De Bijbel geeft ons ook gelijk hoor Poetin, Trump....... Dus nu ONZE rechtvaardigheid uitvoeren. Aldus Stefan Paas.ZWP schreef: ↑01 mar 2025, 20:21 Ik quote hier een reactie van Stefan Paas zoals geuit op LinkedIn (dikgedrukt door mij):
Ik denk vanuit theologisch oogpunt een goede analyse. Waarachtigheid is een Bijbelse notitie die nu helaas bij de huidige Amerikaanse regering het onderspit delft. Hoe daarmee om te gaan? Wat is de taak van gewone man, het journaille, de media?Waar ik de laatste tijd vaak aan moet denken: de Bijbel spreekt heel veel over vrede, maar verbindt die constant met waarachtigheid. Op leugens kan men geen vrede bouwen.
"Dit zijn de dingen die u doen moet: spreek de waarheid tegen elkaar, oordeel naar waarheid in uw poorten met een oordeel dat de vrede dient" (Zacharia 8:16-17).
Vrede is heel moeilijk, misschien wel onmogelijk, als er geen gedeelde waarheid is. Er zal nooit vrede zijn in Oekraïne als de waarheid niet gezegd mag worden dat Rusland de agressor is wiens woord minder waard is dan het papier waarop het geschreven staat, en dat Oekraïne het slachtoffer is dat deze oorlog niet heeft gezocht en niet wil. Uitgangspunt moet de simpele waarheid zijn dat Rusland deze oorlog begon, dat Rusland deze oorlog wil voortzetten (immers, ze kunnen direct stoppen als ze willen) en dat daarom Rusland deze oorlog opnieuw zal beginnen zodra het daarvoor de kans schoon ziet.
Zelensky probeerde dit gisteren duidelijk te maken aan Trump en Vance: geef mij veiligheidsgaranties, en ik teken alles wat u wilt. Maar die kreeg hij niet, want ze hebben de leugen liever dan de waarheid.
Hij wordt wel wanhopig dat het op LinkedIn moet.