Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Onderzoekers: 'VS glijdt in rap tempo af naar autocratie' - https://nos.nl/l/2566662
Dit zeggen onderzoekers, niet zijn politieke tegenstanders. Verontrustend, en een bevestiging van wat we in dit topic al constateerden.
Dit zeggen onderzoekers, niet zijn politieke tegenstanders. Verontrustend, en een bevestiging van wat we in dit topic al constateerden.
Zeker en daarbij de mogelijkheden tot corruptie die er nu zijn (laten we het bij mogelijkheden houden). Controle veel minder, meme coins, giga contracten Musk.ZWP schreef: ↑10 mei 2025, 09:40 Onderzoekers: 'VS glijdt in rap tempo af naar autocratie' - https://nos.nl/l/2566662
The Rest is Politics en The Rest is Politics US podcast hadden hier recent podcasts over.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Nu weer gedoe over vliegtuig uit Qatar. https://nos.nl/artikel/2566918-rumoer-i ... dent-trump Wordt leuk werk voor de veiligheidsdiensten. Toen in 2010 de Zweedse kroonprinses trouwde (zonder directe macht) werd er al corruptie onderzoek gedaan omdat ze een groot cadeau kreeg (gebruik van jacht en luxe villa) van een zakenman en familievriend. Hier gaat het om iemand met heel veel uitvoerende macht en een cadeau van honderden miljoenen. Ik ben benieuwd of Trump Soeharto kan gaan aflossen als grootste kleptocraat uit de geschiedenis.parsifal schreef: ↑10 mei 2025, 09:46Zeker en daarbij de mogelijkheden tot corruptie die er nu zijn (laten we het bij mogelijkheden houden). Controle veel minder, meme coins, giga contracten Musk.ZWP schreef: ↑10 mei 2025, 09:40 Onderzoekers: 'VS glijdt in rap tempo af naar autocratie' - https://nos.nl/l/2566662
The Rest is Politics en The Rest is Politics US podcast hadden hier recent podcasts over.
Een beetje historisch besef kan wat nuchterheid geven. Er zijn gewaardeerde presidentiële families in de VS geweest waar altijd een zweem van corruptie en kleptocratisch gedrag omheen hing. Denk aan de Roosevelts, Kennedy's en in mindere mate de fam. Bush.parsifal schreef: ↑12 mei 2025, 09:18Nu weer gedoe over vliegtuig uit Qatar. https://nos.nl/artikel/2566918-rumoer-i ... dent-trump Wordt leuk werk voor de veiligheidsdiensten. Toen in 2010 de Zweedse kroonprinses trouwde (zonder directe macht) werd er al corruptie onderzoek gedaan omdat ze een groot cadeau kreeg (gebruik van jacht en luxe villa) van een zakenman en familievriend. Hier gaat het om iemand met heel veel uitvoerende macht en een cadeau van honderden miljoenen. Ik ben benieuwd of Trump Soeharto kan gaan aflossen als grootste kleptocraat uit de geschiedenis.parsifal schreef: ↑10 mei 2025, 09:46Zeker en daarbij de mogelijkheden tot corruptie die er nu zijn (laten we het bij mogelijkheden houden). Controle veel minder, meme coins, giga contracten Musk.ZWP schreef: ↑10 mei 2025, 09:40 Onderzoekers: 'VS glijdt in rap tempo af naar autocratie' - https://nos.nl/l/2566662
Trouwens ik denk niet dat de veiligheidsdiensten dit kado gaan uitpakken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Het gaat nu wel in grote stappen, waarbij men iets meer wantrouwen heeft dat het de president echt om het landsbelang is te doen en niet om zelf-verrijking. Ik hoorde iemand suggereren (en dat is ook een goed idee voor Nederland) om presidenten, ministers, congresleden etc veel meer te betalen (ga richting half miljoen of meer per jaar). Maar heb ook een absoluut zero-tolerance beleid van zelfs schijn van corruptie. Dus geen beurshandel, geen enkel cadeau, geen bedrijven voor deze personen of hun familie. Singapore is daarvoor een voorbeeld. Dat wordt in VS natuurlijk erg lastig, maar Trump lijkt de belangenverstrengeling echt wel naar een ander niveau te tillen.huisman schreef: ↑12 mei 2025, 09:28Een beetje historisch besef kan wat nuchterheid geven. Er zijn gewaardeerde presidentiële families in de VS geweest waar altijd een zweem van corruptie en kleptocratisch gedrag omheen hing. Denk aan de Roosevelts, Kennedy's en in mindere mate de fam. Bush.parsifal schreef: ↑12 mei 2025, 09:18Nu weer gedoe over vliegtuig uit Qatar. https://nos.nl/artikel/2566918-rumoer-i ... dent-trump Wordt leuk werk voor de veiligheidsdiensten. Toen in 2010 de Zweedse kroonprinses trouwde (zonder directe macht) werd er al corruptie onderzoek gedaan omdat ze een groot cadeau kreeg (gebruik van jacht en luxe villa) van een zakenman en familievriend. Hier gaat het om iemand met heel veel uitvoerende macht en een cadeau van honderden miljoenen. Ik ben benieuwd of Trump Soeharto kan gaan aflossen als grootste kleptocraat uit de geschiedenis.parsifal schreef: ↑10 mei 2025, 09:46Zeker en daarbij de mogelijkheden tot corruptie die er nu zijn (laten we het bij mogelijkheden houden). Controle veel minder, meme coins, giga contracten Musk.ZWP schreef: ↑10 mei 2025, 09:40 Onderzoekers: 'VS glijdt in rap tempo af naar autocratie' - https://nos.nl/l/2566662
Ik praat het gedrag van Trump niet goed. Ik vind veel verwerpelijk aan deze president. Pleit alleen voor historische nuchterheid.parsifal schreef: ↑12 mei 2025, 10:30Het gaat nu wel in grote stappen, waarbij men iets meer wantrouwen heeft dat het de president echt om het landsbelang is te doen en niet om zelf-verrijking. Ik hoorde iemand suggereren (en dat is ook een goed idee voor Nederland) om presidenten, ministers, congresleden etc veel meer te betalen (ga richting half miljoen of meer per jaar). Maar heb ook een absoluut zero-tolerance beleid van zelfs schijn van corruptie. Dus geen beurshandel, geen enkel cadeau, geen bedrijven voor deze personen of hun familie. Singapore is daarvoor een voorbeeld. Dat wordt in VS natuurlijk erg lastig, maar Trump lijkt de belangenverstrengeling echt wel naar een ander niveau te tillen.huisman schreef: ↑12 mei 2025, 09:28Een beetje historisch besef kan wat nuchterheid geven. Er zijn gewaardeerde presidentiële families in de VS geweest waar altijd een zweem van corruptie en kleptocratisch gedrag omheen hing. Denk aan de Roosevelts, Kennedy's en in mindere mate de fam. Bush.parsifal schreef: ↑12 mei 2025, 09:18Nu weer gedoe over vliegtuig uit Qatar. https://nos.nl/artikel/2566918-rumoer-i ... dent-trump Wordt leuk werk voor de veiligheidsdiensten. Toen in 2010 de Zweedse kroonprinses trouwde (zonder directe macht) werd er al corruptie onderzoek gedaan omdat ze een groot cadeau kreeg (gebruik van jacht en luxe villa) van een zakenman en familievriend. Hier gaat het om iemand met heel veel uitvoerende macht en een cadeau van honderden miljoenen. Ik ben benieuwd of Trump Soeharto kan gaan aflossen als grootste kleptocraat uit de geschiedenis.
We’ve seen this before.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Daar ben ik ook voorstander van. De leden van de Bundesrat alhier worden, zelfs voor Zwitserland, vorstelijk beloond vanuit dezelfde drijfveer.parsifal schreef: ↑12 mei 2025, 10:30 (...) Ik hoorde iemand suggereren (en dat is ook een goed idee voor Nederland) om presidenten, ministers, congresleden etc veel meer te betalen (ga richting half miljoen of meer per jaar). Maar heb ook een absoluut zero-tolerance beleid van zelfs schijn van corruptie. Dus geen beurshandel, geen enkel cadeau, geen bedrijven voor deze personen of hun familie. Singapore is daarvoor een voorbeeld. (...)
Ik denk dat het nog een hele uitdaging is om de kluwen van belangenverstrengelingen, corruptie, vriendjespolitiek etc etc in de US te ontrafelen.
Ik ben bang dat het hier en nu een stuk radicaler en sneller gaat dan voorheen. En dat is wel verontrustend. Het is misschien niet geheel nieuw, maar wel sneller en heftiger.
Het adagium is heel sterk: Rules for thee and not for me
Nee hoor. Het enige wat sneller is is het nieuws en het historisch onbenul van journalisten en zeker van de uitingen op sociale media.
Jij ziet geen verschil tussen de regering Trump en eerdere Republikeinse regeringen? Dat lijkt me sterk.huisman schreef: ↑12 mei 2025, 12:58Nee hoor. Het enige wat sneller is is het nieuws en het historisch onbenul van journalisten en zeker van de uitingen op sociale media.
Alleen het verschil tussen Trump I en II is duidelijk zichtbaar, geaccelereerd door Project 2025.
What is mis met Project 2025?
2 van mijn 3 voorbeelden ( Kennedy en Roosevelt )waren presidenten namens de democraten. Als jij denk dat autocratische neigingen aan de republikeinen is voorbehouden ken ook jij de geschiedenis niet.ZWP schreef: ↑12 mei 2025, 13:03Jij ziet geen verschil tussen de regering Trump en eerdere Republikeinse regeringen? Dat lijkt me sterk.huisman schreef: ↑12 mei 2025, 12:58Nee hoor. Het enige wat sneller is is het nieuws en het historisch onbenul van journalisten en zeker van de uitingen op sociale media.
Alleen het verschil tussen Trump I en II is duidelijk zichtbaar, geaccelereerd door Project 2025.
Roosevelt en Kennedy en hun families waren extreem rijk, maar ik wil graag de voorbeelden zien van verrijkringen door (of zelfs tijdens) het presidentschap. Dat is bij Trump echt overduidelijk. Giften als zo'n vliegtuig niet direct afwijzen is echt tekenend.
Waarom geven mensen honderden miljoenen uit om een baan van USD 4 ton te krijgen?
Macht.refo schreef: ↑12 mei 2025, 14:09Waarom geven mensen honderden miljoenen uit om een baan van USD 4 ton te krijgen?