Volgens mij is de vetgedrukte regel nu juist de definitie van een traditie.Jongere schreef:Het is de vraag of het in dit geval niet meer is dan een traditie. Het gebod komt wel duidelijk van God dat er verschil moet zijn tussen man en vrouw, toch? En als we als kerk dat verschil hebben gelegd in een broek/rok? Dan vind ik dat je zo'n regel niet zo maar kan af doen als traditie.Pim schreef:Dús is het traditie en geen direct uit de Bijbel af te leiden voorschrift, waaruit zou voortvloeien dat allen die God vrezen zich daaraan onderwerpen. En dat is nu het punt waarin (o.a.) ik van mening verschil met de auteur van het artikel.Jongere schreef:Natuurlijk maakt je achtergrond verschil.. Als je evangeliseert in China kom je ook niet met een vrachtwagenlading College-Style kleren aan om ze eerst eens netjes aan te kleden. En ik geloof eerlijk gezegd dat over hooguit 50 jaar het broek/rokverhaal ook in Nederland absoluut niet meer aan de orde is.Oude-Waarheid schreef: Zou het ook geen verschil maken welke achtergrond men heeft.
Denk dat het bij sommige Gereformeerde gezinte het al lang geen punt meer is.
Zie het nl in Amsterdam van heel dicht bij.
Dit dus alles los van het feit dat tradities waardevol (kunnen) zijn.

Jij concludeert dat dit issue in China minder relevant is en dat het binnen 50 jaar in NL ook niet meer tot discussie zal leiden. Gods Woord verandert toch niet? Dus is het een interpretatie van Gods Woord die blijkbaar op termijn zal veranderen.