Kleine vreugden

Dodo

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Ik ben het legomodelletje van STEM in elkaar aan het zetten, over wetenschap. Heel aardig om te doen. Newton kende ik wel, madame Curie ook, maar de derde niet. George Washington Carver. Een zwarte man, geboren in slavernij en uitgegroeid tot een groot wetenschapper. Heel bijzonder.

Maar de kleine vreugde was madame Curie. Het blokje radium in haar hand is glow-in-the-dark! Geweldig!

Afbeelding
Dodo

Bericht door Dodo »

Dodo schreef: 03 mar 2025, 12:46 Tegen de achterkant van het huis groeit metershoog een klimhortensia. Daar zitten 's zomers altijd veel mussen in. Dus afgelopen winter heb ik daar een mussenhotel opgehangen, met ruimte voor drie koppeltjes.
Echter... de afgelopen tijd zagen we steeds een pimpelmees die vanuit een boom eerst tegen het glas vloog (niet hard) en dan de hortensia in ging. Tientallen keren. Was hij aan het verkennen? Was hij in de war door het glimmende glas? Geen idee.
Vanmorgen heb ik met een krijtstift op het raam geschreven: DIT IS EEN RAAM.

En jawel, ik zit buiten te observeren en vijf minuten later gaan de pimpeltjes het middelste nesthokje binnen :) Slimme beestjes!

(dat betekent waarschijnlijk dat de mussen dit voorjaar het nakijken hebben, ondanks dat er ruimte is voor drie)
De pimpelmezen zijn druk aan het voorbereiden. Ik had wat kattenharen van het borstelen met een knijpertje vastgemaakt aan een tak, en daar zat de pimpelmees vanmorgen van te plukken. Grappig idee dat ze straks een nestje met kattenharen hebben!
Dodo

Bericht door Dodo »

Een nieuwe keukenklok. Heel leuk om te maken. Afbeelding
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Gelezen over een paard met de naam Habakuk. Hoe bedenk je het om een pasgeboren veulen de naam Habakuk te geven.

Ik weet eigenlijk niet of het een vreugde is, maar wel grappig.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Maanenschijn schreef:Gelezen over een paard met de naam Habakuk. Hoe bedenk je het om een pasgeboren veulen de naam Habakuk te geven.

Ik vind de laatste Terdege sowieso niet fijn en op een of andere manier ook 'decadent'🫢
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
parsifal

Bericht door parsifal »

Zo was er vroeger bij ons in de buurt een familie die de gans "Israel" hadden genoemd. Ik kan dat wel waarderen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Maanenschijn schreef: 30 apr 2025, 19:55 Gelezen over een paard met de naam Habakuk. Hoe bedenk je het om een pasgeboren veulen de naam Habakuk te geven.

Met het oog op Habakuk 1:8? Of gewoon zomaar?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

J.C. Philpot schreef:
Maanenschijn schreef: 30 apr 2025, 19:55 Gelezen over een paard met de naam Habakuk. Hoe bedenk je het om een pasgeboren veulen de naam Habakuk te geven.

Met het oog op Habakuk 1:8? Of gewoon zomaar?
Habakuk had 'agrarische' affiniteit en hfdst. 1 vers 8 is inderdaad toepasselijk.

En dat een paard met die naam uitgerekend in een dominees gezin terecht komt.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Rien Poortvliets honden hadden ook Bijbelse namen.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Dodo

Bericht door Dodo »

Bertiel schreef: Gisteren, 12:16 Rien Poortvliets honden hadden ook Bijbelse namen.
Dat vond ik toendertijd ook al een beetje gek. Omdat de dominee zo lang over Manasse preekt, noem je je nieuwe hondje de dag daarna ook zo. Ik zou dat niet doen.
Hoewel een van mijn katten naar een bijbelse koning is genoemd. Een heidense, dat wel.
DDD

Bericht door DDD »

Voor een kat is de naam Nebukadnezar best een geschikte. Katten blinken zelden uit in ootmoed.
Dodo

Bericht door Dodo »

Stel dat er ooit nog een kat bij zou komen, dan wil ik die Augustus noemen. Eventueel Augusta. Verhevene.
Maar de huidige kat heet Xerxes. Altijd fijn als de assistente van de dierenarts hem probeert op te roepen :D
Terri

Bericht door Terri »

DDD schreef: Gisteren, 14:00 Voor een kat is de naam Nebukadnezar best een geschikte. Katten blinken zelden uit in ootmoed.
Waarschijnlijk door het mooie weer, want er zijn erg gevatte postings vandaag :yahoo
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef: Gisteren, 14:00 Voor een kat is de naam Nebukadnezar best een geschikte. Katten blinken zelden uit in ootmoed.
NebuKATnezar dan?
Dodo

Bericht door Dodo »

Zeeuw schreef:
NebuKATnezar dan?
Die ga ik onthouden Afbeelding
Plaats reactie