Simon0612 schreef: ↑01 mei 2025, 10:07
Dodo schreef: ↑30 apr 2025, 22:44
Ik vind het altijd grappig dat iedereen hier zo precies weet wat er op netflix gebeurt.
Ja ieder weldenkend mens kan dat verzinnen toch? Er is een vrijwel onbeperkt aanbod van series en films die gekeken kunnen worden.
En aangezien er vrijwel geen film of serie is waarin Gods naam niet gelasterd wordt of allerlei uitspattingen van moord en doodslag of op seksueel gebied gedaan worden is de rekensom snel gemaakt. En in mijn jeugdig leven heb ik wel eens een tijdje ook wat van Netflix gezien, dus ik weet wat daar voor bij komt.
Heb jij Netflix? Zo ja, geen moeite met al die zonden en uitspattingen in films en series?
Hetzelfde waarom we ons destijds ook van de televisie distantieerden.
Het is nu alles veel meer doorgedrongen, en ben bang dat het meer 'gewoon' wordt.
Het is de gereformeerde gezindte nog gelukt om de televisie buiten de deur te houden, althans voor een groot deel, maar nu is het alles wel heel gemakkelijk geworden. Is er geen toezicht meer op? Of kan er en filter ingesteld worden op ruwe taal en vloeken? Als dit niet kan moeten we hier verre van blijven denk ik.