Er waren hier thuis zieken en géén kabouters geweest

Eigenlijk wél!
Het is echt de tijd om, mocht je er ooit gelegenheid voor hebben, een rondje door de zg 'zak van Zuid-Beveland' te doen. Dat is echt mooi als alles in bloei staat.
Is dat ook nu of wat later ook nog?Over een week of 6 ga ik denk pas wéérZeeuw schreef:Het is echt de tijd om, mocht je er ooit gelegenheid voor hebben, een rondje door de zg 'zak van Zuid-Beveland' te doen. Dat is echt mooi als alles in bloei staat.
Ik denk dat het dan zelfs nog mooier is. Vooral het Fluitekruit staat dan vaak hoog en ik denk dat de fruitbomen dan meer bloesem hebben.Orchidee schreef: ↑01 mei 2025, 16:02Is dat ook nu of wat later ook nog?Over een week of 6 ga ik denk pas wéérZeeuw schreef:Het is echt de tijd om, mocht je er ooit gelegenheid voor hebben, een rondje door de zg 'zak van Zuid-Beveland' te doen. Dat is echt mooi als alles in bloei staat.Orchidee schreef: ↑01 mei 2025, 13:29Eigenlijk wél!Zeeuw schreef: 1 dagje is veel tekort he :-)
Alleen onderweg al genoten van alle weides met bloemen en jong groen, de pas of even geleden alweer ingezaaide gewassen en het was gewoon een héél fijn familiair samenzijn
Ook nog lekkere aardappelen, eieren, uien en komkommers mee terug gekregen![]()
![]()
Nou, de perenbloesem, appelbloesem en pruimenbloesem is wel voorbij. Geen idee of er dan nog fruitbomen met bloesem zijn hoor. Wel inderdaad het fluitekruid in de bermen op de prachtige dijkjes.Zeeuw schreef: ↑01 mei 2025, 20:37Ik denk dat het dan zelfs nog mooier is. Vooral het Fluitekruit staat dan vaak hoog en ik denk dat de fruitbomen dan meer bloesem hebben.
50 jaar bevrijding een verschrijving of? Ik wist niet dat je al zo oud bent...Dodo schreef: ↑05 mei 2025, 10:49 Deze dagen halen we herinneringen op aan vijftig jaar bevrijding. Ons dorp heeft toen een aantal veteranen gehuisvest en wij hadden ook een echtpaar te logeren. De kinderen waren nog klein maar ze weten het nog goed. Meneer en mevrouw Canadees! Wat deed hij veel beleg op brood!
Het was toen prachtig weer. Het gezelschap werd op een open kar rondgereden, en het was zo warm dat ik het eigenlijk spannend vond voor die oude mensen.
Later nog herdenking in Wageningen, waar onze meneer Canadees kwijt raakte. Hij had diabetes, en achteraf gezien, beginnende dementie. En hij was aan het dwalen gegaan. Ze hebben erg veel moeite moeten doen om hem terug te vinden, de stad wemelde natuurlijk van oudere mannen in uniform.
Hij had allerlei verhalen, en niet altijd zo mooi. Maar oorlog is niet mooi. Dat ze bijna allemaal dysenterie hadden, wat veel tijd kostte. Dat ze soms krijgsgevangenen meenamen om een hoekje en doodschoten, veel te lastig om ze mee te moeten nemen.
Pas op de laatste dag vertelde mevrouw dat ze thuis gewend waren om bij de lunch iets warms te eten. Soep, een kroket, zoiets. Had ik dat maar eerder geweten, dan had ik het geregeld.
Het was een leuke ervaring om ze in huis te hebben. Ook wel druk, de organisatie ging er van uit dat degenen die ze huisvestten ze ook bezig zouden houden maar dat ging echt niet. Mijn man had zijn werk en ik vier kindertjes.
In de krant vandaag:
Dat is een stil beeld dan... ik hou RF maar in de gaten. Dan zal ik het snel genoeg weten. Wellicht dat er een conclaaf topic geopend kan worden