Hendrikus schreef: ↑23 mei 2024, 16:31Dat de hele buurt mag meegenieten voor nietsGerefGemeente-lid schreef: ↑23 mei 2024, 16:08Wat betekent dat, 'robuust spelen'?
Dat moet je Leni Paul van Aalsmeer vandaag vragen
Positief topic over de GGIN
Re: Positief topic over de GGIN
onjuist gequote
~~Soli Deo Gloria~~
- Delftenaar
In de tijd dat ik in Uithoorn werkte kreeg ik interesse in deze gemeente.
Fijn dat men daar het Woord Gods probeert te bewaren.
Fijn dat men daar het Woord Gods probeert te bewaren.
https://www.rd.nl/artikel/1089471-deure ... en-schaapp
Heel mooi initiatief maar ik vind het ook wat wonderlijk.
- 140 nederlanders die als belangstellenden zijn ingevlogen. de tijd van eenvoudigheid in de ggin is dan toch echt wel voorbij.
- een particulier initiatief waarbij een ggin ouderling en een gg dominee op locatie aanwezig zijn, dat krijg je gewoonlijk als particulier hulpverlener/zendeling/evangelist toch niet voor elkaar
- het ene land is niet belangrijker dan het andere, maar ook in Nederland is genoeg plek voor evangelisatieprojecten
- tijdens de bijeenkomst is het strict baptist verleden opgehemeld ook door de ambtsdragers die hierboven genoemd zijn. een strict baptist predikant heeft ook een meditatie gehouden. ook op de website lees ik van alles over de rijkdom van de strict baptists. dat geeft mij vragen, een andere doopvisie is toch echt een wezenlijk verschil.
- we doen in nederland moeilijk over 1773 en ik heb onlangs nog afkeurende woorden in de ggin gehoord over de berijming van bijv ds. Meeuse en de plannen van Ikc, maar de Hymnes van Gadsby zingen we buiten onze landsgrenzen van harte mee.
ik wil overigens niet negatief doen, zomaar wat gedachten na het lezen van het RD artikel.
Heel mooi initiatief maar ik vind het ook wat wonderlijk.
- 140 nederlanders die als belangstellenden zijn ingevlogen. de tijd van eenvoudigheid in de ggin is dan toch echt wel voorbij.
- een particulier initiatief waarbij een ggin ouderling en een gg dominee op locatie aanwezig zijn, dat krijg je gewoonlijk als particulier hulpverlener/zendeling/evangelist toch niet voor elkaar
- het ene land is niet belangrijker dan het andere, maar ook in Nederland is genoeg plek voor evangelisatieprojecten
- tijdens de bijeenkomst is het strict baptist verleden opgehemeld ook door de ambtsdragers die hierboven genoemd zijn. een strict baptist predikant heeft ook een meditatie gehouden. ook op de website lees ik van alles over de rijkdom van de strict baptists. dat geeft mij vragen, een andere doopvisie is toch echt een wezenlijk verschil.
- we doen in nederland moeilijk over 1773 en ik heb onlangs nog afkeurende woorden in de ggin gehoord over de berijming van bijv ds. Meeuse en de plannen van Ikc, maar de Hymnes van Gadsby zingen we buiten onze landsgrenzen van harte mee.
ik wil overigens niet negatief doen, zomaar wat gedachten na het lezen van het RD artikel.
RK heeft wel een slingerweg gemaakt dat hij nu in de GGiN is terecht gekomen.
Maar is nu wel weer terug in zijn geboorteland.
En verder zeg ik er maar niks over...
Maar is nu wel weer terug in zijn geboorteland.
En verder zeg ik er maar niks over...
Mij viel de hoge kansel op, je zou er een nekbreuk aan overhouden als luisteraar. Verder denk ik dat het een geloofszaak is, dit.
-
Om een kerk overzee op te knappen waar geen gemeente is.
-
En dat er een voorspelling is ofzo dat het volloopt? Een opwekking?Job schreef: ↑21 dec 2024, 18:44Om een kerk overzee op te knappen waar geen gemeente is.
Lees het artikel maar. Er staat niets over een vollopende kerk. Wel lees ik iets van hoop en vertrouwen op God Die van doornen en distels mirtebomen kan maken.Scheepsbel schreef: ↑21 dec 2024, 19:17En dat er een voorspelling is ofzo dat het volloopt? Een opwekking?Job schreef: ↑21 dec 2024, 18:44Om een kerk overzee op te knappen waar geen gemeente is.
-
-knip-Job schreef: ↑21 dec 2024, 19:24Lees het artikel maar. Er staat niets over een vollopende kerk. Wel lees ik iets van hoop en vertrouwen op God Die van doornen en distels mirtebomen kan maken.Scheepsbel schreef: ↑21 dec 2024, 19:17En dat er een voorspelling is ofzo dat het volloopt? Een opwekking?
Een enkele keer denk ik dat jij aan het trollen bent hier, Scheepsbel. Dit is zo'n moment. Ik vond het ook bijzonder om te lezen maar verder is het niet aan ons om erover te oordelen wanneer iemand de nood van (onbekende) anderen opgebonden krijgt. Blijkbaar hebben ze er tijd en gelegenheid voor om dit te doen. Dat ligt verder voor hun verantwoordelijkheid. De mensenzee is groter dan de GGiN en dan Nederland.
27 maart wordt de gemeente Kootwijkerbroek geïnstitueerd en het kerkgebouw in gebruik genomen.
https://www.rd.nl/artikel/1100200-een-r ... ik-genomen
https://www.rd.nl/artikel/1100200-een-r ... ik-genomen
-
Mooie naam heeft de kerk gekregen vind ik, de Rotssteen.