Het zegt vooral veel over jezelf dat je een gewone post van Lilian zo bestempeld. Maar dat zul je, jou kennende, ook niet inzien.Wim Anker schreef: ↑29 mar 2025, 18:34Ik ben geen dierenarts. Ik verspreid geen nepnieuws. Dat er gekeken mag worden naar torenhoge bedragen is prima Maar dan wel vanuit de juiste grondhouding. En niet vanuit de houding dat een ander vooral voor de kosten op moet draaien. De dierenarts moet goedkoop en Trump met betalen voor de verschuldigde mededeelzaamheid. Zodat de eigen luxe geen gevaar loopt.Job schreef: ↑29 mar 2025, 17:50Je blaast wel hoog van de toren zeg. Jij mag gewoon zeggen wat je wilt (nepnieuws bijvoorbeeld) maar geef een ander dan ook die ruimte. Het ís gewoon ook veel geld; net als in het menselijke medische wereldje gaan er in dat dierenartsenwereldje ook torenhoge bedragen om. Daar mag best eens kritisch naar gekeken worden. Misschien ben je zelf dierenarts dat het je zo raakt?
Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
En daar hebben we de jijbak. Het is allemaal zo voorspelbaar.Zeeuw schreef: ↑29 mar 2025, 18:36Het zegt vooral veel over jezelf dat je een gewone post van Lilian zo bestempeld. Maar dat zul je, jou kennende, ook niet inzien.Wim Anker schreef: ↑29 mar 2025, 18:34Ik ben geen dierenarts. Ik verspreid geen nepnieuws. Dat er gekeken mag worden naar torenhoge bedragen is prima Maar dan wel vanuit de juiste grondhouding. En niet vanuit de houding dat een ander vooral voor de kosten op moet draaien. De dierenarts moet goedkoop en Trump met betalen voor de verschuldigde mededeelzaamheid. Zodat de eigen luxe geen gevaar loopt.Job schreef: ↑29 mar 2025, 17:50Je blaast wel hoog van de toren zeg. Jij mag gewoon zeggen wat je wilt (nepnieuws bijvoorbeeld) maar geef een ander dan ook die ruimte. Het ís gewoon ook veel geld; net als in het menselijke medische wereldje gaan er in dat dierenartsenwereldje ook torenhoge bedragen om. Daar mag best eens kritisch naar gekeken worden. Misschien ben je zelf dierenarts dat het je zo raakt?
Ik mis nog de vraag of ik wel voor de dieren bid. Maar die komt nog wel denk ik.
Je begon zelf met het invullen voor een ander. Over voorspelbaar gesproken.Wim Anker schreef: ↑29 mar 2025, 18:38En daar hebben we de jijbak. Het is allemaal zo voorspelbaar.Zeeuw schreef: ↑29 mar 2025, 18:36Het zegt vooral veel over jezelf dat je een gewone post van Lilian zo bestempeld. Maar dat zul je, jou kennende, ook niet inzien.Wim Anker schreef: ↑29 mar 2025, 18:34Ik ben geen dierenarts. Ik verspreid geen nepnieuws. Dat er gekeken mag worden naar torenhoge bedragen is prima Maar dan wel vanuit de juiste grondhouding. En niet vanuit de houding dat een ander vooral voor de kosten op moet draaien. De dierenarts moet goedkoop en Trump met betalen voor de verschuldigde mededeelzaamheid. Zodat de eigen luxe geen gevaar loopt.Job schreef: ↑29 mar 2025, 17:50
Je blaast wel hoog van de toren zeg. Jij mag gewoon zeggen wat je wilt (nepnieuws bijvoorbeeld) maar geef een ander dan ook die ruimte. Het ís gewoon ook veel geld; net als in het menselijke medische wereldje gaan er in dat dierenartsenwereldje ook torenhoge bedragen om. Daar mag best eens kritisch naar gekeken worden. Misschien ben je zelf dierenarts dat het je zo raakt?
Ik mis nog de vraag of ik wel voor de dieren bid. Maar die komt nog wel denk ik.

Lezen wat er staat en daarop reageren is niet invullen.Zeeuw schreef: ↑29 mar 2025, 18:40Je begon zelf met het invullen voor een ander. Over voorspelbaar gesproken.Wim Anker schreef: ↑29 mar 2025, 18:38En daar hebben we de jijbak. Het is allemaal zo voorspelbaar.Zeeuw schreef: ↑29 mar 2025, 18:36Het zegt vooral veel over jezelf dat je een gewone post van Lilian zo bestempeld. Maar dat zul je, jou kennende, ook niet inzien.Wim Anker schreef: ↑29 mar 2025, 18:34
Ik ben geen dierenarts. Ik verspreid geen nepnieuws. Dat er gekeken mag worden naar torenhoge bedragen is prima Maar dan wel vanuit de juiste grondhouding. En niet vanuit de houding dat een ander vooral voor de kosten op moet draaien. De dierenarts moet goedkoop en Trump met betalen voor de verschuldigde mededeelzaamheid. Zodat de eigen luxe geen gevaar loopt.
Ik mis nog de vraag of ik wel voor de dieren bid. Maar die komt nog wel denk ik.![]()
Reageren dat het zo vast niet is bedoeld wel.
Fijne avond Wim.Wim Anker schreef: ↑29 mar 2025, 18:44Lezen wat er staat en daarop reageren is niet invullen.
Reageren dat het zo vast niet is bedoeld wel.
- Maanenschijn
Eigenlijk ben ik het wel deels met @Wim Anker eens. Het bericht begon met de dierenartskosten. En dat zet dan ook de toon. Het viel mij ook op.
Ik heb in mijn tijd als boer veel met veeartsen en dierenartsen te maken gehad en veel bewondering voor hen gekregen. Bij nacht en ontij staan ze klaar. Na een heel stevige studie. Eigenlijk val me die 200 euro wel mee. Praktijk is open, vaak ook een assistent, in het weekend of 's avonds.
Een loodgieter is niet veel goedkoper.
Ik heb in mijn tijd als boer veel met veeartsen en dierenartsen te maken gehad en veel bewondering voor hen gekregen. Bij nacht en ontij staan ze klaar. Na een heel stevige studie. Eigenlijk val me die 200 euro wel mee. Praktijk is open, vaak ook een assistent, in het weekend of 's avonds.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Dat snap ik. Jouw reactie is normaal van toon en heeft geen 'nepnieuws en mogelijke graaiers' als inhoud. Ik vind 200 euro ook wel meevallen met wat ik soms hoor wat kosten voor dieren kunnen zijn. Maar iemand anders zal het wellicht weer anders ervaren.Maanenschijn schreef: ↑29 mar 2025, 18:49 Eigenlijk ben ik het wel deels met @Wim Anker eens. Het bericht begon met de dierenartskosten. En dat zet dan ook de toon. Het viel mij ook op.
De gemiddelde dierenarts, met name die in loondienst zijn, verdienen heel slecht. Altijd bij nacht en ontij werken, weinig tot geen onregelmatigheidstoeslag en altijd boze mensen en leuren om geld. Ik ken er meerdere die om het laatste gestopt zijn.Lilian1975 schreef: ↑29 mar 2025, 17:11Dank je... ja het was inderdaad even schrikken en verbazing. Ha ha, het was hartstikke druk. Ik dacht dat verdient flink als je er zo 4 of 5 in een uur hebt.Edelweiss schreef: ↑29 mar 2025, 16:08 Omdat het, ondanks de liefde voor zo'n hondje, en het feit dat de dierenarts ook moet eten, nog steeds een (onverwachte) uitgave is natuurlijk.
@Lilian: ik kan me de schrik goed voorstellen. Fijn dat er niks aan de hand lijkt, hopelijk blijft het hierbij!
De komende tijd maar even extra knuffelen![]()
Mijn laatste aanwinst is een Braunvieh adoptiekalfje. Ik ga de komende tijd meer leren over koeien houden dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Het leven kan soms heel verrassend uit de hoek komen.
Komt dat oa hierdoor: https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54734 ... oneerlijke? Het overnemen door grote organisaties?merel schreef: ↑29 mar 2025, 18:54De gemiddelde dierenarts, met name die in loondienst zijn, verdienen heel slecht. Altijd bij nacht en ontij werken, weinig tot geen onregelmatigheidstoeslag en altijd boze mensen en leuren om geld. Ik ken er meerdere die om het laatste gestopt zijn.Lilian1975 schreef: ↑29 mar 2025, 17:11Dank je... ja het was inderdaad even schrikken en verbazing. Ha ha, het was hartstikke druk. Ik dacht dat verdient flink als je er zo 4 of 5 in een uur hebt.Edelweiss schreef: ↑29 mar 2025, 16:08 Omdat het, ondanks de liefde voor zo'n hondje, en het feit dat de dierenarts ook moet eten, nog steeds een (onverwachte) uitgave is natuurlijk.
@Lilian: ik kan me de schrik goed voorstellen. Fijn dat er niks aan de hand lijkt, hopelijk blijft het hierbij!
De komende tijd maar even extra knuffelen![]()
Mijn laatste aanwinst is een Braunvieh adoptiekalfje. Ik ga de komende tijd meer leren over koeien houden dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Het leven kan soms heel verrassend uit de hoek komen.
Onze nieuwe aanwinsten waren gisteren trouwens 24 oesters. 

- Lilian1975
Nogmaals ik schrok gewoon van het bedrag voor wat er in feite gedaan is. Niet meer en niet minder. Daar klaag ik niet over. Sprak mijn verbazing erover uit. Met een hoofd met sterretjes....Wel is bekend dat deze dierenartspraktijk/ziekenhuis best een geoliede geldmachine is. Meerdere vestigingen hebben. Nederlands spreken kan daar niet. Allemaal medewerkers uit oostblok. We waren krap 10 minuten binnen. Dit had zelfs gewoon telefonisch afgehandeld kunnen worden. En mochten 220 euro afpinnen. Dat is gewoon best een bedrag voor ons. Opgelucht dat er niets ernstigs was. Er is temperatuur gemeten, heb ik thuis ook gedaan. Er is gewogen. ( nou ja dat deden we zelf vooraf in de hal. We hadden zelf een filmpje gemaakt... de arts heeft een beetje gevoeld en pijnstiller gegeven. Vandaag gaf een buurvrouw de raad om inderdaad naar een arts in een dorp verder te gaan . Die veearts is maar ook hondjes etc doet. En inderdaad is zij daar goedkoper uit dan toen ze bij deze praktijk zat. Die had ons waarschijnlijk niet eens laten komen. Een kennis van onze dochter die bij de dierenambulance heeft gewerkt zag het filmpje. En zei hij zou ook gewoon een spier verrekt kunnen hebben. Maar was duidelijk geen epilepsie.Maanenschijn schreef: ↑29 mar 2025, 18:49 Eigenlijk ben ik het wel deels met @Wim Anker eens. Het bericht begon met de dierenartskosten. En dat zet dan ook de toon. Het viel mij ook op.
Dat Wim zo reageert is meer n.a.v. een reactie van mij op een post eerder vandaag op hem. Waar ik deze bagger reacties zelf over mij afgeroepen heb. ( Cgk toppic). Mijn verontwaardiging daar won het van wijs zwijgen...Daarom ook zijn opmerking over bidden. Ik denk er het mijne van. Maar fraai en verheffend is het niet. Uiteraard mijn persoonlijke mening.

Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 29 mar 2025, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lilian1975
Nee, deze keer niet. Binnenkort maar weer eens doen inderdaad.
- J.C. Philpot
Ik heb eens een keer in Zeeland op een Oesterschip een verse rauwe oester gegeten. Zo direct uit het water gevist, en door de visser uit de schelp geserveerd. Er knarste wat zand tussen mijn tanden toen ik het arme glibberige beestje met mijn gebit fijnmaalde.
Ik heb er geen speciale voorliefde voor deze delicatesse aan overgehouden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Dat is een beetje wat mij tegenhoudt ze zelf te plukken. Ze zijn niet verwaterd, dus best wat zanderig. Maar als dat niet het geval is, heb ik ze eigenlijk liever dan mosselen.J.C. Philpot schreef: ↑29 mar 2025, 19:44 Ik heb eens een keer in Zeeland op een Oesterschip een verse rauwe oester gegeten. Zo direct uit het water gevist, en door de visser uit de schelp geserveerd. Er knarste wat zand tussen mijn tanden toen ik het arme glibberige beestje met mijn gebit fijnmaalde.