Helemaal als die in de huiskamer zou staan. Denk dat iedereen zich af wil melden voor school om het lam te verzorgen.Zita schreef: ↑31 mar 2025, 13:36Bij ons heette dat een paplam. Was inderdaad leuk. Als kinderen liepen we elk voorjaar te hopen dat er een lam verstoten zou worden door de moeder, en we vonden het maar gek dat mijn vader dan niet zo enthousiast was.merel schreef: ↑31 mar 2025, 13:20O wat leuk. Hier zouden ze ook dol zijn op zo'n lammetje. Ik houd vooralsnog elke aanwezigheid van dieren tegenMaanenschijn schreef: ↑29 mar 2025, 20:20 Wat is ons laatste aanwinst: lammetjes. En (helaas) ook een leblam.
Het leblam staat nu in een grote bak en wamtelamp in de huiskamer te blèren, maar de kinderen zijn er gek op, vooral om de fles te geven.
![]()
Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
Een buurvrouw heeft ooit een advertentie in het plaatselijke krantje gezet: paplamp gevraagd. De boerse helft van het dorp vond haar ietwat geschift, de niet-boerse helft van het dorp begreep het helemaal. Ze kreeg haar paplam. Een week of drie was het vreselijk leuk en schattig, zo'n lammetje in een bench in een hoek van de woonkamer. Maar daarna kon ze weer een advertentie zetten: lam aangeboden. Want hij blaatte dag en nacht door, als hij honger had. Er was niet met het lam samen te leven in huis, en ze had geen geschikte ruimte buiten. Toen werd hij opgehaald door iemand die lamsvlees lekker vond. T heeft een tijdje geduurd voor ze daar weer overheen was.merel schreef: ↑31 mar 2025, 13:43Helemaal als die in de huiskamer zou staan. Denk dat iedereen zich af wil melden voor school om het lam te verzorgen.Zita schreef: ↑31 mar 2025, 13:36Bij ons heette dat een paplam. Was inderdaad leuk. Als kinderen liepen we elk voorjaar te hopen dat er een lam verstoten zou worden door de moeder, en we vonden het maar gek dat mijn vader dan niet zo enthousiast was.merel schreef: ↑31 mar 2025, 13:20O wat leuk. Hier zouden ze ook dol zijn op zo'n lammetje. Ik houd vooralsnog elke aanwezigheid van dieren tegenMaanenschijn schreef: ↑29 mar 2025, 20:20 Wat is ons laatste aanwinst: lammetjes. En (helaas) ook een leblam.
Het leblam staat nu in een grote bak en wamtelamp in de huiskamer te blèren, maar de kinderen zijn er gek op, vooral om de fles te geven.
![]()

Dat klinkt als mijn dochter die een knuffelkonijn heeft en daarom principieel geen konijnenvlees wilde eten. Totdat wij bij iemand anders aten en dat op het menu stond. Aangezien 'lust ik niet en wil ik niet eten' bij ons geen excuus is, moest ze eraan beginnen. Ze had als eerste de konijnenpoten afgekloven en ontkent tot op heden dat ze het lekker vindt. 

https://www.nrc.nl/nieuws/2025/03/31/di ... t-a4888255Zeeuw schreef: ↑29 mar 2025, 18:59Komt dat oa hierdoor: https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54734 ... oneerlijke? Het overnemen door grote organisaties?merel schreef: ↑29 mar 2025, 18:54De gemiddelde dierenarts, met name die in loondienst zijn, verdienen heel slecht. Altijd bij nacht en ontij werken, weinig tot geen onregelmatigheidstoeslag en altijd boze mensen en leuren om geld. Ik ken er meerdere die om het laatste gestopt zijn.Lilian1975 schreef: ↑29 mar 2025, 17:11Dank je... ja het was inderdaad even schrikken en verbazing. Ha ha, het was hartstikke druk. Ik dacht dat verdient flink als je er zo 4 of 5 in een uur hebt.Edelweiss schreef: ↑29 mar 2025, 16:08 Omdat het, ondanks de liefde voor zo'n hondje, en het feit dat de dierenarts ook moet eten, nog steeds een (onverwachte) uitgave is natuurlijk.
@Lilian: ik kan me de schrik goed voorstellen. Fijn dat er niks aan de hand lijkt, hopelijk blijft het hierbij!
De komende tijd maar even extra knuffelen![]()
Mijn laatste aanwinst is een Braunvieh adoptiekalfje. Ik ga de komende tijd meer leren over koeien houden dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Het leven kan soms heel verrassend uit de hoek komen.
De reden waarom dierenartsen zoveel duurder worden staat onderin dit artikel benoemd.
De koorts is nog niet weg. Zondag zelf even naar de huisartsenpost geweest.
Het is nu wel iets minder dan zaterdag en zondag.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Lilian1975
Wbt het verzekeren...merel schreef: ↑31 mar 2025, 15:55https://www.nrc.nl/nieuws/2025/03/31/di ... t-a4888255Zeeuw schreef: ↑29 mar 2025, 18:59Komt dat oa hierdoor: https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54734 ... oneerlijke? Het overnemen door grote organisaties?merel schreef: ↑29 mar 2025, 18:54De gemiddelde dierenarts, met name die in loondienst zijn, verdienen heel slecht. Altijd bij nacht en ontij werken, weinig tot geen onregelmatigheidstoeslag en altijd boze mensen en leuren om geld. Ik ken er meerdere die om het laatste gestopt zijn.Lilian1975 schreef: ↑29 mar 2025, 17:11
Dank je... ja het was inderdaad even schrikken en verbazing. Ha ha, het was hartstikke druk. Ik dacht dat verdient flink als je er zo 4 of 5 in een uur hebt.
De reden waarom dierenartsen zoveel duurder worden staat onderin dit artikel benoemd.
Het probleem is dat je heel vaak maar een verz3kring mag afsluiten tot een bepaalde leeftijd van een hond. Of steeds minder vergoed wordt hoe ouder het diertje wordt. De grote bedragen komen pas, normaal gesproken, als je huisdier ouder is. Maar juist dan wordt er steeds minder gedekt. Dat niet iedereen een verzekering afsluit heeft ook daarmee te maken. Heb ik me laten vertellen.
Wij reserveren gewoonzelf x bedrag per maand. En sparen zo voor later. De praktijk waar wij zitten bood ook een " voordelige" verzekering aan. Helaas voor veel mensen viel de praktijk vies tegen. Even voor de nuance
Klopt hoor. Mijn ouders en overige familie hebben nooit een verzekering gehad voor hun honden. Ze gingen ook ternauwernood naar een dierenarts. Denk dat zij dieren anders zien/zagen dan veel mensen tegenwoordig
- J.C. Philpot
JC Ryle - Heiligmaking
RM McCheyne - Preken uit Hebreen
Twee deeltjes van de serie Kroongetuigen
Een account op prekenregister.nl
RM McCheyne - Preken uit Hebreen
Twee deeltjes van de serie Kroongetuigen
Een account op prekenregister.nl
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
4 'nieuwe' overbuurkindertjes. Vandaag mocht ik er op 3 passen
Schatjes zijn het.

een frozen shoulder, sinds een aantal weken maar nu de diagnose
-
Bekeuring voor rood.
Luiers naar degemeentestort brengen (fatsoenlijke vuilophaling tegen normale prijs is in onze gemeente niet meer mogelijk blijkbaar) en met een slaaphoofd na een reeks belabberde nachten dwars door rood gereden
Luiers naar degemeentestort brengen (fatsoenlijke vuilophaling tegen normale prijs is in onze gemeente niet meer mogelijk blijkbaar) en met een slaaphoofd na een reeks belabberde nachten dwars door rood gereden
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Dat is een dure….ik ben helaas ervaringsdeskundige.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gelukkig heb je geen ongeluk veroorzaakt.Bertiel schreef:Bekeuring voor rood.
Ik las net nog een nieuwsbericht: knul reed door rood, twee fietsende tieners zwaargewond.
Het is nog geen aanwinst omdat ik twijfel of ik ‘al de werken’ van de Erskines in een nieuwe vertaling (20 delen) ga aanschaffen.
Ik heb best veel losse bundels van de Erskine’s dus zullen er doublures zijn.
https://www.hertog.nl/artikel/978903313 ... ristus-3f/
Maar het is wel een mooie uitgave dus ik denk dat ik toch overstag ga op den duur.
Ik heb best veel losse bundels van de Erskine’s dus zullen er doublures zijn.
https://www.hertog.nl/artikel/978903313 ... ristus-3f/
Maar het is wel een mooie uitgave dus ik denk dat ik toch overstag ga op den duur.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.