Presidentsverkiezingen USA 2024

JohannaMaria

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door JohannaMaria »

DDD schreef: 28 feb 2025, 20:10 Op zich lijkt het mij heel goed dat er iemand tegen Trump durft in te gaan. Dat zouden er meer moeten doen.
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik vind dat Trump zich schandalig gedroeg door onder andere te zeggen dat Zelensky gokte met WW3. Zelensky werd echt opgejut door Trump en Vance. Als ik daar had gezeten, was ik ook mijn geduld verloren. We zullen wel een tevreden Putin hebben.
DDD

Bericht door DDD »

Dat weet ik helemaal niet hoor. Ik denk dat Poetin ook wel het risico ziet dat Oekraïne geheel in de armen van Europa wordt gedreven en andersom. En dat er een Europees leger komt met mensen uit Oekraïne en wapens uit heel Europa en zonder enige terughoudendheid. Poetin heeft zomaar de strijd niet gewonnen als er in Amerika een dwaas aan de macht komt.
JohannaMaria

Bericht door JohannaMaria »

Maar Poetin kan wel rekenen op de steun van Trump. Ik hoorde geruchten dat ook China en Noord-Korea aan zijn kant staan. Nu weet ik niet hoe groot het Chinese leger is, maar klein zal het niet zijn. Dat van Noord-Korea ook niet.
parsifal

Bericht door parsifal »

DDD schreef: 28 feb 2025, 20:11
helma schreef:De manier waarop het gesprek verliep vond ik nou niet zo respectvol.
Wat vond je precies onrespectvol van president Zelenski?
Een van de redenen waarom ik nooit een goed politicus zou kunnen zijn is dat ik als ik zo behandeld zou worden als Zelenski ook zou laten blijken dat ik denk dat Trump en Vance volkomen verachtelijk bezig zijn. Je bereikt meer, zeker bij Trump als je wat hielenlikt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD

Bericht door DDD »

Ik heb het niet helemaal gezien. Ik vond Zelenski soms wat ongeduldig. Maar onrespectvol heb ik hem niet gezien.

Onzin is onzin, ook als een dwaas aan het hoofd staat van een machtig land als de US.
DDD

Bericht door DDD »

JohannaMaria schreef: 28 feb 2025, 20:33 Maar Poetin kan wel rekenen op de steun van Trump. Ik hoorde geruchten dat ook China en Noord-Korea aan zijn kant staan. Nu weet ik niet hoe groot het Chinese leger is, maar klein zal het niet zijn. Dat van Noord-Korea ook niet.
Als Trump dat voorstelt, dan denk ik dat het leger een staatsgreep pleegt, en hem aan de kant zet. Ik geloof er niets van dat het Trump lukt om binnen vier jaar een alilantie met China en Rusland tegen Europa voor elkaar te krijgen. Nog even afgezien van de vraag of hij juist China niet als een grote bedreiging ziet.
helma

Bericht door helma »

DDD schreef:
helma schreef:De manier waarop het gesprek verliep vond ik nou niet zo respectvol.
Ik vond het vooral van de andere kant niet respectvol. Het was geen normaal gesprek waar naar elkaar geluisterd werd. Zelenski werd afgeblaft.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Herman schreef: 28 feb 2025, 19:56
Bourdon16 schreef: 28 feb 2025, 19:39 Ik vond het wel pijnlijk om te zien.
Het Kremlin zal tevreden zijn verwacht ik.
Hoezo? Geen deal en de oorlog is nog niet op gunstige condities voor Poetin beëindigd.
Dat hun leugenmachine werkt.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

parsifal schreef: 28 feb 2025, 20:36
DDD schreef: 28 feb 2025, 20:11
Een van de redenen waarom ik nooit een goed politicus zou kunnen zijn is dat ik als ik zo behandeld zou worden als Zelenski ook zou laten blijken dat ik denk dat Trump en Vance volkomen verachtelijk bezig zijn. Je bereikt meer, zeker bij Trump als je wat hielenlikt.
Ik lees dit commentaar van Bart Wallet, voor wat het waard is:
Dit is wat de oude Grieken noemden de confrontatie tussen beschaving en de βάρβαροι (barbaren). Hét moment voor Europa om eenduidig afstand te nemen van de Trump administration.
DDD

Bericht door DDD »

helma schreef: 28 feb 2025, 20:46
DDD schreef:
Ik vond het vooral van de andere kant niet respectvol. Het was geen normaal gesprek waar naar elkaar geluisterd werd. Zelenski werd afgeblaft.
Ik bedoel het niet vervelend, maar de manier waarop een gesprek verloopt, ziet op beide kanten. Maar dan is dat ook weer helder.

Ik ben overigens geen adept van Zelenski, maar ik heb hem nog niet vaak op iets doms kunnen betrappen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Bourdon16 schreef: 28 feb 2025, 20:47 Dat hun leugenmachine werkt.
Dat weet ik allemaal niet zo precies. Trump heeft zijn eigen belangen en die zijn onnavolgbaar. Dat ze meer stroken met Poetin zou zomaar kunnen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

DDD schreef: 28 feb 2025, 20:48
helma schreef: 28 feb 2025, 20:46
DDD schreef:
Ik bedoel het niet vervelend, maar de manier waarop een gesprek verloopt, ziet op beide kanten. Maar dan is dat ook weer helder.

Ik ben overigens geen adept van Zelenski, maar ik heb hem nog niet vaak op iets doms kunnen betrappen.
Ik blijf het maar verbazingwekkend vinden: een cabaretier die zonder een politieke voorgeschiedenis president wordt, binnen drie jaar in oorlog is en het dan niet eens heel raar doet. In alle opzichten vind ik hem een moedig mens. Ook nu weer. Moedig hoeft niet altijd verstandig te zijn. Maar Trump in het bijzonder en ook en Vance hebben ook wel een speciaal vermogen om mensen naar het kookpunt te krijgen.
DDD

Bericht door DDD »

De commentaren zijn heel wisselend.

De Telegraaf vind hem dom, maar de Volkskrant ziet het veel positiever. Ik heb het stuk ook gekeken, en ik begrijp totaal niet waar het commentaar van de Telegraaf vandaan komt.

Ik zou er maar niet vanuit gaan dat Zelenski met vuur speelt. Ik denk dat hij heel goed weet hoe Europa hiernaar kijkt.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

De tijd is voorbij dat Zelensky een demente opa kon zakkenrollen.
DDD

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef: 28 feb 2025, 20:59 De tijd is voorbij dat Zelensky een demente opa kon zakkenrollen.
Ik vind dit een asociale en schofterige opmerking. Van zakkenrollen is geen sprake, en naast Biden -waarvan het de vraag is of je die recht doet met de aanduiding 'demente opa' waren en zijn er natuurlijk vele anderen die de steun aan de Oekraïense staat toejuichen.

Maar goed, ik zie dat Bart Wallet al een typerende kwalificatie gaf van dit soort gedrag: barbarij.
Laatst gewijzigd door DDD op 28 feb 2025, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie