Situatie Midden-Oosten

Philip

Re: Situatie Midden-Oosten

Bericht door Philip »

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar het antisemitisme-verwijt vandaan komt. Voor zover ik suggereerde dat ik het bestaan(srecht) van de staat Israël ontken: dat is niet zo.
MGG

Bericht door MGG »

Philip schreef: 19 apr 2025, 15:12 Ik vind bovenstaande reactie vrij schokkend-openlijk racistisch. Een hele bevolking wordt verantwoordelijk gehouden voor de wandaden van enkelingen. Ik hoop dat niet elke Marokkaan of Turk mij medeverantwoordelijk houdt voor de Nederlandse steun aan het regime-Netanyahu, ondanks de openlijke genocide in Gaza.
Een enkeling?
Genocide?
Profesto

Bericht door Profesto »

MGG schreef: 19 apr 2025, 19:05 Genocide?
Ja
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 19 apr 2025, 22:35
MGG schreef: 19 apr 2025, 19:05 Genocide?
Ja
Het lukt dan niet zo goed gezien minder dan 3% van de bevolking is overleden. De geweldige militaire overmacht en de mogelijkheid om heel Gaza voedsel en water te onthouden zouden ervoor kunnen zorgen dat bijna de hele bevolking overleden was.
Profesto

Bericht door Profesto »

Volgens mij is er geen 'minimumaandeel' verbonden met deze term.
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: 19 apr 2025, 23:35 Volgens mij is er geen 'minimumaandeel' verbonden met deze term.
Misschien je eerst wat verdiepen in de term genocide. Het woord wordt namelijk al decennia politiek ingezet. Hier een ‘neutraal’ artikel.

https://www.niod.nl/blog/wat-genocide
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 19 apr 2025, 23:35 Volgens mij is er geen 'minimumaandeel' verbonden met deze term.
Het moet bewust zijn. Het lage percentage afgezet tegen de mogelijkheden geeft 2 opties.
1. Israël faalt al anderhalf jaar in het plegen van een genocide.
2. Israël pleegt geen genocide.
parsifal

Bericht door parsifal »

Genocide hier gebruiken lijkt me echt voorbarig. Oorlogsmisdaden lijken wel duidelijk (en het liegen erover tot er geen ontkennen meer aan is door nieuw bewijs). Dat doet Israel echt geen goed. My Lai-achtige proporties.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Philip

Bericht door Philip »

Israël richt zich niet enkel tegen Hamas. Op 11 juni 2024 twitterde de Israëlische regering: 'there are no innocent civilians there.' Minister van defensie Gallant schreef al in oktober 2023: 'I have ordered a complete siege on the Gaza Strip. There will be no electricity, no food, no fuel, everything is closed. We are fighting human animals and we are acting accordingly' en 'Gaza won't return to what it was before. There will be no Hamas. We will eliminate everything'.

De 3% eerder genoemd betreft het aantal directe slachtoffers van de oorlog. Het totale aantal slachtoffers is waarschijnlijk een veelvoud.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Terri schreef: 17 apr 2025, 21:25
TSD schreef: 17 apr 2025, 20:56
helma schreef: 17 apr 2025, 20:40 Ondertussen in Zaltbommel wordt een bijeenkomst van Oscar Lohuis verstoord

https://www.youtube.com/live/hebVq_93lg ... jXEB00xZiZ
Wat/hoe? Ik zie een camera die gericht is op een buitenraam van een gebouw en daar zie ik inderdaad wat figuren met een Turks/Noord-Afrikaans uiterlijk langskomen, soms bewapend met palestijnse vlaggen, maar meer niet. Is de bijeenkomst afgelast inmiddels?

Ze staan in elk geval mooi in beeld met gezicht en al dus ik hoop dat politie hier werk van kan maken.
Maar dat is toch niet acceptabel? Of begrijp ik je verkeerd?
Dreigend, intimiderend en verstorend. Microfoons, getoeter enz.
Heel triest en blijkbaar komt hier geen politie op af.
Met een folder bij een abortuskliniek word je opgepakt.....

Maar het gezelschap heeft zich verplaatst naar een andere ruimte. Hopelijk druipen ze af.
ik lees net het verslag van Oscar Lohuis, maar het is duidelijk, Nederland is geen rechtstaat meer, het recht wordt met voeten getreden en gezag en macht kijken er na en doen NIETS
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

typisch dat ook het RD er geen woord over gerept heeft.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
helma

Bericht door helma »

Ik heb het verslag ook gelezen. Onvoorstelbaar. Zeker ook in het licht van opgepakte pro-life demonstranten...
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Bertiel schreef: 22 apr 2025, 10:24 typisch dat ook het RD er geen woord over gerept heeft.
Dat heeft mij ook erg verbaasd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
ZWP

Bericht door ZWP »

Bertiel schreef: 22 apr 2025, 10:20
Terri schreef: 17 apr 2025, 21:25
TSD schreef: 17 apr 2025, 20:56
helma schreef: 17 apr 2025, 20:40 Ondertussen in Zaltbommel wordt een bijeenkomst van Oscar Lohuis verstoord

https://www.youtube.com/live/hebVq_93lg ... jXEB00xZiZ
Wat/hoe? Ik zie een camera die gericht is op een buitenraam van een gebouw en daar zie ik inderdaad wat figuren met een Turks/Noord-Afrikaans uiterlijk langskomen, soms bewapend met palestijnse vlaggen, maar meer niet. Is de bijeenkomst afgelast inmiddels?

Ze staan in elk geval mooi in beeld met gezicht en al dus ik hoop dat politie hier werk van kan maken.
Maar dat is toch niet acceptabel? Of begrijp ik je verkeerd?
Dreigend, intimiderend en verstorend. Microfoons, getoeter enz.
Heel triest en blijkbaar komt hier geen politie op af.
Met een folder bij een abortuskliniek word je opgepakt.....

Maar het gezelschap heeft zich verplaatst naar een andere ruimte. Hopelijk druipen ze af.
ik lees net het verslag van Oscar Lohuis, maar het is duidelijk, Nederland is geen rechtstaat meer, het recht wordt met voeten getreden en gezag en macht kijken er na en doen NIETS
Pardon? Dat is nogal een stelling.
En die vraagt natuurlijk meer onderbouwing dan het verslag van ds. Lohuis, lijkt me? Of bedoel je in deze specifieke zaak?

Voor de duidelijkheid: ik ga het verslag nog lezen en verwacht inderdaad dat te veel mis is gegaan. Maar dat kun je toch niet doortrekken op de hele rechtspraak in een land?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Lees het maar.
Burgermeester erbij, politie erbij, lezing verstoord en mensen in angst en zonder beveiliging, door particuliere beveiligers weggeleid.
Het gaat gruwelijk mis op dit gebied in Nederland.
Plaats reactie