Gereformeerde Gemeenten

DDD

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Dank!

Er is wel degelijk een predikantentekort. Maar het is een zelfgecreëerd tekort.

Los daarvan: het ligt óók erg aan de kwaliteiten van de preekregelaar. Soms zie ik dat een dominee twee keer in de buurt preekt, en weet je dat hij niet uit zichzelf een derde dienst regelt. Dan zou je hem zo kunnen vragen, maar veel preekregelaars doen dat niet.
Bobber

Bericht door Bobber »

Ad Anker schreef: Gisteren, 22:06
Wim Anker schreef: Gisteren, 20:19
Delftenaar schreef: Gisteren, 16:38 Misschien kan een predikant in een kerkgenootschap met een groot tekort aan predikanten zijn tijd beter besteden dan het uitgeven van een reformatorische variant van de Linda.
Inderdaad. Zo onderhand is een abbo op Netflix te prefereren boven de voyeur - en pr blaadjes in de refowereld.

Dat voor wat betreft de lezers.

En voorts is klagen over het ds tekort in de GG ook maar krokodillen geween.

Dat voor de schrijvers en scribenten die de schoen passen maar niet aantrekken.
Haha, je slaat door. Er is nauwelijks een predikantentekort in de GG.. Alleen in de kleine gemeenten wel. Ik denk dat de dominees wel zo hoogmoedig zijn dat ze graag een hoop mensen voor hun neus zien, al is er wel een enkele predikant die daar wel gevoel voor lijkt te hebben. Vandaag een ingezonden brief in het RD van een man uit onze buurgemeente. Nu we vacant zijn hebben we nauwelijks een zondag leesdienst terwijl in die gemeente heel veel leesdienst is. Ik blijf dat onbegrijpelijk vinden.

En de Gezinsgids en Terdege zijn vaak best aardig hoor.
Niet leuk voor zo’n kleine gemeente als je ziet dat je buurgemeente in korte tijd het hele rooster vol heeft.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: Gisteren, 21:30 Ik vind dit echt een gekke vraag. Het lijkt er niet op.

Dat is net zo'n vraag als wat een struisvogel toevoegt aan pinguïns.

Maar er is de Eva natuurlijk, en Huis van Belle. Maar dat zijn beide voor een deel van de reformatorische achterban minder herkenbare bladen.
Die laatste twee heb ik ook nog nooit gezien. Je hebt blijkbaar geen antwoord op mijn uitstekende vraag. Ik zal de vraag wat verduidelijken. Wat voor onderwerpen zouden in die refo-Linda behandeld moeten worden?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Wim Anker schreef: Gisteren, 20:19
Delftenaar schreef: Gisteren, 16:38 Misschien kan een predikant in een kerkgenootschap met een groot tekort aan predikanten zijn tijd beter besteden dan het uitgeven van een reformatorische variant van de Linda.
Inderdaad. Zo onderhand is een abbo op Netflix te prefereren boven de voyeur - en pr blaadjes in de refowereld.

Dat voor wat betreft de lezers.

En voorts is klagen over het ds tekort in de GG ook maar krokodillen geween.

Dat voor de schrijvers en scribenten die de schoen passen maar niet aantrekken.
Ja? Je hebt liever een medium (Netflix) wat films en series aanbiedt waarin de vloeken, godslasteringen en alle andere zonden je rond de oren vliegen, dan een Terdege of Gezinsgids? Dat is wel triest eigenlijk…
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik vind het altijd grappig dat iedereen hier zo precies weet wat er op netflix gebeurt.
DDD

Bericht door DDD »

huisman schreef: Gisteren, 22:37
DDD schreef: Gisteren, 21:30 Ik vind dit echt een gekke vraag. Het lijkt er niet op.

Maar er is de Eva natuurlijk, en Huis van Belle. Maar dat zijn beide voor een deel van de reformatorische achterban minder herkenbare bladen.
Die laatste twee heb ik ook nog nooit gezien. Je hebt blijkbaar geen antwoord op mijn uitstekende vraag. Ik zal de vraag wat verduidelijken. Wat voor onderwerpen zouden in die refo-Linda behandeld moeten worden?
Natuurlijk heb ik wel een antwoord. Maar je had ook gewoon even op Wikipedia kunnen kijken, al vind ik dat je gewoon zou moeten weten wat de Linda is.

Relaties, vriendschappen, huisinrichting, koken, reizen, seksualiteit, handwerken, taarten bakken, opvoeding,
pierre27

Bericht door pierre27 »

DDD schreef: Gisteren, 22:10 Dank!

Er is wel degelijk een predikantentekort. Maar het is een zelfgecreëerd tekort.

Los daarvan: het ligt óók erg aan de kwaliteiten van de preekregelaar. Soms zie ik dat een dominee twee keer in de buurt preekt, en weet je dat hij niet uit zichzelf een derde dienst regelt. Dan zou je hem zo kunnen vragen, maar veel preekregelaars doen dat niet.
Eens hoor, ik ben er ook achter gekomen dat de inzet van de preekregelaar veel kan verzorgen. Dirksland kon sinds oktober predikanten gaan vragen die dus ook door de buurgemeenten gevraagd konden/kunnen worden.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
pierre27

Bericht door pierre27 »

DDD schreef: Gisteren, 23:03

Natuurlijk heb ik wel een antwoord. Maar je had ook gewoon even op Wikipedia kunnen kijken, al vind ik dat je gewoon zou moeten weten wat de Linda is.

Relaties, vriendschappen, huisinrichting, koken, reizen, seksualiteit, handwerken, taarten bakken, opvoeding,
Daar heb je toch niet meer van zulke bladen voor nodig dan die er al zijn?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD

Bericht door DDD »

Nou, ik heb er geen bezwaar tegen dat iemand de Linda leest. Maar het is wel een uitermate seculier blad. Voor de gemiddelde christen zou het wel goed zijn als er een christelijk alternatief is.

Natuurlijk moeten mensen die een leidinggevende plek hebben in de kerk goed op de hoogte zijn van wat in de Linda staat en in andere veelgelezen seculiere bladen. Maar voor de gemiddelde vmbo-tiener zou een christelijk alternatief (naast BEAM en, vooruit, Daniel, al vind ik dat niet echt een tienerblad) wel echt goed zijn. Idem voor betrokken kerkleden van 30 die niet uitblinken in zelf nadenken en eigenlijk alles hapklaar aangereikt moeten krijgen.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: Gisteren, 23:03

Reformatorisch koken, handwerken en taarten bakken lijkt mij geweldig. :hum De andere onderwerpen worden tot vervelens toe behandeld in de eerder genoemde bladen.

Misschien wat inzage in onze tijdschrift abonnementen. In huize huisman/vrouw liggen de volgende tijdschriften.
1. Bak en geniet
2. Roots (natuur)
3. Marianne (knutsel)
4. Onze luchtmacht
5. Vogels (Donateur Vogelbescherming)
6. AirForces Monthly

Gezinsgids komt af en toe langs. Terdege lang gehad maar ook al lang geleden opgezegd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel

Bericht door merel »

Wat veel abonnementen. Wij hebben alleen een krant.
huisman

Bericht door huisman »

merel schreef: Vandaag, 07:14 Wat veel abonnementen. Wij hebben alleen een krant.
Vind je? Wij hebben al gesnoeid in de abonnementen sinds de kinderen uit huis zijn.

Buiten de tijdschriften hebben wij het RD, De Wekker en Bewaar het Pand.
Verder de gebruikelijke SGP blaadjes en blaadjes van stichtingen waar wij donateur van zijn.
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

huisman schreef: Vandaag, 07:49
merel schreef: Vandaag, 07:14 Wat veel abonnementen. Wij hebben alleen een krant.
Vind je? Wij hebben al gesnoeid in de abonnementen sinds de kinderen uit huis zijn.

Buiten de tijdschriften hebben wij het RD, De Wekker en Bewaar het Pand.
Verder de gebruikelijke SGP blaadjes en blaadjes van stichtingen waar wij donateur van zijn.

Ruil dat blaadje Bewaar het Pand maar in voor Saambinder.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

De Rijssenaar schreef: Vandaag, 08:05Ruil dat blaadje Bewaar het Pand maar in voor Saambinder.
Wat maakt dat je vindt dat Huisman de Bewaar het Pand in moet ruilen voor de Saambinder?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Adagio

Bericht door Adagio »

Je kunt dan eventueel zonder lid te worden of een abonnement af te sluiten, het blad Bewaar het Pand lezen.
Plaats reactie