De wolf in Nederland
-
Re: De wolf in Nederland
Het wordt tijd dat ze wolven eens gaan afschieten.
Misschien je eens verdiepen in het verschil tussen een muis en een schaap.Delftenaar schreef: ↑26 mar 2025, 16:54 Op gewoon accepteren dat ook buiten de Veluwe wel eens een schaap door een wolf verorberd kan worden. Dat is de natuur.
Van een roofvogel of de kat accepteren we toch ook dat die een muis vangt?
Misschien je eens verdiepen in het begrip 'schaapskooi'. 

Of hardloopsters…

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- J.C. Philpot
Niet verwonderlijk dat de wolf een keer terugslaat, na zolang door de mens dwarsgezeten te zijn. Wel vervelend voor de vrouw die nu de pineut is.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ik heb me laten vertellen dat het aantal grote prooidieren flink is afgenomen. Per dag hebben ze nogal wat voedsel nodig, dus schromen ze niet om dichter bij mensen te komen en hen te bestuderen als prooi.J.C. Philpot schreef: ↑15 apr 2025, 06:10 Niet verwonderlijk dat de wolf een keer terugslaat, na zolang door de mens dwarsgezeten te zijn. Wel vervelend voor de vrouw die nu de pineut is.
-
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
De wolf onschuldig dier... Nooit zal een wolf bewust iemand vermoorden.
Bij mensen is dat anders. Een mens kan wel een medemens vermoorden.
Wat we nu zien is een van de vele zaken die in ons land (en ver daarbuiten) die zorgt voor één ding:
p o l a r i s a t i e
En juist dit maakt dat een samenleven aan elkaar wantrouwen ten onder gaat.
Polarisatie werkt destructief.
Bij mensen is dat anders. Een mens kan wel een medemens vermoorden.
Wat we nu zien is een van de vele zaken die in ons land (en ver daarbuiten) die zorgt voor één ding:
p o l a r i s a t i e
En juist dit maakt dat een samenleven aan elkaar wantrouwen ten onder gaat.
Polarisatie werkt destructief.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 15 apr 2025, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
We moeten niet de rede verliezen en minder worden dan de redeloze dieren. Ook dit werkt polariserend.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Wel eens een schaap is, zou willen dat dat echt zo was. Vraag me echt af of je weleens een schapenhouder gesproken hebt die tientallen beesten kwijt was na een bezoek van de wolf. Hoewel het de laatste tijd wel weer wat minder wordt in onze omgeving, verschillende schapenhouders zijn gestopt of hebben hun kudde drastisch verkleind zodat ze alleen nog schapen bij huis hebben die ze 's avonds eenvoudig naar binnen kunnen doen.Delftenaar schreef: ↑26 mar 2025, 16:54 Op gewoon accepteren dat ook buiten de Veluwe wel eens een schaap door een wolf verorberd kan worden. Dat is de natuur.
Van een roofvogel of de kat accepteren we toch ook dat die een muis vangt?
Er zit toch een serieuze ondertoon in mijn opmerking. Deze hardloopster liep op de Hoge Veluwe. Een natuurgebied waar de mens te gast is. M.a.w. ga daar niet sporten. Er zijn plaatsen genoeg waar je kunt hardlopen. En om een wolf voor te blijven moet je echt kunnen hardlopen.
Wij vinden het heel normaal om verkeersborden te zien die waarschuwen voor overstekend wild. Overstekend wild veroorzaken ook ongelukken, zelfs dodelijke https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a4953da7/
Moeten we dan alle wilde zwijnen afschieten?
Deze wolf? (Misschien was het een hondje) zag deze mevrouw echt niet als prooi. Dan was ze er niet met een paar wondjes van afgekomen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
ik snap je onderbouwing.
Mijn frustratie is groter over wielrenners op de weg dan over hardlopers.
Sport hoort op het sportveld
Mijn frustratie is groter over wielrenners op de weg dan over hardlopers.
Sport hoort op het sportveld
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Of je daar nu gaat wandelen of hardlopen maakt in de kern weinig uit.huisman schreef: ↑15 apr 2025, 09:48Er zit toch een serieuze ondertoon in mijn opmerking. Deze hardloopster liep op de Hoge Veluwe. Een natuurgebied waar de mens te gast is. M.a.w. ga daar niet sporten. Er zijn plaatsen genoeg waar je kunt hardlopen. En om een wolf voor te blijven moet je echt kunnen hardlopen.
Wij vinden het heel normaal om verkeersborden te zien die waarschuwen voor overstekend wild. Overstekend wild veroorzaken ook ongelukken, zelfs dodelijke https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a4953da7/
Moeten we dan alle wilde zwijnen afschieten?
Deze wolf? (Misschien was het een hondje) zag deze mevrouw echt niet als prooi. Dan was ze er niet met een paar wondjes van afgekomen.
- Lilian1975
Plus dat ik het me afvraag of het geoorloofd is om "mensen" af te schieten. Ook al is het als "grap" bedoeld. En alleen een "gedachte". Is dat wel zo'n onschuldige opmerking gezien in Bijbels licht?