In de ogen van DDD zijn zowel de GG als de HHK afgescheiden van de Hervormde Kerk. Hij zegt dan dat als je afgewezen wordt je het maar moet kunnen om je in geweten te voegen bij scheurmakers HHK. Terwijl je nota bene zelf tot een kerkverband behoort dat allang en breed gebroken heeft met de Hervormde Kerk en daar nauwelijks nog pijn van heeft. In tegenstelling tot veel hersteld hervormden. Als je tegen scheuring bent, dan moet je eerst naar je eigen kerkverband kijken.MGG schreef: ↑23 mei 2025, 22:10Het langst volgehouden of het laatste weggelopen is hetzelfde als de vraag of een glas half vol is of half leeg.Refojongere schreef: ↑23 mei 2025, 21:01Nee, geen officieel standpunt. Ik heb het eens gelezen dat ds. Fraanje dat zei tegen ds. Doornenbal. Ik dacht dat ds. Fraanje wel model zou staan voor de Gereformeerde Gemeenten. Ik vergis me.pierre27 schreef: ↑23 mei 2025, 18:34Ik kan me niet heugen dat dit ooit een officieel standpunt is geweest....help me eens uit de brand....Refojongere schreef: ↑23 mei 2025, 18:29
Dan maar beter lid van een kerk die het minste geduld had met de Hervormde Kerk: de Gereformeerde Gemeenten. Die noemden deze kerk tenminste de hoer van Babylon.
In elk geval hebben de Gergemmers het volgehouden tot 1834. En nu zegt DDD als GG-er me dat de hersteld hervormden die tot het einde toe hervormd zijn gebleven tot de kerk in 2004 werd opgeheven fout bezig zijn? Op zijn minst pot en ketel verhaal.
Dus ik snap je opmerking over halfvol niet.