Allen het allerbeste

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9263
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Inderdaad, ik kan me voorstellen dat de felheid in een discussie nogal eens opgevat wordt als een aanval op de persoon.

Waarbij ik in deze discussie de laatste reactie van Gian duidelijk niet terzake en niet chic vind.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Kaw schreef:Je kunt op een dag ook terug komen als MW, NV of andere vormen van MV. Das hier ook een traditie. :wink:
Gelooft MV ook nog in reïncarnatie dan?
Dat had ik echt niet achter hem gezocht.................. :mrgreen:
(Of is dit te cynisch? ) :oops:
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

Ik denk dat het discussieren op dit forum gewoon heel moeilijk is.

a. Je moet heel goed kunnen formuleren
b. 'De groep' moet bij het onderwerp blijven
c. We kennen elkaar nauwelijks, wat het begrijpen van de ander er niet makkelijker op maakt.
d. We hebben het doorgaans over zwaar theologische onderwerpen, terwijl we geen theologen zijn.
e. Rechts is snel op zijn teentjes getrapt.
f. Links ook (zij het andere teentjes).
g. Er bestaan (helaas) veel vooroordelen tussen links en rechts.
h. Veel discussie lopen vast omdat men dezelfde woorden gebruikt voor andere begrippen.
i. onze tegenstander, de duivel, heeft er plezier in om tweedracht te zaaien
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

MV,


de zegen en de gezondheid.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

Wenken voor Refoforum :mrgreen: :

- Houdt van de mensen zoals ze zijn, want er zijn geen andere.
- Zo nu en dan een beetje humor kan veel goedmaken.
- Zelfspot is ook niet onbelangrijk.
- Wees mild als het gaat over een ander.
- Stelingen of beweringen van een ander mag je, vind ik, wél behoorlijk aanpakken, als het maar goed gefundeerd is, en niet zomaar een slag in de lucht.

En houd het gewoon gezellig!
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ter info: ik heb een aantal niet ter zake doende opmerkingen verwijderd.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Adrianus schreef:waarbij een beroep op werken van (nadere) reformatoren onbetwist gezag had, al verschilden we van mening over de interpretatie en weging van bepaalde uitspraken.
Strikt genomen zou je dan een lijstje van onbetwistbare (nadere) reformatoren moeten opnemen in de fora-regeles en hopen dat ze elkaar nergens tegen spreken. Denk alleen al aan Spurgeon en Philpot. De 1 zal zeggen: Nee geen Spurgeon en den ander wil geen Philpot.

Wat mij opvalt is de houding tegenover bijbelpassage's. Er is hier wel eens letterlijk gezegt: "Elke ketter heeft zijn letter" of "Dat staat er wel, maar dat geldt niet of niet meer". Ik vind dat jammer. Op het forum waar de bijbel eigenlijk het grootste gezag zou moeten hebben kunnen mensen er het minste mee.

Als laatste vind ik het negeren van antwoorden of vragen heel hinderlijk. Vaak gaat dit gepaard met het er uit pikken van 1 regeltje waar soms absurde conclussies uit getrokken werden. Dat vind ik heel jammer.
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

Adrianus schreef:Quote:
h. Veel discussie lopen vast omdat men dezelfde woorden gebruikt voor andere begrippen.

Dan moet je meer uitleggen! Ook hier wreekt zich denk ik de beperkte theologische kennis en het geringe vermogen om zaken helder te formuleren. Een en ander niet als verwijt, maar als constatering, met daaraan verbonden de conclusie dat het dan snel 'mis' kan gaan bij een discussie.
Tsja, de posts zijn doorgaans al erg lang (vnl. omdat men de irritante gewoonte heeft om vorige posts in zijn geheel te citeren).

Het is ook een goede gewoonte om erop door te vragen, evt via een persoonlijk bericht: 'Beste x/y, wat bedoel jij precies met z?'

Het is ook een beetje een gebrek aan de forumsoftware, die geen 'subthreads' (zijwegen) toelaat in de discussie. Alle reacties worden onder elkaar geplaatst. Zie http://www.tweakers.net voor en forum met subthreads.
Plaats reactie