Dat maakt zeker wel uit als je iemand iets wilt geven. Liquide maken is best lastig zonder te verhuizen en dan goedkoper gaan wonen oid.Wim Anker schreef: ↑24 apr 2025, 19:25Vermogen is vermogen. Of dat nu liquide is (heeft bijna niemand denk ik) of in stenen / beleggingen.ZWP schreef: ↑24 apr 2025, 19:21Vrij vermogen, als in liquide? Dus niet vast in stenen. Dat zal niet zo’n groot deel zijn, zeker niet ‘bij iedereen’.Wim Anker schreef: ↑24 apr 2025, 19:16Hoezo zou ik dat moeten weten?????DDD schreef: ↑24 apr 2025, 19:10 Precies. Dat is ook de reden dat ik zoveel geld niet heb, omdat ik zo niet in het leven sta.
Dat begrijp ik ook wel. Het gaat mij erom, dat Wim Anker zomaar veronderstelt dat een ander dat wel zal hebben, en dan ook nog eens in een geval waarin hij zonder veel moeite had kunnen weten dat dat naar alle waarschijnlijkheid niet het geval is.
En ja, bij iedereen boven de 40 met een goede baan verwacht ik normaliter wel een vermogen van, laten we zeggen, 2 ton of meer.
En vermogen in stenen kan uiteraard liquide worden gemaakt als men iemand iets gunt.
Maar off topic…