat kiezers gaan stemmen op partijen die interesse hebben in werkbare en uitvoerbare voorstellen.
Dat wordt een formatie van een jaartje of 5 , denk ik
VVD wil niet met PvdA-GroenLinks en vice versa, want teveel verschil over migratie, wat waarschijnlijk weer het hoofdthema wordt van de campagne, plus de doelen voor klimaat en dergelijke waar GroenLinks en VVD veel te ver uit elkaar liggen
CDA wil niet met PVV
Dus een fatsoenlijke coalitiemeerderheid kun je met de huidige peilingen bij lange na niet halen.

Ik voorzie een patstelling
Plaats reactie