Ik hebt het over nu. Niet over 2008. Zolang de woningnood groot is en de rente laag gaat de stijging onverminderd door. Verder zijn de lonen de laatste jaren flink gestegen. Meer dan de inflatie. https://www.businessinsider.nl/cao-lone ... -inflatie/ .merel schreef: ↑25 apr 2025, 10:23Zo werkt het natuurlijk niet altijd. Wij kochten onze woning in 2006 en in 2008 begon de crisis. Onze woning heeft tot 2019 onder water gestaan en in 2020 hebben wij de woning voor meer verkocht, maar zeker niet voor de overwaarde die jij aangeeft.huisman schreef: ↑25 apr 2025, 10:07Goed advies. Zo snel mogelijk een huis kopen en je niet richten op een specifieke woonplaats wat de kinderen van @Orchidee wel schijnen te doen. Bij één van onze kinderen bracht hun starters woning na 2 jaar €175000 meer op. Daar kun je niet tegen sparen.merel schreef: ↑25 apr 2025, 10:01 @ Wim anker Een standpunt kan je ook in andere bewoordingen weergeven. In communicatie trainingen wordt niet voor niets gezegd 'hard op de inhoud en zacht op de persoon'.
Om terug te komen op het inhoudelijke deel. Verwachten dat iemand een starter, niet zijnde familie, een huis gunt ver onder de daadwerkelijke waarde, is een illusie. Zo werkt het niet. Met name omdat het dan als gift wordt gezien. Dat laatste wist ik ook niet.
Mijn insteek en ook advies aan mijn eigen kinderen zou zijn. Probeer die huizenmarkt op te komen en neem eerst genoegen met wat minder. En probeer door te groeien op het werk of door meer uren te werken om zo vermogen op te kunnen bouwen.
Natuurlijk zijn daar uitzonderingen op maar doorsnee is dat het geval.