Dat is jouw beeld. Ik zie duizenden burgerslachtoffers, het is niet meer dan gerechtvaardigd om daar vragen bij te stellen. Het gedrag van kolonisten op de West Bank wordt ook toegelaten door de Israëlische overheid.
De SGP - een open partij
Re: De SGP - een open partij
-
Dat het onderzocht wordt, is niet vreemd. Wel is het vreemd dat andere leiders niet onderzocht worden. Het lijkt erop dat macht en politieke motieven een van de belangrijkste afwegingen zijn om iets wel of niet op te pakken.
Het doel van zulke instellingen is nobel. De grote hoeveelheid geld die het kost en de onzuivere motieven zorgen ervoor dat ik de kosten niet tegen de baten op vind wegen.
Het spijtige is dat macht en politiek vaak van rechtvaardigheid wint.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1591004 ... moraliteit
-
De kiesvereniging Vlissingen komt toch niet met een voorstel maar met een motie. Hopelijk gaat de communicatie bij de SGP Vlissingen beter en wisselen de plannen daar niet halverwege. Dat een tweederde meerderheid ambitieus was, was op voorhand duidelijk. Wat dat betreft is een motie beter. Je stemt makkelijker voor en de drempel is lager. Nog los van een deadline die mogelijk niet gehaald was. Dat laatste zou wel heel amateuristisch zijn.
Dat laatste was wel mijn eerste gedachte, eerlijk gezegd. Zo amateuristisch is dat niet. Het zijn maar vrijwilligers en de groep is klein. Dat is immers de reden dat Lilian is opgestaan als redder in nood.
Los daarvan een mooi artikel van de heldin van de SGP, Riet Grabijn- van Putten:
https://www.rd.nl/artikel/1102847-lezer ... ers-uit-vs
En dan te bedenken welke boosaardigheden (ze noemt het zelf: haat) zij vanuit de SGP heeft moeten doorstaan. Van meer zondaar worden en minder zonde doen, was kennelijk geen sprake.
Los daarvan een mooi artikel van de heldin van de SGP, Riet Grabijn- van Putten:
En dan te bedenken welke boosaardigheden (ze noemt het zelf: haat) zij vanuit de SGP heeft moeten doorstaan. Van meer zondaar worden en minder zonde doen, was kennelijk geen sprake.
Als je maar een kleine groep vrijwilligers bent, moet je misschien niet zo een grote broek aantrekken.DDD schreef: ↑09 apr 2025, 12:26 Dat laatste was wel mijn eerste gedachte, eerlijk gezegd. Zo amateuristisch is dat niet. Het zijn maar vrijwilligers en de groep is klein. Dat is immers de reden dat Lilian is opgestaan als redder in nood.
-
De groep hoeft niet perse klein te zijn om geen lijstrekker te kunnen vinden. Daarbij komt dat klein geen excuus is voor amateurisme. Je kan eenvoudig en gratis internet en het partijbureau raadplegen.DDD schreef: ↑09 apr 2025, 12:26 Dat laatste was wel mijn eerste gedachte, eerlijk gezegd. Zo amateuristisch is dat niet. Het zijn maar vrijwilligers en de groep is klein. Dat is immers de reden dat Lilian is opgestaan als redder in nood.
Waarom iemand die de SGP voor de rechter sleept een helden is, blijft voor mij een raadsel. Ik zal Paulus niet voor mijn karretje spannen en het houden bij mijn mening dat het niet sociaal is om de maatschappij onnodig op kosten te jagen.
Onrecht moet worden bestreden, met wortel en tak worden uitgeroeid. Maar goed, Paulus zegt: waarom leidt gij niet liever schade, en misschien leven we langzamerhand weer in een wereld waarin de rechterlijke macht een symbool is van de ongelovigen.
Mij triggerde het woordje heldin ook. Ik heb blijkbaar een andere perceptie van helden en heldinnen.MGG schreef: ↑09 apr 2025, 19:59De groep hoeft niet perse klein te zijn om geen lijstrekker te kunnen vinden. Daarbij komt dat klein geen excuus is voor amateurisme. Je kan eenvoudig en gratis internet en het partijbureau raadplegen.DDD schreef: ↑09 apr 2025, 12:26 Dat laatste was wel mijn eerste gedachte, eerlijk gezegd. Zo amateuristisch is dat niet. Het zijn maar vrijwilligers en de groep is klein. Dat is immers de reden dat Lilian is opgestaan als redder in nood.
Waarom iemand die de SGP voor de rechter sleept een helden is, blijft voor mij een raadsel. Ik zal Paulus niet voor mijn karretje spannen en het houden bij mijn mening dat het niet sociaal is om de maatschappij onnodig op kosten te jagen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Pittige ingezonden brief van Jerke Setz, voorzitter PerspectieF, ChristenUnie Jongeren in het RD vandaag.
Ik heb wel het idee dat zijn betoog hout snijdt.
“[…]Maar het Kamerlid dat nu roept om zorgvuldigheid haalde zelf dat gesprek onderuit nog voor het kon plaatsvinden.
Wat resteert, is precies het Amerikaanse cultuurstrijdmodel: schijntegenstellingen, verdachtmaking van politieke collega’s, ronkende woorden richting de eigen achterban (die het RD leest) en het ontwijken van echte politieke confrontatie (in de Tweede Kamer). Die theatrale stijl lijkt een breuk met de traditie van de SGP. Want Van Dijks voorgangers gingen het publieke debat niet zomaar uit de weg. Die wisten wat het betekende om op onderwerpen getuigenis te geven. In de Tweede Kamer, op de inhoud, met overtuiging.“
Ik heb wel het idee dat zijn betoog hout snijdt.
“[…]Maar het Kamerlid dat nu roept om zorgvuldigheid haalde zelf dat gesprek onderuit nog voor het kon plaatsvinden.
Wat resteert, is precies het Amerikaanse cultuurstrijdmodel: schijntegenstellingen, verdachtmaking van politieke collega’s, ronkende woorden richting de eigen achterban (die het RD leest) en het ontwijken van echte politieke confrontatie (in de Tweede Kamer). Die theatrale stijl lijkt een breuk met de traditie van de SGP. Want Van Dijks voorgangers gingen het publieke debat niet zomaar uit de weg. Die wisten wat het betekende om op onderwerpen getuigenis te geven. In de Tweede Kamer, op de inhoud, met overtuiging.“
Ja. Het populisme lijkt de SGP al meer in zijn greep te krijgen. En de dominees gaan voorop, om het met een variatie op de gereformeerden te zeggen, want van theologen kun je in die gevallen meestal niet spreken.
Niet allemaal natuurlijk, zo hoorde ik onlangs nog een dominee zeggen over de strafmaat bij een misdrijf, dat die aan de rechter is, wat in de context niet nodig, maar in het licht van de maatschappelijke ontwikkelingen wel een verstandige opmerking tussendoor was.
Niet allemaal natuurlijk, zo hoorde ik onlangs nog een dominee zeggen over de strafmaat bij een misdrijf, dat die aan de rechter is, wat in de context niet nodig, maar in het licht van de maatschappelijke ontwikkelingen wel een verstandige opmerking tussendoor was.
- J.C. Philpot
Ik word niet warm of koud van het betoog van de heer Setz.
Deze transgender-wet is iets langer dan 2 jaar geleden al besproken bij de invoering. De standpunten van de diverse partijen zijn volstrekt duidelijk. Die duivelse wet moet gewoon zo snel mogelijk worden uitgeschakeld. Dat heeft de SGP goed begrepen.
Het is te vrezen dat sommigen die de procedure van de SGP bekritiseren, gewoon weinig moeite hebben met de goddeloze zaken die in de wet genoemd worden, zoals de wijziging van je geslacht bij de gemeente, nota bene zelfs voor minderjarigen.
Deze transgender-wet is iets langer dan 2 jaar geleden al besproken bij de invoering. De standpunten van de diverse partijen zijn volstrekt duidelijk. Die duivelse wet moet gewoon zo snel mogelijk worden uitgeschakeld. Dat heeft de SGP goed begrepen.
Het is te vrezen dat sommigen die de procedure van de SGP bekritiseren, gewoon weinig moeite hebben met de goddeloze zaken die in de wet genoemd worden, zoals de wijziging van je geslacht bij de gemeente, nota bene zelfs voor minderjarigen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Het ging mij nu niet om die wet. Daar heb ik te weinig kaas van gegeten. En ik ben niet zo woke als ik er uit zie.J.C. Philpot schreef: ↑25 apr 2025, 07:54 Ik word niet warm of koud van het betoog van de heer Setz.

Maar het ging me om de manier van politiek bedrijven die echt wel anders is geworden de laatste jaren. En wat mij betreft is dat geen goede ontwikkeling, al is het electoraal nog wel te verdedigen misschien.
- J.C. Philpot
Gelukkig

Daar zit wel wat in. De manier hoe de zeer respectabele heer Van der Vlies politiek bedreef, is wat mij betreft inderdaad anders als de huidige lichting SGPers, onder leiding van de heer Stoffer.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Juist, toen onlangs de SGP vooraan in de rij stond om premier Schoof dringend naar de kamer te roepen om één of andere actie van mevrouw Faber, was bij mij de maat vol.
Ik was allang een criticaster van de SGP vanwege hun populisme, maar dit soort politieke spelletjes is mij een deur te ver. En de maat vol.
En dat drijft jou in de armen van welke partij? Ik vind zelf de CU wat dit betreft in ieder geval een stuk beter.Herman schreef: ↑25 apr 2025, 11:22Juist, toen onlangs de SGP vooraan in de rij stond om premier Schoof dringend naar de kamer te roepen om één of andere actie van mevrouw Faber, was bij mij de maat vol.
Ik was allang een criticaster van de SGP vanwege hun populisme, maar dit soort politieke spelletjes is mij een deur te ver. En de maat vol.