DDD schreef: ↑01 mar 2025, 10:30
Ik zie ook niets verfrissends aan zulke eigenwijsheid, eerlijk gezegd. Ik ben benieuwd wat Job ermee bedoelt.
Al kan het wel verfrissend zijn als mensen eerlijk zijn over hun gebreken, want mensen die hun gebreken ontkennen, zijn al helemaal vermoeiend.
@ DDD, Volkomen afgezien van de persoon in genoemd interview denk ik toch dat gezeggelijkheid een eigenschap is van de nieuwe mens. Zie Jak.3:17 SV:Maar de wijsheid die van boven is, die is ten eerste zuiver, daarna vreedzaam, bescheiden, gezeggelijk, vol van barmhartigheid en van goede vruchten, niet partijdig oordelende, en ongeveinsd, of HSV: Maar de wijsheid die van boven is, is ten eerste rein, vervolgens vreedzaam, welwillend, voor rede vatbaar, vol barmhartigheid en goede vruchten, onpartijdig en ongeveinsd. Ook bij Henry las ik ooit iets: ( vrij vertaald en vrij weergegeven uit m'n hoofd) Het is goed om rekening te houden met wat de mensen om ons heen denken en zeggen, al betekent dat beslist niet dat we niet onze eigen koers moeten varen. Komt nog bij: hoe kun je funktioneren als pastor of bijvoorbeeld in een kerkenraad als je je door niemand iets laat gezeggen?