Wat doen we vandaag?

Orchidee

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

Vandaag nagenieten van een dagje 'Zeeland' en 'gefrustreerd' weer verder tot de gewone orde van de dag.
Er waren hier thuis zieken en géén kabouters geweest
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef: 01 mei 2025, 10:49 Vandaag nagenieten van een dagje 'Zeeland' en 'gefrustreerd' weer verder tot de gewone orde van de dag.
Er waren hier thuis zieken en géén kabouters geweest Afbeelding
1 dagje is veel tekort he :-)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Zeeuw schreef:
Orchidee schreef: 01 mei 2025, 10:49 Vandaag nagenieten van een dagje 'Zeeland' en 'gefrustreerd' weer verder tot de gewone orde van de dag.
Eigenlijk wél!
Alleen onderweg al genoten van alle weides met bloemen en jong groen, de pas of even geleden alweer ingezaaide gewassen en het was gewoon een héél fijn familiair samenzijn Afbeelding
Ook nog lekkere aardappelen, eieren, uien en komkommers mee terug gekregen AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef: 01 mei 2025, 13:29
Zeeuw schreef:
Eigenlijk wél!
Alleen onderweg al genoten van alle weides met bloemen en jong groen, de pas of even geleden alweer ingezaaide gewassen en het was gewoon een héél fijn familiair samenzijn Afbeelding
Ook nog lekkere aardappelen, eieren, uien en komkommers mee terug gekregen AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Het is echt de tijd om, mocht je er ooit gelegenheid voor hebben, een rondje door de zg 'zak van Zuid-Beveland' te doen. Dat is echt mooi als alles in bloei staat.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Zeeuw schreef:
Zeeuw schreef:
Eigenlijk wél!
Het is echt de tijd om, mocht je er ooit gelegenheid voor hebben, een rondje door de zg 'zak van Zuid-Beveland' te doen. Dat is echt mooi als alles in bloei staat.
Is dat ook nu of wat later ook nog?Over een week of 6 ga ik denk pas wéér Afbeelding
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef: 01 mei 2025, 16:02
Zeeuw schreef:
Zeeuw schreef: 1 dagje is veel tekort he :-)
Eigenlijk wél!
Is dat ook nu of wat later ook nog?Over een week of 6 ga ik denk pas wéér Afbeelding
Ik denk dat het dan zelfs nog mooier is. Vooral het Fluitekruit staat dan vaak hoog en ik denk dat de fruitbomen dan meer bloesem hebben.
JvW

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef: 01 mei 2025, 20:37
Orchidee schreef: 01 mei 2025, 16:02
Zeeuw schreef:
Orchidee schreef: 01 mei 2025, 13:29 Eigenlijk wél!
Ik denk dat het dan zelfs nog mooier is. Vooral het Fluitekruit staat dan vaak hoog en ik denk dat de fruitbomen dan meer bloesem hebben.
Nou, de perenbloesem, appelbloesem en pruimenbloesem is wel voorbij. Geen idee of er dan nog fruitbomen met bloesem zijn hoor. Wel inderdaad het fluitekruid in de bermen op de prachtige dijkjes.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
newton

Bericht door newton »

Vogels spotten bij Bempton Cliffs. Helaas de papegaaiduikers niet gezien. De jan-van-gent was wat fotogenieker.
jan-van-gent.jpg
jan-van-gent.jpg (883.86 KiB) 1130 keer bekeken
Dodo

Bericht door Dodo »

We zijn vandaag naar het Vestingmuseum in Naarden geweest. Erg aardig. Heel ruim, veel kazematten met veel origineel materiaal uit met name de strijd tegen de Fransen. Simpel koffietentje maar met prima koffie en appeltaart en nog wat hapjes. Leuk detail is dat er geiten lopen om het gras kort te houden.
We gaan nog wel een keer terug met een handvol kleinkinderen, die kunnen daar eindeloos rondrennen en van alles bekijken. Veel kanonnen, kogels, echte geweren en uniforms.
Het weer was natuurlijk ook uitmuntend.
We zagen er ook nog een weegschaalmuseum in de stad, die houden we in ons achterhoofd voor een volgende keer. Er is ook een prachtige kringloopwinkel.
Dodo

Bericht door Dodo »

Deze dagen halen we herinneringen op aan vijftig jaar bevrijding. Ons dorp heeft toen een aantal veteranen gehuisvest en wij hadden ook een echtpaar te logeren. De kinderen waren nog klein maar ze weten het nog goed. Meneer en mevrouw Canadees! Wat deed hij veel beleg op brood!
Het was toen prachtig weer. Het gezelschap werd op een open kar rondgereden, en het was zo warm dat ik het eigenlijk spannend vond voor die oude mensen.
Later nog herdenking in Wageningen, waar onze meneer Canadees kwijt raakte. Hij had diabetes, en achteraf gezien, beginnende dementie. En hij was aan het dwalen gegaan. Ze hebben erg veel moeite moeten doen om hem terug te vinden, de stad wemelde natuurlijk van oudere mannen in uniform.
Hij had allerlei verhalen, en niet altijd zo mooi. Maar oorlog is niet mooi. Dat ze bijna allemaal dysenterie hadden, wat veel tijd kostte. Dat ze soms krijgsgevangenen meenamen om een hoekje en doodschoten, veel te lastig om ze mee te moeten nemen.
Pas op de laatste dag vertelde mevrouw dat ze thuis gewend waren om bij de lunch iets warms te eten. Soep, een kroket, zoiets. Had ik dat maar eerder geweten, dan had ik het geregeld.
Het was een leuke ervaring om ze in huis te hebben. Ook wel druk, de organisatie ging er van uit dat degenen die ze huisvestten ze ook bezig zouden houden maar dat ging echt niet. Mijn man had zijn werk en ik vier kindertjes.
Terri

Bericht door Terri »

Dodo schreef: 05 mei 2025, 10:49 Deze dagen halen we herinneringen op aan vijftig jaar bevrijding. Ons dorp heeft toen een aantal veteranen gehuisvest en wij hadden ook een echtpaar te logeren. De kinderen waren nog klein maar ze weten het nog goed. Meneer en mevrouw Canadees! Wat deed hij veel beleg op brood!
Het was toen prachtig weer. Het gezelschap werd op een open kar rondgereden, en het was zo warm dat ik het eigenlijk spannend vond voor die oude mensen.
Later nog herdenking in Wageningen, waar onze meneer Canadees kwijt raakte. Hij had diabetes, en achteraf gezien, beginnende dementie. En hij was aan het dwalen gegaan. Ze hebben erg veel moeite moeten doen om hem terug te vinden, de stad wemelde natuurlijk van oudere mannen in uniform.
Hij had allerlei verhalen, en niet altijd zo mooi. Maar oorlog is niet mooi. Dat ze bijna allemaal dysenterie hadden, wat veel tijd kostte. Dat ze soms krijgsgevangenen meenamen om een hoekje en doodschoten, veel te lastig om ze mee te moeten nemen.
Pas op de laatste dag vertelde mevrouw dat ze thuis gewend waren om bij de lunch iets warms te eten. Soep, een kroket, zoiets. Had ik dat maar eerder geweten, dan had ik het geregeld.
Het was een leuke ervaring om ze in huis te hebben. Ook wel druk, de organisatie ging er van uit dat degenen die ze huisvestten ze ook bezig zouden houden maar dat ging echt niet. Mijn man had zijn werk en ik vier kindertjes.
50 jaar bevrijding een verschrijving of? Ik wist niet dat je al zo oud bent... :?
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik zie dat het niet zo duidelijk is. Herinneringen aan dertig jaar geleden, toen we vijftig jaar bevrijding vierden.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Zit naar een stream te kijken met een schoorsteentje.
KDD

Bericht door KDD »

Herman schreef: 07 mei 2025, 18:52 Zit naar een stream te kijken met een schoorsteentje.
In de krant vandaag:

De volgende paus zal een gigantisch tekort en een cultuur van financiële malversaties erven, die Franciscus zelfs in zijn laatste weken tevergeefs probeerde op te lossen.

De zieke paus was buiten adem, zittend onder een geliefd schilderij van Maria, Ontknoper, terwijl hij een laatste wanhopig plan uitwerkte om de financiën van een van 's werelds meest ondoorzichtige bureaucratieën te ontwarren. (...)

https://www.wsj.com/world/europe/vatica ... _permalink
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Herman schreef: 07 mei 2025, 18:52 Zit naar een stream te kijken met een schoorsteentje.
Dat is een stil beeld dan... ik hou RF maar in de gaten. Dan zal ik het snel genoeg weten. Wellicht dat er een conclaaf topic geopend kan worden :haha . Waar alle ins en outs besproken worden.
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 07 mei 2025, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie