Situatie Midden-Oosten

J de Groot

Re: Situatie Midden-Oosten

Bericht door J de Groot »

TSD schreef: 15 mei 2025, 08:50
Lilian1975 schreef: 15 mei 2025, 08:42 Niemand mag voor eigen rechter spelen.... zeker niet als de Katwijkse overheid al voorbereid was. (ME was aanwezig om orde te bewaken)
Het is inderdaad niet slim om daar een demonstratie toe te staan. M.i. Maar dat maakt niet dat je dan maar zelf al voor relschopperij mag zorgen. De ME was NB al aanwezig en dus voorbereid en dus al een begrensend effect? voor dat handjevol wat op de zeer verwerpelijke oproep van die Salafistische spreker. (Overigens kan hij ook niet ongestoord zijn gang gaan lijkt me/hoop ik... en zijn ze toch ook met allerlei onderzooeken bezig?) Dus men was voorbereid. Maar volgens mij is Katwijk sowieso een onrustig volkje😉
Ik ben ook niet helemaal overtuigt of de bivak dragers zo'n Israël liefde hebben of meer liefde voor rellen. Maar goed ik zie het van een afstandje aan🙂.
Eens hoor, maar dat het vertrouwen in politie en ME niet erg groot is op dat gebied begrijp ik ook.
De politie was ook aanwezig in Zaltbommel, maar ondertussen werden mensen gewoon belaagd, bespuugd en bedreigd.

Recht in eigen hand nemen mag inderdaad niet. Maar het zou wel fijn zijn als degenen die daar wel het recht toe hebben, ook eens serieus zouden doorpakken.
Zelfs dan worden er nog vraagtekens bij gezet

Er is ook aangifte gedaan tegen Marco Kroon bijv

Waar gaat het naar toe met de haat tegen het volk van God?
helma

Bericht door helma »

Profesto schreef:Ik word moedeloos van dit topic.
Sommigen vinden dat alleen Israëlische slachtoffers medelijden verdienen. De Palestijnen moeten maar weg, naar elders, naar een ander land. De haat sijpelt door de berichten, waarbij feiten niet van belang lijken te zijn.

Het is voor mij weer een bewijs dat in reformatorische kring selectief wordt omgegaan met naastenliefde.

En ja, ik vind het net zo verschrikkelijk dat er een gezin werd beschoten en dat de zwangere vrouw het niet overleefd heeft. Maar daar gaat mijn bericht niet over.
Eerst zeg je 'sommigen' maar in de volgende alinea is het al bijna veralgemeniseerd.

Ik herken me in elk geval niet in die sommigen.

Laatst gewijzigd door helma op 15 mei 2025, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

CvD schreef: 15 mei 2025, 08:26
Mister schreef: 15 mei 2025, 08:18
CvD schreef: 15 mei 2025, 08:16
Mister schreef: 15 mei 2025, 08:09

Katwijkers hadden gewoon hun handen thuis moeten houden.
Hadden ze ook ze waren gewoon in eigen dorp. Die burgemeester had het gewoon verbieden. Er kwam geen 1 van die gasten uit Katwijk opgeroepen door een haat prediker.
Feit is dat de burgemeester het niet verboden heeft. En dat er Katwijkers zich onwettig gedragen hebben. Het is te idioot voor woorden dat je hier op RF moet uitleggen dat dat dus niet kan.
Juist ja alleen dat feit al dat hij het niet verboden heeft. Maar goed laat die Palestijnse relschoppers lekker hun gang gaan,net als op de universiteiten dan komt vast goed hier in Nederland. Ben blij dat ze daar te minsten nog voor hun eigen op komen in Katwijk.
Los van het feit of een burgemeester iets verbiedt: eigenrichting is geen goede reactie. Ik zeg helemaal niet dat Palestijnse relschoppers 'lekker hun gang moeten gaan'. Het gaat mij hier om eigenrichting waarvan ik in de afgelopen jaren op RF en in de ref. gezindte merk dat dat steeds meer geaccepteerd wordt. Dáár leg ik de vinger bij.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

parsifal schreef: 15 mei 2025, 08:03 Dit is afschuwelijk. Echter, zeker op de Westbank gaat vanuit Israel veel mis. Ik heb Unicef (als een van weinige VN organisaties) hoog staan en hun rapporten over Westbank zijn echt zorgbarend. Natuurlijk is het aantal dode kinderen vertekenend omdat daar iedereen onder 18 onder valt, ook zeventienjarigen met wapens, maar de verhoudingen tussen aantal gedode Palestijnen en Israelis zijn op Westoever echt scheef.

De barbaren bevinden zich aan beide kanten en als anderen daar slachtoffer van worden is dat een ramp.
Daar heb je ook absoluut gelijk in.
In het eerdere verdwenen Israel-topic heb ik al eerder mijn sterke afkeuring geuit tegen kolonisten op de Westbank. Hun arrogantie heb ik altijd zéér stuitend gevonden en hun handelen absoluut fout, inclusief die delen van de regering die hen steunen.

@Profesto: ik sluit me aan bij helma's bericht. Ik herken mij ook niet in de 'sommigen'.
helma

Bericht door helma »

CvD schreef:
J.C. Philpot schreef: 15 mei 2025, 08:14
CvD schreef: 15 mei 2025, 08:05 https://www.allesoverkatwijk.nl/nieuws/ ... VC6mPVZ1hA

Kortom burgemeester Visser had gewoon moeten verbieden. Een ja er is demonstratie recht. Maar tijdens de Corona werden er ook rechten buiten spel gezet door middel van avondklokken een bezoeken bij stervende in de ziekenhuizen en verpleeghuizen.
Zodat hele familie nog met onverwerkte trauma's lopen omdat ze niet een fatsoenlijke afscheid hebben kunnen nemen.
De Katwijkers hebben niet volgens de wet gehandeld. Echter is de oorzaak dat de overheid al enige tijd extreem gedrag, intimidatie, vernielingen en andere misdragingen van Pro-Palestijnse "demonstraten" door de vingers ziet, onder het mom van het "demonstratierecht". Als je dat als overheid toelaat, en daar veel te weinig op handhaaft, dan gaan mensen uiteindelijk eigen rechter spelen.

Is dat goed? Nee. Maar de overheid heeft dit wel aan zichzelf te danken.
U schrijft precies wat ik bedoel. Neem nu de Universiteit protesten voor miljoenen wordt er gesloopt, decanen kijken weg een durfen de confrontatie niet aan. Ja met een fluwelenhand schoenen. Dan ga je dit krijgen vooral ook omdat er veel Katwijkers Israël steunen in vele opzichten. Je hebt er zelf een gemeenschap die zich tot Jodendom bekeerd heeft. Een wat ik weet is dat best een aardig groepje met veel aanhang een groei. Ook dat weet de burgemeester.
Ze hadden ook in de kerk kunnen zitten als hun liefde voor Israël zo groot is.
Ze hadden bij elkaar kunnen komen in gebed (als Aaron en Hur)
Ze hadden ook een pro Israël demonstratie kunnen aanvragen.

Maar dit is in elk geval niet de houding die een christen past. Als je bij voorbaat al een bivakmuts opzet is dat een teken dat het niet je bedoeling is om op een vreedzame manier op te komen voor Israël.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

hoewel Hamas begonnen is en ik echt pro Israël ben, vraag ik me nu af of Israël niet zijn boekje te buiten gaat in de Gazastrook en is er ontzettend veel leed onder mensen die daar niet naar gevraagd hebben.

Daarnaast in Katwijk is het gewoon rellen en ik vraag het me af of het enkel Kattukers waren. Het klopt in ieder geval niet, zelfverdediging is een groot goed, maar dat aanvallen de beste verdediging is, geldt enkel op het voetbalveld
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD

Bericht door DDD »

helma schreef: 15 mei 2025, 08:52
Profesto schreef:Ik word moedeloos van dit topic.
Sommigen vinden dat alleen Israëlische slachtoffers medelijden verdienen. De Palestijnen moeten maar weg, naar elders, naar een ander land. De haat sijpelt door de berichten, waarbij feiten niet van belang lijken te zijn.

Het is voor mij weer een bewijs dat in reformatorische kring selectief wordt omgegaan met naastenliefde.

En ja, ik vind het net zo verschrikkelijk dat er een gezin werd beschoten en dat de zwangere vrouw het niet overleefd heeft. Maar daar gaat mijn bericht niet over.
Eerst zeg je 'sommigen' maar in de volgende alinea is het al bijna veralgemeniseerd.

Ik herken me in elk geval niet in die sommigen.
Ik ook niet. Maar in de bezette gebieden worden dagelijks Palestijnen beschoten. Daar hoor je Philpot niet over. Dat is ongemakkelijk.
CvD

Bericht door CvD »

helma schreef: 15 mei 2025, 09:03
CvD schreef:
J.C. Philpot schreef: 15 mei 2025, 08:14
CvD schreef: 15 mei 2025, 08:05 https://www.allesoverkatwijk.nl/nieuws/ ... VC6mPVZ1hA

Kortom burgemeester Visser had gewoon moeten verbieden. Een ja er is demonstratie recht. Maar tijdens de Corona werden er ook rechten buiten spel gezet door middel van avondklokken een bezoeken bij stervende in de ziekenhuizen en verpleeghuizen.
Zodat hele familie nog met onverwerkte trauma's lopen omdat ze niet een fatsoenlijke afscheid hebben kunnen nemen.
De Katwijkers hebben niet volgens de wet gehandeld. Echter is de oorzaak dat de overheid al enige tijd extreem gedrag, intimidatie, vernielingen en andere misdragingen van Pro-Palestijnse "demonstraten" door de vingers ziet, onder het mom van het "demonstratierecht". Als je dat als overheid toelaat, en daar veel te weinig op handhaaft, dan gaan mensen uiteindelijk eigen rechter spelen.

Is dat goed? Nee. Maar de overheid heeft dit wel aan zichzelf te danken.
U schrijft precies wat ik bedoel. Neem nu de Universiteit protesten voor miljoenen wordt er gesloopt, decanen kijken weg een durfen de confrontatie niet aan. Ja met een fluwelenhand schoenen. Dan ga je dit krijgen vooral ook omdat er veel Katwijkers Israël steunen in vele opzichten. Je hebt er zelf een gemeenschap die zich tot Jodendom bekeerd heeft. Een wat ik weet is dat best een aardig groepje met veel aanhang een groei. Ook dat weet de burgemeester.
Ze hadden ook in de kerk kunnen zitten als hun liefde voor Israël zo groot is.
Ze hadden bij elkaar kunnen komen in gebed (als Aaron en Hur)
Ze hadden ook een pro Israël demonstratie kunnen aanvragen.

Maar dit is in elk geval niet de houding die een christen past. Als je bij voorbaat al een bivakmuts opzet is dat een teken dat het niet je bedoeling is om op een vreedzame manier op te komen voor Israël.
Er zijn ook Simsons en Petrussen, een dat er ook verkeerde personen op afkomen gebeurt altijd.
helma

Bericht door helma »

Welke link zie je hier met Simson en Petrus die het gedrag van de anti-Palestijnen-protesters in Katwijk rechtvaardigt?
CvD

Bericht door CvD »

helma schreef: 15 mei 2025, 10:58 Welke link zie je hier met Simson en Petrus die het gedrag van de anti-Palestijnen-protesters in Katwijk rechtvaardigt?
Jij hebt het over Äarons en Hurs niet iedereen is zo.
Ik heb hier de filmpje waar duidelijk door zo'n roeptoeter geschreeuwd wordt. Zeg het voort,zeg het voort Israël doet aan kindermoord. Een ja dat kan dan voor die mensen een trigger zijn .
Maar ook de andere leuzen waren niet echt heel fraai. Dus daarmee boel ik dat er ook Simsons en Petrus karakter zijn.
Laatst gewijzigd door CvD op 15 mei 2025, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

CvD schreef: 15 mei 2025, 11:07
helma schreef: 15 mei 2025, 10:58 Welke link zie je hier met Simson en Petrus die het gedrag van de anti-Palestijnen-protesters in Katwijk rechtvaardigt?
Daarom is het leren van zachtmoedigheid een goede zaak.
helma

Bericht door helma »

CvD schreef:
Maar ik denk wel dat zulke mensen het meest zegenrijk zijn!
CvD

Bericht door CvD »

helma schreef: 15 mei 2025, 11:31
CvD schreef:
Dat wel maar goed niet iedereen is zo.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

CvD schreef: 15 mei 2025, 11:34
CvD schreef:
Dan nog heb je er wellicht naar te staan om zo te worden.
CvD

Bericht door CvD »

Mister schreef: 15 mei 2025, 11:45
CvD schreef: 15 mei 2025, 11:34
CvD schreef:Jij hebt het over Äarons en Hurs niet iedereen is zo.
Dan nog heb je er wellicht naar te staan om zo te worden.
Met gebreken. Een aangezien dat alles ten delen. Zal dit ook ten delen een ,kortom wie van ons zonder zonden is mag de eerste steen werpen toch? Dus ja een ieder heeft genoeg aan zijn eigen zwakheden.
Plaats reactie