Waar ligt je grens?
Re: Waar ligt je grens?
En wat wil je doen als zij zich er niet aan houden?
- Dodo
Nabestaanden kunnen elke kaart rondsturen die ze willen. Dat is vrij. Misschien zijn er dan twee rouwkaarten over dezelfde persoon in omloop, maar het kan wel.
Als je echt sterke ideeën hebt over de rouwkaart, of andere zaken, zou je een executeur-testamentair moeten aanwijzen. Die handelt dan de zaken af. Maar nog steeds kan iedereen op eigen kosten wat voor kaart dan ook laten drukken en rondsturen.
Als je echt sterke ideeën hebt over de rouwkaart, of andere zaken, zou je een executeur-testamentair moeten aanwijzen. Die handelt dan de zaken af. Maar nog steeds kan iedereen op eigen kosten wat voor kaart dan ook laten drukken en rondsturen.
-
Maar de vraag is natuurlijk wel wie daar in zo'n geval nog behoefte aan heeft. Ik denk dat ik in zo'n geval de hele begrafenis zou overslaan.
Als een deel van de kinderen niet welkom is, of niet in de advertentie of op de kaart staat, vind ik dat heel ongepast. Maar goed, bij seksueel misbruik zie je zulke dingen soms ook. Niet onbegrijpelijk.
Ik vraag mij af of je wel 'kinderen en kleinkinderen' mag schrijven als het niet namens alle kinderen is? Dat lijkt me toch een beetje misleidend.
Dan zou je ook de naam kunnen overslaan. Doodverklaard, heet dat volgens mij.
Als een deel van de kinderen niet welkom is, of niet in de advertentie of op de kaart staat, vind ik dat heel ongepast. Maar goed, bij seksueel misbruik zie je zulke dingen soms ook. Niet onbegrijpelijk.
Ik vraag mij af of je wel 'kinderen en kleinkinderen' mag schrijven als het niet namens alle kinderen is? Dat lijkt me toch een beetje misleidend.
Dan zou je ook de naam kunnen overslaan. Doodverklaard, heet dat volgens mij.
- Delftenaar
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/31 ... homo-s-2-/
Zoals eerder aangegeven sta ik volledig achter beide antwoorden van deze ouderling.
Zoals eerder aangegeven sta ik volledig achter beide antwoorden van deze ouderling.
Ik ben het van harte met jou eens.merel schreef: ↑24 mar 2025, 13:23 https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/31 ... homo-s-2-/
Vooral deze zin trof mij:
Ik heb op dit forum al eens eerder geschreven over mijn worsteling met de cultuurverschillen tussen de Nederlandse kerken en hier. Hoe pijnlijk ook, het lijkt toch dat ik moet concluderen dat ik de laatste vraag uit de quote met 'ja' moet beantwoorden.Het treft mij in Lukas 15 en op andere plaatsen in de evangeliën altijd weer, dat zondaren en tollenaren zo naar Jezus toe trekken. Waarom trekken hedendaagse zondaars niet even hard naar de christelijke gemeente toe? Is dat niet omdat onze uitstraling er vaak meer één is van regels dan van genade?
Ik denk dat ik iets dan altijd verkeerd begrepen heb...
Ik heb nooit begrepen dat Levi zijn medetollenaren en medezondaren uitnodigde om zijn zondige levensstijl te vieren.
Ik dacht dat hij graag wilde dat ze Jezus zouden leren kennen nu hij zelf voortaan Jezus ging volgen.
Ik heb nooit begrepen dat Levi zijn medetollenaren en medezondaren uitnodigde om zijn zondige levensstijl te vieren.
Ik dacht dat hij graag wilde dat ze Jezus zouden leren kennen nu hij zelf voortaan Jezus ging volgen.
-
Eens met Helma. Ik denk dat deze ouderling een verkeerde vergelijking maakt.helma schreef: ↑24 mar 2025, 16:37 Ik denk dat ik iets dan altijd verkeerd begrepen heb...
- Lilian1975
Dat heb je niet hoor. En ook zei Hij tegen de vrouw niet. Gefeliciteerd met deze wat uw man niet is. Ga zo door. Maar gaat heen en zondig niet meer...helma schreef: ↑24 mar 2025, 16:37 Ik denk dat ik iets dan altijd verkeerd begrepen heb...
@ Edelweis; niemand zeg dat je de mens niet mag bezoeken. Lees het draadje terug. Het gaat om het feit dat je mee gaat in een zondige activiteit. Dus een feest vanwege een homohuwelijk. Bijvoorbeeld. Daar kan ik niet in mee. Maar dat ontslaat mij niet om mijn naaste lief te hebben etc.
-
Ik denk dat hij hier een terecht punt heeft. Alleen zie je dat de vroegchristelijke kerk een hele hoge drempel heeft voor de doop en het avondmaal en een radicale levensverzekering wordt gevraagd. Gescheiden christenen mochten niet eens naar de samenkomsten komen de eerste jaren.Waarom trekken hedendaagse zondaars niet even hard naar de christelijke gemeente toe? Is dat niet omdat onze uitstraling er vaak meer één is van regels dan van genade?
Tegelijkertijd is het waar: refo's staan meer bekend om hun regels dan om de barmhartigheid die ze midden in de samenleving bewijzen.
Dat is mede een reden waarom openbare zondaren niet graag een kerk bezoeken denk ik.
Nee, niks verkeerd begrepen. En was het in Lukas 5: 27-32 wellicht het sprekend voorbeeld van Levi's omkering, dat hen middellijkerwijs trok tot de Profeet? Hij riep zondaren tot bekering, staat er, en was voor hen de Medicijnmeester. Er werd verwezen naar Lukas 15. Daar staat in vers 1: "zij naderden"; daar klinkt aarzeling, schuchterheid in door. (KJV: "Then drew near unto him..". Zullen twee tezamen wandelen, tenzij dat zij bijeen gekomen zijn?)helma schreef: ↑24 mar 2025, 16:37 Ik denk dat ik iets dan altijd verkeerd begrepen heb...
Ik had de hele draad gelezen maar heb zojuist jouw bijdrages nog eens overgelezen. Ik denk dat ik je punt wel begrijp - en ik twijfel er absoluut niet aan dat je je naaste liefhebt, daar wil ik heel duidelijk in zijnLilian1975 schreef: ↑24 mar 2025, 16:57Dat heb je niet hoor. En ook zei Hij tegen de vrouw niet. Gefeliciteerd met deze wat uw man niet is. Ga zo door. Maar gaat heen en zondig niet meer...helma schreef: ↑24 mar 2025, 16:37 Ik denk dat ik iets dan altijd verkeerd begrepen heb...
@ Edelweis; niemand zeg dat je de mens niet mag bezoeken. Lees het draadje terug. Het gaat om het feit dat je mee gaat in een zondige activiteit. Dus een feest vanwege een homohuwelijk. Bijvoorbeeld. Daar kan ik niet in mee. Maar dat ontslaat mij niet om mijn naaste lief te hebben etc.

Ik denk echter wel, dat we hierin van standpunt verschillen, en dat mag ook natuurlijk. Dat maakt het forum in mijn ogen ook zo interessant.