Gereformeerde Gemeenten

Refojongere

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Refojongere »

HHR schreef: 28 apr 2025, 21:04 Er is niets op tegen, maar ik zie ook werkelijk de meerwaarde er niet van.
Maar goed als ze het leuk vinden, prima.
Het is bekend dat historische kerkgebouwen makkelijker mensen van buiten trekken. Lagere drempels.

Vandaar dat de Haagse GB gemeente een paar keer per jaar dienst houdt in de Grote Kerk.

Dus dat is missionair heel verstandig.
GG links

Bericht door GG links »

Waar gaat deze discussie over. Een gebouw van een hoop stenen. Meer niet. En alle gevoelens ten spijt ik zou voor het gebouw kiezen waar je het lekkerst zit. Waarom zou je in een bioscoop lekkerder moeten zitten dan in een kerk ? Dus onzin om te gaan verkassen. Doe gewoon een financiële donatie aan de stichting als je dat belangrijk vindt.
Rido91

Bericht door Rido91 »

Liefhebbers van oude kerkgebouwen (en met name natuurlijk het prachtige orgel) zullen zich er ongetwijfeld niks bij kunnen voorstellen maar als ik in die gemeente zou zitten zouden we wat mij betreft niet vaak genoeg kerk kunnen houden in de Bovenkerk😉 Het argument dat de kerkenraad een soort 'redder van de Bovenkerk' zou zijn is wat zwak maar vanuit missionair oogpunt is het een prima locatie. De Bovenkerk staat middenin het centrum. En als het daarna ook nog eens praktisch is voor de Avondmaalsviering is het voor zowel de gemeente als de stichting van de Bovenkerk een win-win situatie
Job

Bericht door Job »

Heeft iemand de laatste Terdege al gelezen waarvan ds. Zondag gasthoofdredacteur was? Heeft hij er iets interessants van gemaakt?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Job schreef: Gisteren, 12:25 Heeft iemand de laatste Terdege al gelezen waarvan ds. Zondag gasthoofdredacteur was? Heeft hij er iets interessants van gemaakt?
"Alle inwoners en de vreemdelingen die daar verbleven, besteedden hun tijd aan niets anders dan om wat nieuws te zeggen en te horen."
ZWP

Bericht door ZWP »

Job schreef: Gisteren, 12:25 Heeft iemand de laatste Terdege al gelezen waarvan ds. Zondag gasthoofdredacteur was? Heeft hij er iets interessants van gemaakt?
Ik had eerst niet door dat hij hoofdredacteur was. Bij het doorbladeren zag ik op een gegeven moment heel wat Zondagen voorbij komen. Toen begon me wat te dagen.
Er zaten wat interessante (over rouw) en minder interessante (over hobby's van zijn kinderen) stukjes bij. Maar dat is maar een mening.
Job

Bericht door Job »

Wim Anker schreef: Gisteren, 12:47
"Alle inwoners en de vreemdelingen die daar verbleven, besteedden hun tijd aan niets anders dan om wat nieuws te zeggen en te horen."
Wij zijn niet zonder reden geen abonnee. Met alle beste bedoelingen vind ik Terdege een soort refo-Libelle (met tussendoor interessante interviews). Nu een dominee hoofdredacteur was, vraag ik me af hoe dat uitpakte en of zoiets nu meerwaarde heeft.

Mag het?
refo

Bericht door refo »

Job schreef: Gisteren, 13:17
Wim Anker schreef: Gisteren, 12:47
Wij zijn niet zonder reden geen abonnee. Met alle beste bedoelingen vind ik Terdege een soort refo-Libelle (met tussendoor interessante interviews). Nu een dominee hoofdredacteur was, vraag ik me af hoe dat uitpakte en of zoiets nu meerwaarde heeft.

Mag het?
Nee. Alleen als je een abonnement hebt. Dan kun je het zelf beoordelen. Of iets meerwaarde heeft is in the eye of the beholder, om maar eens een mooie Nederlandse uitdrukking te bezigen.
HHR

Bericht door HHR »

Dus je bent geen abonnee vanwege kritiek.
En dan hier vragen hoe deze uitgave was.
Beetje raar, vind je niet?
Job

Bericht door Job »

HHR schreef: Gisteren, 14:51 Dus je bent geen abonnee vanwege kritiek.
Ja vind je? Ik zag jou volgens mij om een kerkbladstukkie vragen. Ben je gergemmer? Uit Rijssen?

MGG

Bericht door MGG »

Job schreef: Gisteren, 14:58
Ja vind je? Ik zag jou volgens mij om een kerkbladstukkie vragen. Ben je gergemmer?
:D
Of wegens kritiek vertrokken? In dat geval is het een beetje raar, vind je niet?
HHR

Bericht door HHR »

Job schreef: Gisteren, 14:58
Ja vind je? Ik zag jou volgens mij om een kerkbladstukkie vragen. Ben je gergemmer? Uit Rijssen?

Er werd een onzinnige discussie gevoerd over een artikel die niemand gelezen had, dan ligt het toch wat anders, lijkt me.
Narcis

Bericht door Narcis »

ZWP schreef: Gisteren, 13:11
Ik had eerst niet door dat hij hoofdredacteur was. Bij het doorbladeren zag ik op een gegeven moment heel wat Zondagen voorbij komen. Toen begon me wat te dagen.
Er zaten wat interessante (over rouw) en minder interessante (over hobby's van zijn kinderen) stukjes bij. Maar dat is maar een mening.
Mee eens. Ik vond het interview met Manu Keirse interessant.
Verder zag ik niet echt een meerwaarde van een recept van een Zondag, een hobby van een Zondag en een artikel over een kerk in de woonplaats van een Zondag.
Maar het lijkt me dan wel weer geinig om zo'n Terdege van je eigen familie te hebben.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Misschien kan een predikant in een kerkgenootschap met een groot tekort aan predikanten zijn tijd beter besteden dan het uitgeven van een reformatorische variant van de Linda.
Bobber

Bericht door Bobber »

Misschien heeft zo’n predikant te weinig uitdaging?
Plaats reactie