Als zij capabel zou zijn, zou ze met dit kabinet met een rechtse meerderheid allang goed beleid door de Kamer kunnen hebben geloodst. In de maatschappij is inderdaad draagvlak voor strenger asielbeleid, dus de Kamer was zeker akkoord gegaan. Maar deze minister dient voorstellen in die niet gesteund worden door haar ambtenaren en de organisaties die het moeten uitvoeren zoals bijvoorbeeld de IND.refo schreef: ↑01 apr 2025, 09:18Ze moet iets uitvoeren wat de meeste Nederlanders wel willen, maar wat door de linkse clubs in wetten geblokkeerd is. Dat is lastig. Als iemand klungelig, onsympathiek, kil, zakelijk overkomt, komt dat niet omdat jij ze kent. Dat komt door de berichtgeving.J.C. Philpot schreef: ↑01 apr 2025, 07:18 Minister Faber komt erg onsympathiek en klungelig over. Maar waar ik het meest benieuwd naar ben, is of het haar lukt de massamigratie terug te dringen, aangezien dit haar speerpunt is.
Volgens wat er op scholen geleerd wordt, is de definitie van effectiviteit: de mate waarin de beoogde doelen daadwerkelijk worden behaald. Als ze dit doel weet te behalen, dan is ze in ieder geval zeer effectief geweest.
Tegelijkertijd kun je effectief zijn op een moreel onjuiste manier. Ik hoop dat de minister daadkrachtig optreedt, maar daarbij wel hoge normen hanteert in hoe wij met mensen omgaan, zelfs al is het doel het beperken van massamigratie. Ik ben daar niet helemaal gerust op. Faber lijkt geen mensenmens te zijn, en komt kil en zakelijk over.
Kun je aangeven welke 'linkse clubs' met wetten de uitvoering van de plannen blokkeren? Want volgens mij zwatel je maar een eind weg.
Er is gewoon een rechtse meerderheid en draagvlak voor strenger asielbeleid. Ze bakt er alleen helemaal niks van en daardoor is er nog niets van terecht gekomen.