Gereformeerde Gemeenten

Mistig

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

DDD schreef: 04 mar 2025, 10:29 Dat zou mooi zijn. Maar een tweede GG was een stuk beter geweest, mijns inziens.
Eens!
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Hier een serie posts verwijderd. Het op deze wijze spreken over een overleden predikant doen we hier niet.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Laten we het nog éénmaal mogen zeggen, en dit is Gods Woord:
"Gedenkt uw voorgangers, die u het Woord Gods gesproken hebben; en volgt hun geloof na, aanschouwende de uitkomst van hun wandel."
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

alhier een reeks offtopic berichten geknipt.
GG links

Bericht door GG links »

Ad Anker schreef: 06 mar 2025, 09:12 Hier een serie posts verwijderd. Het op deze wijze spreken over een overleden predikant doen we hier niet.
Misschien kun je deze post ook weghalen ?
Theodosius

Bericht door Theodosius »

Zeeuw schreef: 22 feb 2025, 18:56
pierre27 schreef: 22 feb 2025, 18:51
DDD schreef: 22 feb 2025, 12:02 Wat is dan het verschil met een niet- uitvoerend koster?
Die functie ken ik niet...
Ik denk een soort ere lidmaatschap voor een koster die 40 jaar uitvoerend is geweest wellicht? :)
Zat net effe te bladeren en kwam de berichten over vacature koster in Ambacht tegen. Als oud-ambachter herinner ik me niet anders dan dat we altijd een kerkmeester hadden. Een kerkenraadslid met als taak alle zaken rondom het ( gebruik van het) kerkgebouw te regelen, alsmede dus ook de zaken rondom het kosterschap.
Gezien de grootte van de gemeente en het kerkgebouw is er nu in Ambacht een compleet bataljon aan kosters en hulpkosters, als ik zo af en toe de kerkbode lees bij mijn ouders. De uitvoerend koster is de man/vrouw die op zondag op de kostersplek zit en de commandant van het bataljon, zeg maar. De coördinerend koster is meer de regelneef/-nicht die de planning doet etcetera.
Job

Bericht door Job »

Theodosius schreef: 07 mar 2025, 10:21

Zat net effe te bladeren en kwam de berichten over vacature koster in Ambacht tegen. Als oud-ambachter herinner ik me niet anders dan dat we altijd een kerkmeester hadden. Een kerkenraadslid met als taak alle zaken rondom het ( gebruik van het) kerkgebouw te regelen, alsmede dus ook de zaken rondom het kosterschap.
Gezien de grootte van de gemeente en het kerkgebouw is er nu in Ambacht een compleet bataljon aan kosters en hulpkosters, als ik zo af en toe de kerkbode lees bij mijn ouders. De uitvoerend koster is de man/vrouw die op zondag op de kostersplek zit en de commandant van het bataljon, zeg maar. De coördinerend koster is meer de regelneef/-nicht die de planning doet etcetera.
Je beschrijft het smeuïg :super De commandant zit dan wel enigszins met de handen gebonden t.o.v. de regelneef, lijkt me. Maar er zal wel goed over nagedacht zijn.

Ik vind het in ieder geval hélemaal GG Ambachts. Maar dat is een persoonlijke observatie. Heb om verschillende redenen (werk, familie) regelmatig met deze kerk te maken gehad en ook de kerkbode zo nu en dan meegenomen uit het schap. Het viel me altijd op hoe georganiseerd alles er is, ondersteund door een gelikte communicatie. De nieuwsbrieven rondom de renovatie van de kerk waren om door een ringetje te halen, om wat te noemen. Aan alles werd gedacht, klopt dat met hoe jij de gemeente kent? Bij dat sterk georganiseerde sluit deze opgedeelde functie helemaal aan.
Job

Bericht door Job »

Over GGinfo:

Elders op het forum wordt gevraagd naar de rouwdienst van een emeritus-predikant. Tot op heden is deze niet gepubliceerd op gergeminfo. Zo zijn ook afscheids- noch intrededienst van ds. P.G. Heijkamp er gepubliceerd en is daar van betreffende predikant ook geen foto te vinden (nadat er volgens mij eerder een screenshot stond van hem uit een beelduitzending, iets wat ik sowieso een slecht gebruik vind). Enkele gemeenten willen ook hun tweetallen niet meer op de website laten publiceren. Al met al: gergeminfo heeft niet in alle activiteiten (meer) de volledige steun van alle gemeenten cq.voorgangers, lijkt het. Dat is natuurlijk geen probleem; laat men die vrijheid vooral nemen. Ik hoop dat het wel signalen zijn die ter harte worden genomen om als website de definitieve professionaliseringsslag te maken. Het is al lang geen particuliere website meer, dat zou het zeker ook niet moeten zijn en er is in de loop der jaren al best wat verbeterd. Ik denk dat persoonlijk door de beheerder geschreven stukjes zouden moeten verdwijnen, bijvoorbeeld rond een nieuwsgebeurtenis. Ook screenshots uit beelduitzendingen zouden wat mij betreft onmiddellijk mogen verdwijnen. En wanneer er alleen nog maar tweetallen en beroepen zouden worden gepubliceerd die officieel zijn doorgegeven aan het kerkelijk bureau, zou het helemaal top zijn.
GGotK

Bericht door GGotK »

Job schreef: 11 mar 2025, 23:34 Elders op het forum wordt gevraagd naar de rouwdienst van een emeritus-predikant. Tot op heden is deze niet gepubliceerd op gergeminfo. Zo zijn ook afscheids- noch intrededienst van ds. P.G. Heijkamp er gepubliceerd en is daar van betreffende predikant ook geen foto te vinden (nadat er volgens mij eerder een screenshot stond van hem uit een beelduitzending, iets wat ik sowieso een slecht gebruik vind). Enkele gemeenten willen ook hun tweetallen niet meer op de website laten publiceren. Al met al: gergeminfo heeft niet in alle activiteiten (meer) de volledige steun van alle gemeenten cq.voorgangers, lijkt het. Dat is natuurlijk geen probleem; laat men die vrijheid vooral nemen. Ik hoop dat het wel signalen zijn die ter harte worden genomen om als website de definitieve professionaliseringsslag te maken. Het is al lang geen particuliere website meer, dat zou het zeker ook niet moeten zijn en er is in de loop der jaren al best wat verbeterd. Ik denk dat persoonlijk door de beheerder geschreven stukjes zouden moeten verdwijnen, bijvoorbeeld rond een nieuwsgebeurtenis. Ook screenshots uit beelduitzendingen zouden wat mij betreft onmiddellijk mogen verdwijnen. En wanneer er alleen nog maar tweetallen en beroepen zouden worden gepubliceerd die officieel zijn doorgegeven aan het kerkelijk bureau, zou het helemaal top zijn.
Dit is een bijdrage vol tegenstrijdigheden en aannames, me dunkt.
Job

Bericht door Job »

GGotK schreef: 11 mar 2025, 23:50
Job schreef: 11 mar 2025, 23:34 Elders op het forum wordt gevraagd naar de rouwdienst van een emeritus-predikant. Tot op heden is deze niet gepubliceerd op gergeminfo. Zo zijn ook afscheids- noch intrededienst van ds. P.G. Heijkamp er gepubliceerd en is daar van betreffende predikant ook geen foto te vinden (nadat er volgens mij eerder een screenshot stond van hem uit een beelduitzending, iets wat ik sowieso een slecht gebruik vind). Enkele gemeenten willen ook hun tweetallen niet meer op de website laten publiceren. Al met al: gergeminfo heeft niet in alle activiteiten (meer) de volledige steun van alle gemeenten cq.voorgangers, lijkt het. Dat is natuurlijk geen probleem; laat men die vrijheid vooral nemen. Ik hoop dat het wel signalen zijn die ter harte worden genomen om als website de definitieve professionaliseringsslag te maken. Het is al lang geen particuliere website meer, dat zou het zeker ook niet moeten zijn en er is in de loop der jaren al best wat verbeterd. Ik denk dat persoonlijk door de beheerder geschreven stukjes zouden moeten verdwijnen, bijvoorbeeld rond een nieuwsgebeurtenis. Ook screenshots uit beelduitzendingen zouden wat mij betreft onmiddellijk mogen verdwijnen. En wanneer er alleen nog maar tweetallen en beroepen zouden worden gepubliceerd die officieel zijn doorgegeven aan het kerkelijk bureau, zou het helemaal top zijn.
Dit is een bijdrage vol tegenstrijdigheden en aannames, me dunkt.
Vertel..
Evangelist

Bericht door Evangelist »

Job schreef: 11 mar 2025, 23:34 Over GGinfo:

Elders op het forum wordt gevraagd naar de rouwdienst van een emeritus-predikant. Tot op heden is deze niet gepubliceerd op gergeminfo. Zo zijn ook afscheids- noch intrededienst van ds. P.G. Heijkamp er gepubliceerd en is daar van betreffende predikant ook geen foto te vinden (nadat er volgens mij eerder een screenshot stond van hem uit een beelduitzending, iets wat ik sowieso een slecht gebruik vind). Enkele gemeenten willen ook hun tweetallen niet meer op de website laten publiceren. Al met al: gergeminfo heeft niet in alle activiteiten (meer) de volledige steun van alle gemeenten cq.voorgangers, lijkt het. Dat is natuurlijk geen probleem; laat men die vrijheid vooral nemen. Ik hoop dat het wel signalen zijn die ter harte worden genomen om als website de definitieve professionaliseringsslag te maken. Het is al lang geen particuliere website meer, dat zou het zeker ook niet moeten zijn en er is in de loop der jaren al best wat verbeterd. Ik denk dat persoonlijk door de beheerder geschreven stukjes zouden moeten verdwijnen, bijvoorbeeld rond een nieuwsgebeurtenis. Ook screenshots uit beelduitzendingen zouden wat mij betreft onmiddellijk mogen verdwijnen. En wanneer er alleen nog maar tweetallen en beroepen zouden worden gepubliceerd die officieel zijn doorgegeven aan het kerkelijk bureau, zou het helemaal top zijn.
Vreemde post!

Overigens al die eisen die gemeenten allemaal gaan stellen, doen wereldvreemd aan als je tegelijk dominees.nl hebt waar alles op gepubliceerd wordt. Daar kun je wat van vinden, maar kerkenraden moeten zich ook realiseren dat het 2025 is. Wat foto’s betreft: dat mag iedere persoon toch zelf bepalen, of zijn foto ergens gepubliceerd wordt of niet?
Hartelijke groet,
Evangelist
DDD

Bericht door DDD »

Het zou wel fijn zijn als de rouwdienst van ds. Van der Net weer te zien is. Ik was erbij, en het was een mooie afscheidsdienst. Zoiets hoort zeker op zo'n website, wat mij betreft.

Maar goed, als de familie dat liever niet heeft, is zoiets misschien ingewikkeld. De begrafenis zelf was besloten, en dat is natuurlijk ook prima.
GG links

Bericht door GG links »

DDD schreef: 12 mar 2025, 00:08 Het zou wel fijn zijn als de rouwdienst van ds. Van der Net weer te zien is. Ik was erbij, en het was een mooie afscheidsdienst. Zoiets hoort zeker op zo'n website, wat mij betreft.

Maar goed, als de familie dat liever niet heeft, is zoiets misschien ingewikkeld. De begrafenis zelf was besloten, en dat is natuurlijk ook prima.
De rouwdienst is overigens gewoon nog te beluisteren
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Who cares?
Ik heb ook niet de illusie dat Refoforum door de hele reformatorische gezindte gedragen wordt.
Evenmin wordt de Saambinder door alle GG'ers gedragen.
GG links

Bericht door GG links »

Tiberius schreef: 12 mar 2025, 08:54
Who cares?
Ik heb ook niet de illusie dat Refoforum door de hele reformatorische gezindte gedragen wordt.
Evenmin wordt de Saambinder door alle GG'ers gedragen.
Het enige wat de Saambinder niet doet is samenbinden.
Plaats reactie