Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Terri

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Terri »

DDD schreef: 24 apr 2025, 23:07
Wim Anker schreef: 24 apr 2025, 20:18
MGG schreef: 24 apr 2025, 20:09
Wim Anker schreef: 24 apr 2025, 19:27

Hoezo? Jij gunt graag, maar anderen moeten het doen want jij kan het niet.
En dan beledigd zijn als daar de vinger bij wordt gelegd?
Nogal kort door de bocht DDD kan het niet, omdat hij kiest voor betekenis vol werk in plaats van een hoog salaris. Niet iedereen verzamelt zoveel mogelijk geld om een grote erfenis na te laten.
O Ja? Dus @DDD kan veel en veel meer verdienen maar doet het niet? Nu hoor ik dit soort verhalen ook in mijn business wel vaker. dat is 1.
Je kan ook wel veel geld verdienen,.dat weggeven zodat anderen het betekenisvolle werk kunnen doen. Dat is 2.

Tot slot is luiheid (er niet uithalen wat erin zit om daarmee goed te doen) net zo'n zonde als potten en verzamelen. In beide gevallen is er weinig ter gunning.
Ten eerste heb ik inderdaad wel eens laten vallen dat ik heb gekozen voor werk dat uitzonderlijk slecht betaalt, of eigenlijk, waar een heleboel mensen die het nodig hebben niet het geld voor hebben, maar waar ik mij wel toe geroepen voel.

Maar feitelijk gaat het daar helemaal niet om. Het gaat erom dat jij maar doet alsof iedereen bergen met geld heeft. En als iemand daar dan iets van zegt, dan durf je het ook nog te bestaan om het verwijt te maken dat de ander met zijn goede werken te koop loopt.

En nu komt ook nog het woord luiheid langs. Alsof iemand die 50 uur per week werkt, waarvan een groot deel vrijwilligerswerk, lui is.

Je moet het lef maar hebben.

Los daarvan is mijn ervaring dat het voor een belangrijk deel van de mensen die veel geld verdienen moeilijk is om veel daarvan weg te geven. Maar daar zijn ook zeker heel goede voorbeelden van.

Ik heb trouwens ook geen kwaad woord gezegd van mensen met tonnen vermogen. Daar hoeft niets mis mee te zijn. Maar ik vind het wel weinig inlevend om er maar vanuit te gaan dat iedereen dat heeft.
Chapeau dat je zo netjes blijft. :hi
merel

Bericht door merel »

DDD schreef: 24 apr 2025, 19:24 Nee, ik spreek mijn ergernis uit over jouw lompe opmerkingen.

Het moet niet gekker worden.
Nogal kort door de bocht DDD kan het niet, omdat hij kiest voor betekenis vol werk in plaats van een hoog salaris. Niet iedereen verzamelt zoveel mogelijk geld om een grote erfenis na te laten.
O Ja? Dus @DDD kan veel en veel meer verdienen maar doet het niet? Nu hoor ik dit soort verhalen ook in mijn business wel vaker. dat is 1.
Je kan ook wel veel geld verdienen,.dat weggeven zodat anderen het betekenisvolle werk kunnen doen. Dat is 2.

Tot slot is luiheid (er niet uithalen wat erin zit om daarmee goed te doen) net zo'n zonde als potten en verzamelen. In beide gevallen is er weinig ter gunning.
Luiheid? Deze reactie is niet eerlijk. DDD geeft hierin al meer weg dan menigeen door mensen bij de staan voor minder dan het minimumloon.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef:
Luiheid? Deze reactie is niet eerlijk. DDD geeft hierin al meer weg dan menigeen door mensen bij de staan voor minder dan het minimumloon.
O Ja? Ik ken enkel een nickname van 3 letters en summiere info die ik onthoud van dit forum.

En verder blijf ik bij mijn punt. Suggereren dat bij verkoop van een huis wel "gegunt" kan worden en iemand dus wel tienduizenden euro's weg kan/moet geven is belachelijk.

En verder doet het er niet toe al lijkt het wel heel belangrijk dat geweten moet worden dat @DDD een weldoener is en daarom wel anderen mag vertellen dat anderen ook 150k mogen gunnen?

Zowieso is lezen niet het sterkst punt verder om te suggereren dat ik @DDD luiheid verwijt. Ik weet het niet, ik discusieer hier met iemand/iets die zich identificeert met 3 letters.(DDD). Sinds de turingtest ook bij een computer kan slagen kan @DDD ook een computer.zijn.....
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: 24 apr 2025, 23:07

Ten eerste heb ik inderdaad wel eens laten vallen dat ik heb gekozen voor werk dat uitzonderlijk slecht betaalt, of eigenlijk, waar een heleboel mensen die het nodig hebben niet het geld voor hebben, maar waar ik mij wel toe geroepen voel.

Maar feitelijk gaat het daar helemaal niet om. Het gaat erom dat jij maar doet alsof iedereen bergen met geld heeft. En als iemand daar dan iets van zegt, dan durf je het ook nog te bestaan om het verwijt te maken dat de ander met zijn goede werken te koop loopt.

En nu komt ook nog het woord luiheid langs. Alsof iemand die 50 uur per week werkt, waarvan een groot deel vrijwilligerswerk, lui is.

Je moet het lef maar hebben.

Los daarvan is mijn ervaring dat het voor een belangrijk deel van de mensen die veel geld verdienen moeilijk is om veel daarvan weg te geven. Maar daar zijn ook zeker heel goede voorbeelden van.

Ik heb trouwens ook geen kwaad woord gezegd van mensen met tonnen vermogen. Daar hoeft niets mis mee te zijn. Maar ik vind het wel weinig inlevend om er maar vanuit te gaan dat iedereen dat heeft.
Het begon er allemaal mee dat jij vond dat bij verkoop van een huis er wel anderhalve ton gegunt kan worden. (Door een ander).
En daar legde ik de vinger bij.

Vervolgens ontaard het in een legitimatie dat jij wel dit mag aangeven want je doet op andere wijze zoveel goeds. Dat is prima verder, maar het doet er idd niet toe.

En pluimen of duimpjes zijn zijn op dit forum van mij niet te verwachten.

Verder is het vermakelijk om te zien hoe met een nickname en in bedekte termen als handicap toch gepoogd wordt glashelder te maken wat beide handen doen.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 25 apr 2025, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
CvdW

Bericht door CvdW »

Zita schreef: 24 apr 2025, 15:29
Orchidee schreef: 24 apr 2025, 15:16
merel schreef:
Orchidee schreef: 11 feb 2025, 11:11 Jij leeft echt in een welvarende bubbel.
Héél fijn lijkt me, maar ik zie toch echt héél andere totaalplaatjes.
Waarom denk je dat onze jongste dochter met haar gezinnetje al bijna 2 jaar bij ons inwoont?
Niet omdat ze het financieel allemaal zo goed voor elkaar hebben iig.
Het inkomen wat jij schetst haalt het bij lange na niet met hun inkomen en ja ze willen heel graag een eigen huis(je) kopen want huren is ook niet mals en blijft ook steeds maar stijgen dus sparen en bikkelen ze nu om dat ooit te verwezenlijken.
Als het al lukt word het nog krap, dat weten zij nu al.
Heeft jouw dochter al een huis? Bij ons in de buurt staat nu een huis (nette maisonnette op een benedenverdieping met 2 slaapkamers en klein tuintje) te koop binnen hun budget. Als ze interesse heeft, hoor ik het wel
Dankjewel @merel!
Nee, mijn dochter heeft nog géén huis.
Ze sparen nog even verder na een paar teleurstellende afwijzingen.
Zojuist las ik het volgende artikel en dat zet je (zij gelukkig ook) weer met beide benen op de grond.
Men kan het allemaal nog zo mooi vertellen en je kan denken dat makelaar s en (hypotheek) adviseurs het goede met jou voor hebben maar de werkelijkheid is dat er toch echt over lijken word gegaan en dat het ze totaal niets interesseert of jij na het kopen van een huis dan ook nog leefgeld over houd.
Ook particulieren, lees: ouder echtpaar/huiseigenaren waar je van weet dat ze gaan verhuizen naar een nieuwbouw levensloopbestendig appartement daar zijn ze gaan praten over eventuele aankoop van hun huis (officieel via de makelaar) zeggen het hun te gunnen maar gaan niet met hen door want kinderen willen de 'hoofdprijs'.
Dus eerst taxatie en op Funda.

Ik/wij (mijn man en ik) hopen echt op een 'wonder' dat er bijvoorbeeld iemand is die wél de gunfactor heeft.

Voorlopig houden ze zich aan 1 woonplaats; dat is qua kerk, werk, school en oppas het best en toch héél belangrijk in hun 'zoektocht'.
In de huidige woningmarkt is het best wel lastig als je gebonden bent aan één plaats. En tja, de gunfactor, dat klinkt heel sympathiek, maar het betekent in de praktijk dat je hoopt op een cadeautje van tienduizenden euro's. Dan moet je iemand wel heel aardig vinden.
Makelaars verdienen hun geld door huizen te verkopen. Ik vind het niet zo aardig om dan te zeggen dat ze over lijken gaan, als ze precies dat doen: huizen verkopen. Je hebt zelf de verantwoordelijkheid om te onderzoeken of je het betreffende huis kunt betalen. Net als bij iedere andere aankoop.
Normaliter verkoopt een makelaar geen huizen, maar bemiddelt tussen verkoper en koper.
refo

Bericht door refo »

Een makelaar treedt op namens degene die hem aanstelt. Echt bemiddelen is dat dus niet.
merel

Bericht door merel »

Wim Anker schreef: 25 apr 2025, 07:20
merel schreef:
O Ja? Ik ken enkel een nickname van 3 letters en summiere info die ik onthoud van dit forum.

En verder blijf ik bij mijn punt. Suggereren dat bij verkoop van een huis wel "gegunt" kan worden en iemand dus wel tienduizenden euro's weg kan/moet geven is belachelijk.

En verder doet het er niet toe al lijkt het wel heel belangrijk dat geweten moet worden dat @DDD een weldoener is en daarom wel anderen mag vertellen dat anderen ook 150k mogen gunnen?

Zowieso is lezen niet het sterkst punt verder om te suggereren dat ik @DDD luiheid verwijt. Ik weet het niet, ik discusieer hier met iemand/iets die zich identificeert met 3 letters.(DDD). Sinds de turingtest ook bij een computer kan slagen kan @DDD ook een computer.zijn.....
DDD heeft meerdere malen aangegeven dat zijn kantoor zich voor een groot deel bezig houdt met de sociale advocatuur. Daar is vanuit de overheid enorm op bezuinigd, zoveel zelfs dat deze advocaten voor minder dan het minimumloon aan de slag zijn. Je kan hem zeer zeker niet verwijten dat hij zijn standpunten niet in de praktijk brengt.
ZWP

Bericht door ZWP »

Wim Anker schreef: 25 apr 2025, 07:20 Zowieso is lezen niet het sterkst punt verder om te suggereren dat ik @DDD luiheid verwijt. Ik weet het niet, ik discusieer hier met iemand/iets die zich identificeert met 3 letters.(DDD). Sinds de turingtest ook bij een computer kan slagen kan @DDD ook een computer.zijn.....
Ja, misschien is dit wel het euvel. Zie degenen met wie je hier praat eens als mensen. Dat maakt de discussies al een heel stuk gezelliger.
CvdW

Bericht door CvdW »

refo schreef: 25 apr 2025, 07:59 Een makelaar treedt op namens degene die hem aanstelt. Echt bemiddelen is dat dus niet.
Deels heb je gelijk. Mijn reactie was gericht op het verkopen van huizen.
In het verleden kreeg een makelaar vergoeding van verkoper en koper.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

ZWP schreef: 25 apr 2025, 08:32
Wim Anker schreef: 25 apr 2025, 07:20 Zowieso is lezen niet het sterkst punt verder om te suggereren dat ik @DDD luiheid verwijt. Ik weet het niet, ik discusieer hier met iemand/iets die zich identificeert met 3 letters.(DDD). Sinds de turingtest ook bij een computer kan slagen kan @DDD ook een computer.zijn.....
Ja, misschien is dit wel het euvel. Zie degenen met wie je hier praat eens als mensen. Dat maakt de discussies al een heel stuk gezelliger.
Huh? Posters hier gebruiken een nick (schakelen dus zelf zo'n 80% uit wat mensen in een discussie mensen maakt) maar het is mijn probleem?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef: 25 apr 2025, 08:28
Wim Anker schreef: 25 apr 2025, 07:20
merel schreef:

DDD heeft meerdere malen aangegeven dat zijn kantoor zich voor een groot deel bezig houdt met de sociale advocatuur. Daar is vanuit de overheid enorm op bezuinigd, zoveel zelfs dat deze advocaten voor minder dan het minimumloon aan de slag zijn. Je kan hem zeer zeker niet verwijten dat hij zijn standpunten niet in de praktijk brengt.
Prima.
Tegelijk herinner ik me ook wel een discussie over mobiliteit en groene energie waarin duidelijk werd dat @DDD baadt in luxe.(meerdere elektrische fietsen, elektrische auto (zonder wegenbelasting,. dat mag de arme die geen geld heeft voor zo'n dure auto betalen) en een 1e klas OV abonnement).

Nogmaals, allemaal best en goed maar neem dan gewoon anderen maar niet teveel de maat. (En ik ben hier niet begonnen met de maat nemen).
merel

Bericht door merel »

Jammer dat jij altijd zo uitgaat van de slechte intenties van een mens. Hij heeft namelijk in datzelfde gesprek ook aangegeven wat hij daarvoor laat.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef: 25 apr 2025, 08:45 Jammer dat jij altijd zo uitgaat van de slechte intenties van een mens. Hij heeft namelijk in datzelfde gesprek ook aangegeven wat hij daarvoor laat.
Som jij die maar op dan?
merel

Bericht door merel »

Zodat jij dat weer negatief kan benaderen? Nee daar pas ik voor.

Daarnaast lijkt mij dit hele gesprek ook off topic. Dat was mijn insteek helemaal niet van mijn post van gisteren
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef: 25 apr 2025, 08:50 Zodat jij dat weer negatief kan benaderen? Nee daar pas ik voor.

Daarnaast lijkt mij dit hele gesprek ook off topic. Dat was mijn insteek helemaal niet van mijn post van gisteren
Dat dacht ik wel.

In ieder geval ken ik vele mensen die wel een grote overwaarde op hun huis hebben bij verkoop maar nog nooit een auto boven de 10k hebben gekocht en daar wel mee reden tot het niet meer kon.

Ik ben helemaal klaar met de hypocrisie op dit soort keuzen en onderwerpen.
Plaats reactie