Zou je dit nader kunnen uitleggen?Wim Anker schreef: ↑05 mar 2025, 09:11Eens! Als al de dames nu eens i.p.v sessies houden en/of tientallen bladen volschrijven met columns en artikelen nu gewoon gingen doen wat ze leren zouden de problemen in onderwijs en jeugdzorg significant afnemen.
En al de luisteraars/lezers zouden hun tijd ook beter besteden. Refoland lijkt Athene wel tegenwoordig.
En het scheelt mij veel filteren en vullen van papiercontainer.
(Overigens geld dit mannen netzogoed)
Man en vrouw schiep Hij ze (Uit: Hoe werkt dit forum)
Re: Man en vrouw schiep Hij ze (Uit: Hoe werkt dit forum)
Als er nu bijna alleen mannen inhoudelijk reageren op de podcast, krijgt het denk ik niet de feedback die het verdient. Dan krijg je precies wat Stam bespreekt: mannen die overal wat van vinden. Dus nogmaals mijn uitnodiging aan dames: hoe luisteren jullie ernaar?
Lijkt me eenvoudig. Een sessie voorbereiden 2 uur. Sessie uitvoeren uit en thuis 2 uur. 20 luisteraars 1,5 uur dat is bij elkaar 35 uur. Daarmee zou de nood in het plaatselijke verzorgingshuis significant kunnen worden verminderd.merel schreef: ↑05 mar 2025, 09:32Zou je dit nader kunnen uitleggen?Wim Anker schreef: ↑05 mar 2025, 09:11Eens! Als al de dames nu eens i.p.v sessies houden en/of tientallen bladen volschrijven met columns en artikelen nu gewoon gingen doen wat ze leren zouden de problemen in onderwijs en jeugdzorg significant afnemen.
En al de luisteraars/lezers zouden hun tijd ook beter besteden. Refoland lijkt Athene wel tegenwoordig.
Er is hier ergens nog een deel 'Alleen voor vrouwen'. Misschien kan je je dilemma daarheen verplaatsen.

Ik vind er toch wel wat van. Afgezien van het feit dat er in bijna alle gemeenten over praktische zaken wel informatiebijeenkomsten zijn waar mannen en vrouwen welkom zijn, zijn er ook in de meeste gemeenten vertrouwenspersonen, zowel man als vrouw. Dus als er iets van seksueel misbruik speelt, hoef je niet twee ouderlingen op bezoek te vragen.
Ik kan mij in haar lijn wel grotendeels vinden, maar dit is wel echt een omissie.
Ik kan mij in haar lijn wel grotendeels vinden, maar dit is wel echt een omissie.
Hetzelfde geldt voor alle uren die door mannen besteed worden aan vergaderingen, bijeenkomsten en refoforum. Wat een non-argument zeg.Wim Anker schreef: ↑05 mar 2025, 09:48Lijkt me eenvoudig. Een sessie voorbereiden 2 uur. Sessie uitvoeren uit en thuis 2 uur. 20 luisteraars 1,5 uur dat is bij elkaar 35 uur. Daarmee zou de nood in het plaatselijke verzorgingshuis significant kunnen worden verminderd.merel schreef: ↑05 mar 2025, 09:32Zou je dit nader kunnen uitleggen?Wim Anker schreef: ↑05 mar 2025, 09:11Eens! Als al de dames nu eens i.p.v sessies houden en/of tientallen bladen volschrijven met columns en artikelen nu gewoon gingen doen wat ze leren zouden de problemen in onderwijs en jeugdzorg significant afnemen.
Dat niet alleen, ik begrijp de link met vrouwen die aan sessies meedoen en de problematiek in het onderwijs/jeugdzorg niet.
- Johann Gottfried Walther
Het idee is, als vrouwen meet hun taak zouden uitvoeren waartoe zijn wél geroepen zijn, er waarschijnlijk minder problemen zouden zijn, minder problemen met jongeren en met ouderen. In de jeugdzorg en in de ouderenzorg.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"

Job schreef: ↑05 mar 2025, 13:42Ik voel me toch een beetje verantwoordelijk omdat ik de podcast onderwerp van gesprek heb gemaakt. Ik denk dat het inderdaad nuttig kan zijn om hier vrouwen over te horen, dat zou de spreekster recht doen. Gewoon eens om te kijken hoe breed dit leeft. Ik hoop dat zij zich daar veilig genoeg voor voelen, ondanks dat iedereen en zn vader een mening over hun rol heeft. Maar goed. Ik meen dat mannen ook op die vrouwenafdeling kunnen komen, dus ik houd het hier.
Altijd gedacht dat Job een man was.
Wim Anker schreef: ↑05 mar 2025, 14:10Job schreef: ↑05 mar 2025, 13:42Ik voel me toch een beetje verantwoordelijk omdat ik de podcast onderwerp van gesprek heb gemaakt. Ik denk dat het inderdaad nuttig kan zijn om hier vrouwen over te horen, dat zou de spreekster recht doen. Gewoon eens om te kijken hoe breed dit leeft. Ik hoop dat zij zich daar veilig genoeg voor voelen, ondanks dat iedereen en zn vader een mening over hun rol heeft. Maar goed. Ik meen dat mannen ook op die vrouwenafdeling kunnen komen, dus ik houd het hier.
Altijd gedacht dat Job een man was.

Wat is volgens jou de taak van vrouwen? En waarom zou dat niet naast een betaalde baan kunnen? Waar is de vader in dit geheel?Johann Gottfried Walther schreef: ↑05 mar 2025, 10:55 Het idee is, als vrouwen meet hun taak zouden uitvoeren waartoe zijn wél geroepen zijn, er waarschijnlijk minder problemen zouden zijn, minder problemen met jongeren en met ouderen. In de jeugdzorg en in de ouderenzorg.
In mijn omgeving heb ik veel vrouwen die minimaal 3, maar meestal 4 dagen werken. Daarnaast voeden zij kinderen op, geven mantelzorg etc. Geen van hun kinderen loopt bij jeugdzorg of heeft te kampen met andere problematiek. Daarnaast zie ik ook niet werkende vrouwen waar diverse kinderen kampen met psychiatrische problematiek en/of label. Heeft het dan te maken met de werkende vrouw of spelen vooral andere aspecten een rol?
Als je zou beweren dat alle ellende op de wereld door mannen komt (zij maken oorlog, sluiten geen vrede, vechten, intimideren, verkrachten, gunnen het licht in de ogen van vrouwen niet) zou je nog minder onzin beweren.Johann Gottfried Walther schreef: ↑05 mar 2025, 10:55 Het idee is, als vrouwen meet hun taak zouden uitvoeren waartoe zijn wél geroepen zijn, er waarschijnlijk minder problemen zouden zijn, minder problemen met jongeren en met ouderen. In de jeugdzorg en in de ouderenzorg.
Dat vrouwen niet hoefden te werken was alleen vlak na WOII een aantal jaren. Daarvoor werkten veel vrouwen, omdat anders het gezin zou verhongeren. Alleen de vrouw van de burgemeester, de dokter, de notaris konden thuis blijven zitten.merel schreef: ↑05 mar 2025, 14:56Wat is volgens jou de taak van vrouwen? En waarom zou dat niet naast een betaalde baan kunnen? Waar is de vader in dit geheel?Johann Gottfried Walther schreef: ↑05 mar 2025, 10:55 Het idee is, als vrouwen meet hun taak zouden uitvoeren waartoe zijn wél geroepen zijn, er waarschijnlijk minder problemen zouden zijn, minder problemen met jongeren en met ouderen. In de jeugdzorg en in de ouderenzorg.
In mijn omgeving heb ik veel vrouwen die minimaal 3, maar meestal 4 dagen werken. Daarnaast voeden zij kinderen op, geven mantelzorg etc. Geen van hun kinderen loopt bij jeugdzorg of heeft te kampen met andere problematiek. Daarnaast zie ik ook niet werkende vrouwen waar diverse kinderen kampen met psychiatrische problematiek en/of label. Heeft het dan te maken met de werkende vrouw of spelen vooral andere aspecten een rol?
En als iemand een boerderij, winkel of andere zaak had, werd het altijd (ook na WOII) normaal gevonden dat de vrouw meewerkte. Dat was heel verstandig, want bespaarde op personeelskosten.
Weet ik. Zelfs mijn oma's hebben altijd gewerkt. Daarom vind ik het ook zo'n onzin conclusie dat werkende vrouwen zorgen voor een toename van de problematiek op school en in de jeugdzorgrefo schreef: ↑05 mar 2025, 16:05Dat vrouwen niet hoefden te werken was alleen vlak na WOII een aantal jaren. Daarvoor werkten veel vrouwen, omdat anders het gezin zou verhongeren. Alleen de vrouw van de burgemeester, de dokter, de notaris konden thuis blijven zitten.merel schreef: ↑05 mar 2025, 14:56Wat is volgens jou de taak van vrouwen? En waarom zou dat niet naast een betaalde baan kunnen? Waar is de vader in dit geheel?Johann Gottfried Walther schreef: ↑05 mar 2025, 10:55 Het idee is, als vrouwen meet hun taak zouden uitvoeren waartoe zijn wél geroepen zijn, er waarschijnlijk minder problemen zouden zijn, minder problemen met jongeren en met ouderen. In de jeugdzorg en in de ouderenzorg.
En als iemand een boerderij, winkel of andere zaak had, werd het altijd (ook na WOII) normaal gevonden dat de vrouw meewerkte. Dat was heel verstandig, want bespaarde op personeelskosten.