Weinig mensen vinden Trump zijn gedrag christelijk. Zijn huwelijken zijn hier een van de vele voorbeelden van. Wel ben ik nog steeds van mening dat Trump al 3 verkiezingen op rij de minst slechte keus is.Profesto schreef: ↑28 feb 2025, 22:17 De EU steunt Oekraïne. Dat is wel duidelijk. Hoe, dat is nog afwachten.
Trump heeft laten zien dat de christelijke waarden - waarvoor zoveel mensen hem steunen - vooral bestaan uit egotripperij en het idee dat mensen voor hem moeten kruipen. Walgelijk vind ik dat, net zo walgelijk als iedereen die het voor hem opneemt.
Inderdaad eens met Rob de Wijk.
Presidentsverkiezingen USA 2024
-
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Dat heeft Rob de Wijk nooit beweerd. Ik luister dagelijks zijn podcast. De VS hebben nu eenmaal capaciteiten die Europa niet heeft. Zonder de VS verliest Oekraïne.
Europese leiders weten zelf ook wel dat ze niet zonder de VS kunnen. Het is allemaal holle retoriek. De Russen geven evenveel uit aan defensie als je kijkt naar prijspariteit.
Nee, Rob de Wijk is van mening veranderd . Dat viel mij ook op. Maar ik was het deze keer erg met hem eens en dat lijkt me een goede ontwikkeling.Ambtenaar schreef:Dat heeft Rob de Wijk nooit beweerd. Ik luister dagelijks zijn podcast. De VS hebben nu eenmaal capaciteiten die Europa niet heeft. Zonder de VS verliest Oekraïne.
Nee, hij is niet van mening veranderd over het feit dat Europa niets op de mat kan leggen of over de capaciteiten beschikt om oorlog te voeren. Europa kan geen oorlog voeren zonder de VS.
Waar hij wel van mening over is veranderd is dat we niet langer op de VS moeten vertrouwen en zelf capaciteiten moeten opbouwen, en niet langer afhankelijk moeten zijn. Maar dat duurt minimaal een decennium.
Correct. Europa kan niet zonder de VS en moet het ook niet willen. Dat er nu even wat dwazen in het Witte Huis zitten moet ons niet afschrikken. Deze week met een relatief hoge (Colonel) USAF militair gesproken. Dat gaf mij wel wat hoop.
Verder blijft het ongewoon spannend. Hebben wij nog schuilkelders in ons land? Iets om over na te denken. Een oorlog kun je niet mitigeren met anderhalve meter afstand. Dat is een crisis van een geheel andere orde.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Heb je het artikel wel gelezen?
Het staat in Trouw. Los daarvan is hij duidelijk wel van mening dat Europa met Oekraïne op korte termijn sterk genoeg is. Dat staat er overduidelijk.
Ja, Rob heeft het voornamelijk over Trump en niet over de VS. Dat is nogal een verschil. De VS gaat namelijk Trump overleven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Voordat je alle capaciteiten hebt georganiseerd, ben je een decennium verder. Dat gaat van aantallen parate militairen, materieel, materiaal, gebouwen, etc. Rob de Wijk zit momenteel in een fase van teleurstelling, en dat leidt tot wishful thinking.
- J.C. Philpot
Wee u, land! welks koning een kind is. Wat een vertoning van president Trump en vice-president Vance. Beschamend, en wereldleiders onwaardig. Laten we de oplossing van het conflict maar niet van prinsen (of presidenten) verwachten.
Ik vraag me daarnaast af of Zelensky zijn hand niet overspeeld door op deze manier weg te lopen. Het is de vraag of dat werkt bij Trump - ik denk het niet. Trump is nu eenmaal een feit, en daar zal Zelensky mee moeten dealen.
Ik hoop niet dat hij er te makkelijk vanuit gaat dat Europa het wegvallen de miljarden van de US wel eventjes compensereert. Hij zal echt in gesprek moeten blijven met Trump, hoe onmogelijk die man ook is. Misschien kan iemand pagina 8 van het RD van vandaag naar hem toesturen.
Ik vraag me daarnaast af of Zelensky zijn hand niet overspeeld door op deze manier weg te lopen. Het is de vraag of dat werkt bij Trump - ik denk het niet. Trump is nu eenmaal een feit, en daar zal Zelensky mee moeten dealen.
Ik hoop niet dat hij er te makkelijk vanuit gaat dat Europa het wegvallen de miljarden van de US wel eventjes compensereert. Hij zal echt in gesprek moeten blijven met Trump, hoe onmogelijk die man ook is. Misschien kan iemand pagina 8 van het RD van vandaag naar hem toesturen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ik hoop het en verwacht het ook. Maar ik zou niet heel verbaasd zijn als VS na Trump qua staatsvorm meer op Rusland lijkt en geopolitiek puur aan Rusland's kant staan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik vind het alleen al president-onwaardig om zo denigrerend over Biden te spreken.
Als 'gewoon' mens is het al niet passend om denigrerend over anderen te spreken.
Laat staan als je in een hoge functie bent én ook nog eens in een live uitzending zit.
En ik had gehoopt dat Vance (ook daarin) wat meer sturend zou zijn.
Als 'gewoon' mens is het al niet passend om denigrerend over anderen te spreken.
Laat staan als je in een hoge functie bent én ook nog eens in een live uitzending zit.
En ik had gehoopt dat Vance (ook daarin) wat meer sturend zou zijn.
1. Ik weet niet zo goed hoe ik over Trump moet denken. Ik ben erg beïnvloed door de media, ik meen dat men denkt dat ik Trump heel raar moet vinden. Dat maakt dat ik niet onbevangen naar het filmpje van gisteravond gaan kijken.
2. Ik zie dat twee mannen geen gezichtsverlies willen leiden. Daarom is dit wel een prima uitkomst toch? En nu kijken hoe het verder gaat.
3. Ik vind het irritant dat in ons kikkerlandje alle fractievoorzitters zo snel als mogelijk hun plasje er over moeten doen, uitgebreid in de media uitgemeten.
4. Ik vind het wel mooi dat dit filmpje nou eens geen gemaakt spelletje liet zien, maar een eerlijk meningsverschil. Dit was echte realiteit, in plaats van lievig grijnzen voor de camera.
Verder kantelt het wereldbeeld. Ik ben opgegroeid in een tijdperk waarin alles beter werd, op materieel gebied. Mijn kinderen gaan, denk ik, een ander tijdperk tegemoet. Al kan ik dat moeilijk invullen en duiden. Dat maakt me soms wel bezorgd. Al kan het ook een wonderlijk mooie uitwerking hebben, wie weet.
2. Ik zie dat twee mannen geen gezichtsverlies willen leiden. Daarom is dit wel een prima uitkomst toch? En nu kijken hoe het verder gaat.
3. Ik vind het irritant dat in ons kikkerlandje alle fractievoorzitters zo snel als mogelijk hun plasje er over moeten doen, uitgebreid in de media uitgemeten.
4. Ik vind het wel mooi dat dit filmpje nou eens geen gemaakt spelletje liet zien, maar een eerlijk meningsverschil. Dit was echte realiteit, in plaats van lievig grijnzen voor de camera.
Verder kantelt het wereldbeeld. Ik ben opgegroeid in een tijdperk waarin alles beter werd, op materieel gebied. Mijn kinderen gaan, denk ik, een ander tijdperk tegemoet. Al kan ik dat moeilijk invullen en duiden. Dat maakt me soms wel bezorgd. Al kan het ook een wonderlijk mooie uitwerking hebben, wie weet.