Situatie Midden-Oosten

ZWP

Re: Situatie Midden-Oosten

Bericht door ZWP »

Bertiel schreef: 22 apr 2025, 10:39 Lees het maar.
Burgermeester erbij, politie erbij, lezing verstoord en mensen in angst en zonder beveiliging, door particuliere beveiligers weggeleid.
Het gaat gruwelijk mis op dit gebied in Nederland.
Pfoe, dat is inderdaad een verschrikkelijk verhaal. Het lijkt er op dat er heel wat mis is gegaan. Was er überhaupt een vergunning? Is dit vreedzaam demonstreren (antwoord: nee) en is de reactie van politie en burgermeester adequaat?
We weten nog niet of de politie genoeg mankracht had om goed op te treden. En de uitleg van de burgermeester (die ds. Lohuis vergeten was) is ook wel van belang voor het hele verhaal, al kan ik me niet voorstellen wat dat zou moeten zijn.

Ik las ook ergens: "Als dit niet aangepakt wordt is geen enkele voorganger, predikant of spreker binnenkort meer veilig! " Dát lijkt me dan weer aardig overdreven bijvoorbeeld.

Ik durf de stelling wel aan dat Nederland gelukkig (!) nog wel een rechtstaat is, ondanks alle tekortkomingen. Dat kan ook met wetten waar je het zelf niet mee eens bent overigens. En dat kan ook met incidenten die verschrikkelijk zijn. Maar als je naar landen kijkt waar echt geen rechtstaat meer is: dat is wel een ander verhaal...
Philip

Bericht door Philip »

Ik vind het wel een beetje jammer dat elke keer dezelfde discussie zich herhaalt. Weer dezelfde forummers die de pro-lifedemonstranten noemen zonder dat ze de moeite hebben genomen te reageren op eerdere reacties bij eerdere demonstraties.

Er is een bijeenkomst verstoord. Dat is natuurlijk onacceptabel, want in Nederland bestaat vrijheid van vereniging.
De politie is gekomen en heeft de situatie zo goed en zo kwaad als het gaat geprobeerd op te lossen. Hierbij wordt nogal eens gekozen voor een relatief zachte benadering. Hetzelfde is gebeurd toen KOZP in Staphorst wilde protesteren en door de lokale bevolking werd bedreigd of trekkers van de snelweg werden gestuurd zonder dat ze een bekeuring ontvingen. Daar is politiek aandacht voor, maar het blijkt nog niet zo gemakkelijk om daar wat aan te doen.

Een rechtsstaat houdt niet in dat elke overtreding wordt bestraft. Van christenhaat lijkt me ook geen sprake, wel van een uit de hand gelopen conflict tussen aanhangers van het Israëlische regime en van diverse islamitische terreurbewegingen, waarbij de laatste kiest voor intimidatietechnieken, terwijl CvI zich weliswaar onthoudt van intimidatie van de tegenstander, maar wel de rechtsstaat ondermijnt door steun te verlenen aan de illegale nederzettingen, wat in strijd is met Europese sancties en de mensenrechten.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Bertiel schreef: 22 apr 2025, 10:39 Lees het maar.
Burgermeester erbij, politie erbij, lezing verstoord en mensen in angst en zonder beveiliging, door particuliere beveiligers weggeleid.
Het gaat gruwelijk mis op dit gebied in Nederland.
Staat het toevallig ergens op internet, waar ik het kan lezen?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel

Bericht door Bertiel »

linkedin, Arenda Haasnoot deelde het openbaar
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Terri

Bericht door Terri »

https://www.dbsuriname.com/2025/04/17/m ... -het-land/

En ook dit gebeurt er. "Verboden voor Joden". Wie had ooit kunnen bedenken dat dit weer zou gebeuren na 80 jaar....
Verblinde haat.
helma

Bericht door helma »

helma

Bericht door helma »

@Philip

Het zijn geen illegale gebieden maar betwiste gebieden. Ter info:
https://www.christenenvoorisrael.nl/art ... ever-wonen
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Philip schreef: 22 apr 2025, 11:49 (...)

Een rechtsstaat houdt niet in dat elke overtreding wordt bestraft. Van christenhaat lijkt me ook geen sprake, wel van een uit de hand gelopen conflict tussen aanhangers van het Israëlische regime en van diverse islamitische terreurbewegingen, waarbij de laatste kiest voor intimidatietechnieken, terwijl CvI zich weliswaar onthoudt van intimidatie van de tegenstander, maar wel de rechtsstaat ondermijnt door steun te verlenen aan de illegale nederzettingen, wat in strijd is met Europese sancties en de mensenrechten.
Bedoel jij met je statement over CvI de uitzending van BOOS?
Want zo te zien is dat onderzoek niet bepaald compleet, slecht tot niet onderbouwd en ook vrij bijzonder tot stand gekomen. Dus van het ondermijnen van de rechtstaat lijkt vooralsnog geen sprake - al verwacht ik wel dat CvI de resultaten van de lopende onderzoeken, zoals genoemd in het artikel, eveneens transparant publiceert.
DDD

Bericht door DDD »

helma schreef: 22 apr 2025, 17:11 @Philip

Dat lijkt me nu niet een heel betrouwbare informatiebron in dit geval.

Misschien moet je de documentaire 'No other land' eens kijken.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Als je in de Bijbel het boek Jozua leest zie je al wat de grenzen van Israël zouden moeten zijn.
Trouwens daarna, in Richteren, ook de oorzaak van al het gedoe.

Dus ja: Israël heett er recht op.
Maar de vraag is hoe je dat nu "fatsoenlijk" oplost.
helma

Bericht door helma »

DDD schreef:
helma schreef: 22 apr 2025, 17:11 @Philip

Dat lijkt me nu niet een heel betrouwbare informatiebron in dit geval.

Misschien moet je de documentaire 'No other land' eens kijken.
Oh, ik vind Christenen voor Israel een heel betrouwbare organisatie. Als je de podcast afleveringen luistert dan komt dat op mij heel integer over.

https://pca.st/podcast/bb1a31d0-e858-01 ... cc26574db2

Vandaag de uitslag van een extern onderzoek. Nog niet geluisterd maar ik zie staan dat de aantijgingen vals zijn bevonden.
helma

Bericht door helma »

Na onderzoek van de Israëlische overheid, christenen voor Israël en een publicatie van de Telegraaf met een feitencheck, blijken deze beschuldigingen vals en gebaseerd te zijn op onzorgvuldig onderzoek....
Philip

Bericht door Philip »

helma schreef: 22 apr 2025, 20:36 Na onderzoek van de Israëlische overheid, christenen voor Israël en een publicatie van de Telegraaf met een feitencheck, blijken deze beschuldigingen vals en gebaseerd te zijn op onzorgvuldig onderzoek....
Ik doel op het onderzoek van Investico/Groene Amsterdammer/ND. Tim Hofman is daar vooral irritant mee bezig. Die man kunnen we beter negeren, want hij verdraait continue de werkelijkheid.

Dat Christenen voor Israël de beschuldigingen ontkent, zegt mij weinig. Ze zijn immers zelf een van de beklaagden. Hun interpretatie van het internationaal recht is in ieder geval onzinnig.

Daarnaast gaan ze geheel voorbij aan het lot van de Palestijnse bevolking, die in 1948 is verdreven van hun land en nu ook de gebieden die zijn aangewezen als toekomstige Palestijnse staat kwijtraakt.

CvI weerlegt niet de beschuldiging dat zij de sancties ontwijken door hun handelingen. Voedselbonnen naar kolonisten schenden de Europese sancties. Ze gaan met name in op de door Tim Hofman ongetwijfeld zwaar aangezette beschuldigingen over wapenleveranties.
Philip

Bericht door Philip »

Ter informatie: Kairos Sabeel claimt dat personen van CvI hun demonstranten fysiek mishandelen.

https://kairos-sabeel.nl/christenen-voo ... toepkrijt/
Terri

Bericht door Terri »

Philip schreef: 22 apr 2025, 22:13 Ter informatie: Kairos Sabeel claimt dat personen van CvI hun demonstranten fysiek mishandelen.

https://kairos-sabeel.nl/christenen-voo ... toepkrijt/
Deze informatiebron is voor dan weer niet zo betrouwbaar....
En zo zijn we bezig elkaar als vanuit loopgraven te bestoken, diep triest allemaal.
Plaats reactie