Situatie Midden-Oosten

parsifal

Re: Situatie Midden-Oosten

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef: 13 mei 2025, 21:50
parsifal schreef: 13 mei 2025, 14:15
TSD schreef: 13 mei 2025, 11:57 https://nos.nl/artikel/2567061-britse-e ... an-en-irak

@Parsifal: Je kan een hoge morele standaard hebben, maar zulk soort dingen gebeuren gewoon in de praktijk, ook in professionele legers enz. maar bij Israël worden dergelijke verhalen gebruikt om te framen.
En ik mag hopen dat bij de Britten er ook een goede evaluatie komt en mensen gestraft worden voor moord.
De situatie in Gaza is echt anders met Israelische ministers (en een Amerikaanse president) die openlijk spreken over lokale bevolking verdrijven. En nee, ik kan er niet bij dat voedsel en medicijnen worden tegengehouden. Ja Hamas gaat er aan verdienen, want Hamas zijn de echt gewetenslozen in dit conflict, maar het lokale geld wat te halen is, is niet zoveel vergeleken met de steun die in bijvoorbeeld Iran te halen is. Voor Israel is honger in Gaza een PR ramp, en die slechte PR gaat richting Hamas als beelden van honger gecombineerd worden met beelden van voedsel dat wel over de grens gaat. Daarbij is de honger ook echt een ramp voor de mensheid.

Ja in Zuid-Soedan is het erger en daar moet veel meer aandacht voor zijn, maar daar kan Israel een stuk minder aan doen en de partijen die daar wel wat aan kunnen doen moeten er ook op aangesproken worden.
https://x.com/djonky123/status/19220376 ... Pr9wQ&s=19

Dit is gewoon weer een illustratie van wat we allang wisten.

Ik beschouw al de reacties in de trant van: "ja maar Israel doet dingen fout" medeverantwoordelijk voor uberhaupt het nog bestaan van Hamas.
Het is gewoon antisemitisme al het bashen van Israël. Ook op dit forum.

De mug uitzijgen en de kemel doorzwelgen als het om joden gaat.
Dat Hamas overal heel erg in is, maakt niet dat alles wat op veel mindere schaal gebeurd goed is. De voedsel en medicijnenblokkade zorgt er vooral voor dat Hamas beschuldigend naar Israel kan wijzen. Honger als wapen heeft geen goede reputatie (ook in de Bijbel niet trouwens (2 Koningen 3) En nee, het is geen Israel bashen. Het is waarde hechten aan mensenlevens en eerlijkheid. Er zullen veel burgerdoden vallen, ook in een oorlog waarin IDF eerlijk is over slachtoffers en niet honger als wapen gebruikt, of kinderen naar buurlanden laat gaan voor medische behandeling.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Wim Anker schreef: 14 mei 2025, 08:22 En de VN rapporteur was op pro Hamas lobby tour.
Hillel Neuer van de UN Watch presenteert vandaag een rapport aan Kamerleden over de betreffende rapporteur.
Het is zorgelijk dat de UN niet eens meer de schijn van onpartijdigheid op houdt. Zie verder dit artikel of Neuer's X-account.
Laatst gewijzigd door Edelweiss op 14 mei 2025, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef: 14 mei 2025, 09:22
Wim Anker schreef: 13 mei 2025, 21:50
parsifal schreef: 13 mei 2025, 14:15
TSD schreef: 13 mei 2025, 11:57 https://nos.nl/artikel/2567061-britse-e ... an-en-irak

@Parsifal: Je kan een hoge morele standaard hebben, maar zulk soort dingen gebeuren gewoon in de praktijk, ook in professionele legers enz. maar bij Israël worden dergelijke verhalen gebruikt om te framen.
En ik mag hopen dat bij de Britten er ook een goede evaluatie komt en mensen gestraft worden voor moord.
De situatie in Gaza is echt anders met Israelische ministers (en een Amerikaanse president) die openlijk spreken over lokale bevolking verdrijven. En nee, ik kan er niet bij dat voedsel en medicijnen worden tegengehouden. Ja Hamas gaat er aan verdienen, want Hamas zijn de echt gewetenslozen in dit conflict, maar het lokale geld wat te halen is, is niet zoveel vergeleken met de steun die in bijvoorbeeld Iran te halen is. Voor Israel is honger in Gaza een PR ramp, en die slechte PR gaat richting Hamas als beelden van honger gecombineerd worden met beelden van voedsel dat wel over de grens gaat. Daarbij is de honger ook echt een ramp voor de mensheid.

Ja in Zuid-Soedan is het erger en daar moet veel meer aandacht voor zijn, maar daar kan Israel een stuk minder aan doen en de partijen die daar wel wat aan kunnen doen moeten er ook op aangesproken worden.
https://x.com/djonky123/status/19220376 ... Pr9wQ&s=19

Dit is gewoon weer een illustratie van wat we allang wisten.

Ik beschouw al de reacties in de trant van: "ja maar Israel doet dingen fout" medeverantwoordelijk voor uberhaupt het nog bestaan van Hamas.
Het is gewoon antisemitisme al het bashen van Israël. Ook op dit forum.

De mug uitzijgen en de kemel doorzwelgen als het om joden gaat.
Dat Hamas overal heel erg in is, maakt niet dat alles wat op veel mindere schaal gebeurd goed is. De voedsel en medicijnenblokkade zorgt er vooral voor dat Hamas beschuldigend naar Israel kan wijzen. Honger als wapen heeft geen goede reputatie (ook in de Bijbel niet trouwens (2 Koningen 3) En nee, het is geen Israel bashen. Het is waarde hechten aan mensenlevens en eerlijkheid. Er zullen veel burgerdoden vallen, ook in een oorlog waarin IDF eerlijk is over slachtoffers en niet honger als wapen gebruikt, of kinderen naar buurlanden laat gaan voor medische behandeling.
Prima hoor.
Maar het klinkt wel als enkel en alleen de gesllieerden de bombardementen in Duitsland verwijten (constant, voortdurend en overal) en over de holocaust en het nazisme met geen enkel woord reppen. (Nergens, nooit).

Dit is gewoon antisemitisme.

En met de schijn des rechts van eerlijkheid en geven om mensenlevens.
parsifal

Bericht door parsifal »

Edelweiss schreef: 14 mei 2025, 10:04
Wim Anker schreef: 14 mei 2025, 08:22 En de VN rapporteur was op pro Hamas lobby tour.
Hillel Neuer van de UN Watch presenteert vandaag een rapport aan Kamerleden over de betreffende rapporteur.
Het is zorgelijk dat de UN niet eens meer de schijn van partijdigheid op houdt. Zie verder dit artikel of Neuer's X-account.
Schijn van onpartijdigheid neem ik aan :). Soort "wicked bible" foutje.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

parsifal schreef: 14 mei 2025, 10:41
Edelweiss schreef: 14 mei 2025, 10:04
Het is zorgelijk dat de UN niet eens meer de schijn van partijdigheid op houdt. Zie verder dit artikel of Neuer's X-account.
Schijn van onpartijdigheid neem ik aan :). Soort "wicked bible" foutje.
Haha, daar ga ik weer :)
Je hebt gelijk natuurlijk; ik pas het gelijk aan.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

https://www.nu.nl/binnenland/635575 ... tml#nujij

Noodbevel Katwijk ivm rellen bij bijeenkomst CVI ivm 77 jaar Israëlische onafhankelijkheid.
De Salafistische internetprediker Fouad el Bouch zou zijn volgers hebben opgeroepen "massaal" te protesteren bij de kerk.

Ik neem aan dat zo'n oproep strafbaar is?
1) er is geen toestemming gevraagd?
2) opruiing 't.o.v. van anders gelovigen....
3) andersom zo'n oproep was het land te klein geweest? Laat staan in een islamitisch land... dan had ik dit bericht niet kunnen typen?
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 14 mei 2025, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
parsifal

Bericht door parsifal »

Lilian1975 schreef: 14 mei 2025, 20:29 https://www.nu.nl/binnenland/635575 ... tml#nujij

Noodbevel Katwijk ivm rellen bij bijeenkomst CVI ivm 77 jaar Israëlische onafhankelijkheid.
De Salafistische internetprediker Fouad el Bouch zou zijn volgers hebben opgeroepen "massaal" te protesteren bij de kerk.
Als dit een kerkdienst was, hoop ik toch echt dat el Bouch en de demonstranten ook hard aangepakt worden door rechter. Demonstratierecht is belangrijk, maar diensten verstoren mag niet en het is sowieso beroerd om andere meningen te overschreeuwen.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

parsifal schreef: 14 mei 2025, 20:40
Lilian1975 schreef: 14 mei 2025, 20:29 https://www.nu.nl/binnenland/635575 ... tml#nujij

Als dit een kerkdienst was, hoop ik toch echt dat el Bouch en de demonstranten ook hard aangepakt worden door rechter. Demonstratierecht is belangrijk, maar diensten verstoren mag niet en het is sowieso beroerd om andere meningen te overschreeuwen.
Ik vraag me af of ze toestemming hebben gevraagd voor een demonstratie?
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik hoop dat ze die haatbaarden en pallie-knuffelaars flink aangepakt hebben.
CvD

Bericht door CvD »

Bourdon16 schreef: 14 mei 2025, 20:50 Ik hoop dat ze die haatbaarden en pallie-knuffelaars flink aangepakt hebben.
Die worden best aangepakt daar in Katwijk. Krijg net wat filmpjes een foto's door. Maar dat kan je wel aan die jongens overlaten.
Ben er geboren een getogen een zie vele bekende.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

CvD schreef: 14 mei 2025, 20:55
Bourdon16 schreef: 14 mei 2025, 20:50 Ik hoop dat ze die haatbaarden en pallie-knuffelaars flink aangepakt hebben.
Die worden best aangepakt daar in Katwijk. Krijg net wat filmpjes een foto's door. Maar dat kan je wel aan die jongens overlaten.
Ben er geboren een getogen een zie vele bekende.
Eigenrichting? Dat is strafbaar.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Nee hoor. Het mag schuren.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Bourdon16 schreef: 14 mei 2025, 21:35 Nee hoor. Het mag schuren.
Een demonstrant een tik geven heet in Katwijk 'schuren'?
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Geen idee maar ik heb er geen moeite mee.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Bourdon16 schreef: 14 mei 2025, 21:48 Geen idee maar ik heb er geen moeite mee.
Dat dacht ik al.
Plaats reactie