Beter dat je er geen cent om geeft dan dat je er helemaal laaiend om wordt. Rijssenaar moet nog veel leren zo te lezen. Blijkbaar bel je wel goed op de hoogte van het reilen en zeilen in Rijssen.Sallander schreef: ↑29 apr 2025, 22:25 Echt een ontaarde discussie. Ds. Janse heeft dit artikel geschreven. En ds. Huijser heeft er in de preek aan gerefereerd. Dit artikel was allereerst voor Rijssen Zuid bedoeld. De anderen lazen het omdat ze met z'n drieën 1 kerkblad hebben. Maar meneer DDD behoorde voor zover ik kon terugvinden niet tot de geadresseerden..
Die Rijssenaar mag best dingen aansnijden. Maar het blijft laf om hier een grote mond op te zetten en de pastorie voorbij te lopen. Zijn dominee is laagdrempelig genoeg! De deur staat vooral voor de jeugd wijd open benadrukt hij altijd. Dus zolang deze jeugdige opposant niet naar de ds. durft geef ik geen cent voor al dat gekoer!!
Preken beluisteren op internet
-
Re: Preken beluisteren op internet
-
Vind wel een lastige dit. Ik zit nu nog in de ontkenningsfase van de leercurve. Dusja, houd je vast.Sallander schreef: ↑29 apr 2025, 22:55Die eerste zin vind ik mooi en ben ik blij mee @DDD!DDD schreef: ↑29 apr 2025, 22:39 Ik heb het gelezen, en het valt wel enigzins mee. Dat is mooi.
Zo heeft het waarschuwen tegen opbouwen direct betrekking op het aanmoedigen om aan het avondmaal te gaan. Daar kun je nog verschillend over denken, maar dat is inderdaad iets waar je niet zomaar iemand toe moet aanzetten.
Maar als een dominee zegt: "Lezen uit een andere Bijbelvertaling, laat dat toch onder ons niet gevonden worden" dan gaat dat wellicht nog geen grens over (een dominee mag zijn verzuchtingen hebben, al vind ik dit persoonlijk niet rechtzinnig), maar het nadert de bijbelse grenslijn wel zo ongeveer.
En melden dat het dragen van een lange broek door een vrouw niet samen kan gaan met avondmaalsgang, gaat daar ook heen. Dat zijn geen rechtzinnige standpunten. Nu kan je in een kerkbode meer zeggen dan in een preek, maar in beide gevallen is voorzichtigheid gepast.
En je andere punten vind ik ook hout snijden. Dit is feitelijk reageren. En de toonzetting is netjes. Als de Rijssenaar dit nu eens overneemt zijn we al een eind gevorderd.
Nee.MGG schreef: ↑29 apr 2025, 21:34Het verbaast mij niks dat jij met deze opmerking komt. Ik kijk naar wat mensen uit mijn netwerk plaatsen. Jij niet? Mogelijk ben jij van de generatie voor sociale media?Wim Anker schreef: ↑29 apr 2025, 19:01Waar kijk je naar man.MGG schreef: ↑
Het valt mij op dat foto's ik bikini of zwembroek ook door mensen uit onze gezindte op sociale media geplaatst worden. Je kan natuurlijk stellen dat mensen je in het echt ook zo tegen kunnen komen. Opzich een prima argument, maar bij mij blijft de vraag waarom wil je graag dat je hele online netwerk je zo ziet.
Nee.
-
Ik vind niet dat het niet mag, maar in de regel denk ik wel waarom doe je het. Persoonlijk zou ik niet willen dat mijn hele netwerk een foto ziet van mij in badkleding. Kleding is om te bedekken en dat badkleding dat vaak minder doet, is voor mij puur functioneel.DDD schreef: ↑29 apr 2025, 21:44Maar vind je dan dat je geen foto's mag delen in badkleding? Ik heb geen idee, maar nog nooit bedacht dat daar iets mis mee zou zijn. Niet dat ik dat zelf zou doen, maar ik ben dan ook geen surfer of iets dergelijks. Ik vind mijzelf met kleren aan duidelijk mooier;-)MGG schreef: ↑29 apr 2025, 21:34Het verbaast mij niks dat jij met deze opmerking komt. Ik kijk naar wat mensen uit mijn netwerk plaatsen. Jij niet? Mogelijk ben jij van de generatie voor sociale media?Wim Anker schreef: ↑29 apr 2025, 19:01Waar kijk je naar man.MGG schreef: ↑
Het valt mij op dat foto's ik bikini of zwembroek ook door mensen uit onze gezindte op sociale media geplaatst worden. Je kan natuurlijk stellen dat mensen je in het echt ook zo tegen kunnen komen. Opzich een prima argument, maar bij mij blijft de vraag waarom wil je graag dat je hele online netwerk je zo ziet.
Klopt! Ik krijg er als Sallander veel van mee.De Rijssenaar schreef: ↑29 apr 2025, 23:01Beter dat je er geen cent om geeft dan dat je er helemaal laaiend om wordt. Rijssenaar moet nog veel leren zo te lezen. Blijkbaar bel je wel goed op de hoogte van het reilen en zeilen in Rijssen.Sallander schreef: ↑29 apr 2025, 22:25 Echt een ontaarde discussie. Ds. Janse heeft dit artikel geschreven. En ds. Huijser heeft er in de preek aan gerefereerd. Dit artikel was allereerst voor Rijssen Zuid bedoeld. De anderen lazen het omdat ze met z'n drieën 1 kerkblad hebben. Maar meneer DDD behoorde voor zover ik kon terugvinden niet tot de geadresseerden..
Die Rijssenaar mag best dingen aansnijden. Maar het blijft laf om hier een grote mond op te zetten en de pastorie voorbij te lopen. Zijn dominee is laagdrempelig genoeg! De deur staat vooral voor de jeugd wijd open benadrukt hij altijd. Dus zolang deze jeugdige opposant niet naar de ds. durft geef ik geen cent voor al dat gekoer!!
-
Bijzonder dat je als Sallander er veel van meekrijgt! Blikbaar zijn er dus wat stenen in de vijver gegooid.Sallander schreef: ↑Gisteren, 08:23Klopt! Ik krijg er als Sallander veel van mee.De Rijssenaar schreef: ↑29 apr 2025, 23:01Beter dat je er geen cent om geeft dan dat je er helemaal laaiend om wordt. Rijssenaar moet nog veel leren zo te lezen. Blijkbaar bel je wel goed op de hoogte van het reilen en zeilen in Rijssen.Sallander schreef: ↑29 apr 2025, 22:25 Echt een ontaarde discussie. Ds. Janse heeft dit artikel geschreven. En ds. Huijser heeft er in de preek aan gerefereerd. Dit artikel was allereerst voor Rijssen Zuid bedoeld. De anderen lazen het omdat ze met z'n drieën 1 kerkblad hebben. Maar meneer DDD behoorde voor zover ik kon terugvinden niet tot de geadresseerden..
Ik heb best wat lijntjes lopen in Rijssen. Ken er veel mensen. Prima volk!
Misschien dat artikel hier even plaatsen?
Maar ik denk dat deze Sallander ook wel een weinigje op de hoogte is van het reilen en zeilen in West-Twente's dreven. Salland is nog altijd mijn oude vaderland. Ooit zijn mijn ouders dit oude Salland ontvlucht, waardoor wij nu een stukje oostelijker wonen. In ons oude Salland kregen we steeds meer tegenstand, en ik durf wel te zeggen dat we hetzelfde van toen, nu 'onder ons' op refoforum vinden.De Rijssenaar schreef: ↑Gisteren, 08:54Bijzonder dat je als Sallander er veel van meekrijgt! Blikbaar zijn er dus wat stenen in de vijver gegooid.Sallander schreef: ↑Gisteren, 08:23Klopt! Ik krijg er als Sallander veel van mee.De Rijssenaar schreef: ↑29 apr 2025, 23:01Beter dat je er geen cent om geeft dan dat je er helemaal laaiend om wordt. Rijssenaar moet nog veel leren zo te lezen. Blijkbaar bel je wel goed op de hoogte van het reilen en zeilen in Rijssen.Sallander schreef: ↑29 apr 2025, 22:25 Echt een ontaarde discussie. Ds. Janse heeft dit artikel geschreven. En ds. Huijser heeft er in de preek aan gerefereerd. Dit artikel was allereerst voor Rijssen Zuid bedoeld. De anderen lazen het omdat ze met z'n drieën 1 kerkblad hebben. Maar meneer DDD behoorde voor zover ik kon terugvinden niet tot de geadresseerden..
Meteen de gelegenheid om nu te wijzen op een artikeltje in de Gezinsgids over de 'nieuwe hermeneutiek' en de gevolgen daarvan. Kort geleden noemde een predikant juist dit het grootste gevaar voor onze tijd.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Koop de waarheid en verkoop ze niet;)De Rijssenaar schreef: ↑Gisteren, 15:31Ik weet niet of dat een goed idee is. Ik zie overigens wel een potentiële handel. Ben benieuwd wat sommigen er voor over hebben..![]()
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.