Maar het punt is dat hij met deze opvattingen natuurlijk prima thuis hoort in de Gereformeerde Gemeenten. Ik begrijp heel goed dat hij blij is dat hij niet altijd in een zwart pak hoeft te lopen. Hoewel dat als predikant van van de Gereformeerde Gemeente ook niet verplicht is. Ik vind verder dat jij een ongereformeerde kerkvisie hebt als je vindt dat iemand voor zulke verschillen van mening van kerk zou mogen veranderen.J de Groot schreef:Dat hij blij is dat hij niet heel de dag in een zwart pak hoeft te lopenZita schreef: ↑21 mei 2025, 20:27Wat vind je vreemd? En is dat in het ND- of in het RD-artikel?J de Groot schreef: ↑21 mei 2025, 20:23 Meneer Stam is dus ook geïnterviewd door de Ref Dagblad
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... pr16932295
Zijn vrouw is Christine Stam geboren van Gent
Ik vind bepaalde zaken vreemd overkomen uit het artikel .
Het RD-artikel vond ik open (zonder exhibitionistisch te zijn) en integer. Maar daar mag je uiteraard anders over denken.
En de visie van zijn vrouw op de ambten en de vrouw in de kerk is ook twijfelachtig , aangaande haar interview met het Ned Dagblad op YouTube
Zo een interview zorgt er al gelijk voor dat je als man bij het curatorium een kruis krijgt achter je naam
En de column over haar man die zeker wist dat hij dominee zou worden maar niet werd toegelaten en de boosheid in die column is ook genoeg redenen om iemand die zo kritisch is af te wijzen
Er ontstaat dan in de gelederen teveel spanning en ruis en dat bevordert niet de kerkelijke eenheid en saamhorigheid van hoe de Geref Gemeenten vanouds af hebben gefunctioneerd
Je krijgt dan vroeg of laat dezelfde discussies als in de Chr Geref Kerken
Daarom had hij beter gewoon in de Herst Herv Kerk dominee kunnen worden
Soms is het beter om te erkennen dat je niet thuishoort binnen het geheel van de Geref Gemeenten , ook al voel je je plaatselijk wel aan de gemeente verbonden
En het is ook niet een goed gerucht van je naaste verspreiden , mijns inziens
Maar dat is natuurlijk wel iets wat breder in de Gereformeerde Gemeenten voorkomt.