Preken beluisteren op internet
Re: Preken beluisteren op internet
Nee, want dan stik je. 

Ik heb de preken van 6 en 13 april geluisterd en kom tot dezelfde conclusie. Een bewogen predikant die preekt zoals je kunt verwachten bij deze zondagen.Narcis schreef: ↑19 apr 2025, 09:04Ik heb de preek gehoord. Ik vraag me af of we dezelfde preek hoorden, want wat jij beschrijft hoor ik absoluut niet.De Rijssenaar schreef: ↑17 apr 2025, 17:41 Ik vond het laatste wel erg heftig hoor! Dat de dominee iemand voor hypocriet uitmaakt is nogal wat. Ook wat hij allemaal zegt over het eigen kerkverband zelfs. Dat zorgt alleen maar voor meer scheiding en verdeeldheid in de gemeenten..
Er werd hier ook gezegd dat hij zich bij het Woord moet houden, maar dit past perfect bij het thema, nl. de sleutelen des hemelrijks. Ik hoor een bewogen dominee, zeer begaan met name met de jeugd.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
- J.C. Philpot
Ds. O. Latzel - Die Verurteilung Jesu: Alles falsch!
1. Die falsche Wahl
2. Das falsche Urteil
3. Der falsche Sohn
4. Der falsche Jesus
5. Der falsche Richter
https://mediathek.st-martini.net/video/ ... 7aTkYSCEFz
1. Die falsche Wahl
2. Das falsche Urteil
3. Der falsche Sohn
4. Der falsche Jesus
5. Der falsche Richter
https://mediathek.st-martini.net/video/ ... 7aTkYSCEFz
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- Johann Gottfried Walther
Evangelist A. van Setten:
https://www.youtube.com/watch?v=X2UlNUmhAks
https://www.youtube.com/watch?v=X2UlNUmhAks
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-
DDD heeft gelijk. Je bent niet inhoudelijk op mijn punten in gegaan. Jouw gedrag valt, zoals ze tegenwoordig zeggen, onder victim blaming… of: Dont shoot de messengerhuisman schreef: ↑19 apr 2025, 13:16Jij rukt huisman geheel uit zijn verband. Je haalt er van alles bij om je ongelijk te bewijzen. Complimenten dat je Trump, Gaza, Poetin en het aftreden van Omtzigt er niet bij betrekt.DDD schreef: ↑19 apr 2025, 12:11 Rekening houden met mensen met een zwakker gestel is altijd goed. Als de vrede maar niet ten koste van de waarheid gaat. Want het is goed om zowel de vrede als de waarheid lief te hebben.
Wat de waarheid betreft: huisman rukt het inderdaad geheel uit zijn verband. Het is een exponent van groupthink, en dat geldt naar mijn voorlopig inzien voor al de geschokte reacties. Ze gaan niet over de inhoud, maar over de vorm.
Precies zoals even geleden over ds. Van den Brink. Het is niet aardig genoeg, te vroeg, te laat, het houdt te veel of te weinig rekening met de persoonlijke gevoelens van de betrokkenen, het betreft de hoofdzaken niet, of juist wel, maar daar mag dan geen discussie over zijn, want wat moeten onze jonge kinderen er wel niet van denken? Misschien gaan ze wel bij God weg als de kinderen Gods ruzie maken.
Zo is er altijd wat. Maar het zijn afleidende gedachten. Het is goed om ze te overwegen, en de kanttekeningen zijn soms ook geheel terecht, want dr. Van den Brink wás ook niet altijd aardig genoeg, maar de hoofdzaak blijft staan: dat je een misstand aankaart. En daar houden mensen niet van. Het zijn allemaal smoesjes om er geen standpunt over in te nemen.
Ik zou het haast zelf gaan luisteren, maar ik vrees dat ik me te veel zou storen. Gezien de vele reacties op bijzaken, vrees ik dat je in de hoofdzaak de spijker op zijn kop slaat.![]()
-
Dank voor het begrip. Je kunt altijd ook weer positieve draai aan geven natuurlijkHHR schreef: ↑19 apr 2025, 16:32 Ik begrijp Rijssenaar wel een beetje.
Heb een stuk beluisterd, maar ik denk dat je moet omdenken.
Ds geeft aan dat bepaalde stemmige kleding noodzakelijk is aan het HA. Geeft aan dat hij hier misschien wel wettisch in is.
En tegelijkertijd verwijst hij naar de tekst om de zwakken niet te ergeren.
Dus uiteindelijk veroordeeld hij die andere groep niet om hun staat, maar erkent hij blijkbaar hun sterk geloof maar vraag om rekening te houden met de zwakgelovigen die denken dat je alleen heel stemmig ten dis mag gaan.
Opzich is dat niet verkeerd natuurlijk.
Al zou het wel makkelijker zijn om dan een bepaalde lijst te maken wat nu precies wel en wat niet mag, welke kleuren, welke versierselen, incl minimale cm haarlengte.
-
Jammer dat je de waarheid niet onder ogen hebt willen zien.pierre27 schreef: ↑22 apr 2025, 05:44Ik heb de preken van 6 en 13 april geluisterd en kom tot dezelfde conclusie. Een bewogen predikant die preekt zoals je kunt verwachten bij deze zondagen.Narcis schreef: ↑19 apr 2025, 09:04Ik heb de preek gehoord. Ik vraag me af of we dezelfde preek hoorden, want wat jij beschrijft hoor ik absoluut niet.De Rijssenaar schreef: ↑17 apr 2025, 17:41 Ik vond het laatste wel erg heftig hoor! Dat de dominee iemand voor hypocriet uitmaakt is nogal wat. Ook wat hij allemaal zegt over het eigen kerkverband zelfs. Dat zorgt alleen maar voor meer scheiding en verdeeldheid in de gemeenten..
Er werd hier ook gezegd dat hij zich bij het Woord moet houden, maar dit past perfect bij het thema, nl. de sleutelen des hemelrijks. Ik hoor een bewogen dominee, zeer begaan met name met de jeugd.
Jammer dat je de mening van een ander niet lijkt te respecteren en jouw visie kennelijk als de enige juiste ziet. Vraag me af of je het al bij je pastor hebt aangekaart en je zorg hebt neergelegd waar het hoort. Niet hier, maar bij de dominee. Nu lijkt het of je het bijna gedoofde vuurtje van de discussie weer nieuw leven in wilt blazen. Doe dat nou niet, maar ga de Bijbelse weg!
Is echt het beste, en wie weet hoe goed het uitpakt.
Ik ben benieuwd hoe je 6 april hebt beluisterd. Zit een slotje op. Bij 13 april is dit (nog) niet.pierre27 schreef: ↑22 apr 2025, 05:44Ik heb de preken van 6 en 13 april geluisterd en kom tot dezelfde conclusie. Een bewogen predikant die preekt zoals je kunt verwachten bij deze zondagen.Narcis schreef: ↑19 apr 2025, 09:04Ik heb de preek gehoord. Ik vraag me af of we dezelfde preek hoorden, want wat jij beschrijft hoor ik absoluut niet.De Rijssenaar schreef: ↑17 apr 2025, 17:41 Ik vond het laatste wel erg heftig hoor! Dat de dominee iemand voor hypocriet uitmaakt is nogal wat. Ook wat hij allemaal zegt over het eigen kerkverband zelfs. Dat zorgt alleen maar voor meer scheiding en verdeeldheid in de gemeenten..
De preken zijn tot ongeveer twee weken na datum vrij te beluisteren voor de drie gemeenten zag ik.
+1. Het gaat een beetje op trollen lijken bij die Rijssenaar....Sallander schreef: ↑23 apr 2025, 21:57 Jammer dat je de mening van een ander niet lijkt te respecteren en jouw visie kennelijk als de enige juiste ziet. Vraag me af of je het al bij je pastor hebt aangekaart en je zorg hebt neergelegd waar het hoort. Niet hier, maar bij de dominee. Nu lijkt het of je het bijna gedoofde vuurtje van de discussie weer nieuw leven in wilt blazen. Doe dat nou niet, maar ga de Bijbelse weg!
-
Wat is trollen?Inwoner schreef: ↑24 apr 2025, 08:12+1. Het gaat een beetje op trollen lijken bij die Rijssenaar....Sallander schreef: ↑23 apr 2025, 21:57 Jammer dat je de mening van een ander niet lijkt te respecteren en jouw visie kennelijk als de enige juiste ziet. Vraag me af of je het al bij je pastor hebt aangekaart en je zorg hebt neergelegd waar het hoort. Niet hier, maar bij de dominee. Nu lijkt het of je het bijna gedoofde vuurtje van de discussie weer nieuw leven in wilt blazen. Doe dat nou niet, maar ga de Bijbelse weg!
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Ik denk niet dat deze manier de bedoeling is. Ik schat in dat Rijssenaar nog jong is, nog niet echt door heeft wat wel of niet verstandig is om te posten, dus lijkt me een vriendelijke bejegening zoals Sallander en anderen doen beter. Sturen heet dat. Niet affakkelen.Inwoner schreef: ↑24 apr 2025, 08:12+1. Het gaat een beetje op trollen lijken bij die Rijssenaar....Sallander schreef: ↑23 apr 2025, 21:57 Jammer dat je de mening van een ander niet lijkt te respecteren en jouw visie kennelijk als de enige juiste ziet. Vraag me af of je het al bij je pastor hebt aangekaart en je zorg hebt neergelegd waar het hoort. Niet hier, maar bij de dominee. Nu lijkt het of je het bijna gedoofde vuurtje van de discussie weer nieuw leven in wilt blazen. Doe dat nou niet, maar ga de Bijbelse weg!
-
Nou, ik ben echt geen trol als ik dat zo lees.
Ja, ik ben nog niet heel oud.
Ja, ik ben nog niet heel oud.