Dobbelstenen/Godsvoorzienigheid

MV

Bericht door MV »

Pim schreef:
MV schreef:Ik bemerk ook in eigen gemeente inderdaad dat regels gebruikt worden om de grenzen op te zoeken!

Waarom als Christen niet daar verre van te blijven!?

Waarom schaars gekleed?
Waarom merkkleding met onnozele prijzen?
Waarom een paar keer per jaar op vakantie?
Waarom muziekuitvoeringen?
Waarom vrouwen in leidinggevende functies?
Waarom dure auto's om mee te pronken?
Waarom DVD's?
Waarom ................

Waarom grenzen opzoeken?

Wettisch toch?
Nee, waarom niet nalaten, als je dit kan nalaten. En dat kun je.
God vraagt dit van ons. Hij zal ons erom oordelen.
Hopelijk in dit leven als God komt in je leven en zegt..........
Kijk eens terug: Wat was je doel? Wat was je streven? Wat zijn je uitvluchten?
En dan de bede: Verlos ons van ons eigen boze ik!

Niet met de wereld leven en met God sterven.
MV,

Waarom niet een paar keer per jaar op vakantie?
Waarom geen muziekuitvoeringen?
Waarom geen vrouwen in leidinggevende functies?
Waarom geen DVD's?
Waarom het Christelijk geloof voordoen als een geloof van 'raak niet, smaak niet, roer niet aan'?

Het Christelijk geloof is een geloof in Christus!

Daarbij hoort:
Het minder zonde doen, en groter zondaar worden, is iets wat ons zou moeten aanzetten kritisch te staan tegenover de door mij genoemde verschuiving van denkbeelden over altijd beargumenteerde Bijbelse standpunten.

En wordt deze wereld niet gelijkvormig!

In vele opzichten is de kerk (in alle verbanden) een bolwerk van gelijkvormigheid aan de wereld.
Bij duidelijkheid en directheid raak je leden kwijt, dus maar een politieke tussenoplossing.
Ik ben bang dat de kerk (met een kleine letter) inderdaad kraakt in haar voegen (zoals Ds. Sonneveld pas verwoorde in het RD)
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

MV schreef:Waarom schaars gekleed?
Waarom merkkleding met onnozele prijzen?
Waarom een paar keer per jaar op vakantie?
Waarom muziekuitvoeringen?
Waarom vrouwen in leidinggevende functies?
Waarom dure auto's om mee te pronken?
Waarom DVD's?
Waarom ................
MV, je bent nu echt appels met peren aan het vergelijken. Een schaars geklede vrouw vind ik theologisch-ethisch bezien iets heel anders dan een DVD.

Overigens ik snap ik denk ik wel een beetje waarom veel refo's mee gaan met de wereld. Dat komt m.i. (voor een deel) door de grote benadrukking van de uitverkiezing in de prediking.

Het maakt immers toch niet uit hoe ik leef. Als ik uitverkoren ben, zal Hij me t.z.t. wel roepen, en zo niet, dan heb ik in ieder geval een leuk leven gehad.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

MV schreef: Het Christelijk geloof is een geloof in Christus!

Daarbij hoort:
Het minder zonde doen, en groter zondaar worden, is iets wat ons zou moeten aanzetten kritisch te staan tegenover de door mij genoemde verschuiving van denkbeelden over altijd beargumenteerde Bijbelse standpunten.

En wordt deze wereld niet gelijkvormig!

In vele opzichten is de kerk (in alle verbanden) een bolwerk van gelijkvormigheid aan de wereld.
Bij duidelijkheid en directheid raak je leden kwijt, dus maar een politieke tussenoplossing.
Ik ben bang dat de kerk (met een kleine letter) inderdaad kraakt in haar voegen (zoals Ds. Sonneveld pas verwoorde in het RD)
MV,

Je wordt niet concreet in je antwoord. Met jouw argumentatie kan ik aan je vragen:

Waarom rijden we in auto's?
Waarom hebben we fietsen?
Waarom hebben we computers?
Waarom hebben we internet?
Waarom hebben we een GSM?
Waarom .....?

Ik vind het prima (heel goed zelfs) als je vragen bij bepaalde zaken in de Ger.Gezindte stelt, maar je argumentatie voor een generaal oordeel zoals je in dit topic velt, is m.i. verre van toereikend.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
MV

Bericht door MV »

rekcor schreef:
MV schreef:Waarom schaars gekleed?
Waarom merkkleding met onnozele prijzen?
Waarom een paar keer per jaar op vakantie?
Waarom muziekuitvoeringen?
Waarom vrouwen in leidinggevende functies?
Waarom dure auto's om mee te pronken?
Waarom DVD's?
Waarom ................
MV, je bent nu echt appels met peren aan het vergelijken. Een schaars geklede vrouw vind ik theologisch-ethisch bezien iets heel anders dan een DVD.

Overigens ik snap ik denk ik wel een beetje waarom veel refo's mee gaan met de wereld. Dat komt m.i. (voor een deel) door de grote benadrukking van de uitverkiezing in de prediking.

Het maakt immers toch niet uit hoe ik leef. Als ik uitverkoren ben, zal Hij me t.z.t. wel roepen, en zo niet, dan heb ik in ieder geval een leuk leven gehad.
Dit is een uitvlucht.
Hier komt weer een karikatuur voor de dag!
Die toepassing wordt door onzelf gemaakt als uitvlucht.
In bijv. de GGiN wordt daar sterk voor gewaarschuwd. Het is niet om het even hoe je leeft.
Ook wordt de verkiezing niet als uitgangspunt genomen in de prediking. Wel als enige vaste grondslag van de zaligheid.

Kom en hoor!
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

MV,

Wat is voor jou nu het criterium om iets als wereldgelijkvormig te bestempelen? Dat blijft een onduidelijk (en daarom zwak) punt in je posts.
MV

Bericht door MV »

rekcor schreef:MV,

Wat is voor jou nu het criterium om iets als wereldgelijkvormig te bestempelen? Dat blijft een onduidelijk (en daarom zwak) punt in je posts.
Je zo hierover per onderwerp moeten debbateren!
Je kunt niet in 1 posting werlgelijkvormigheid aanduiden

De onderwerpen zijn door mij al genoemd in een andere topic!
Dat vindt ik werelgelijkvormigheid!
Weet je nog: DVD/dure kleding/vrouwen als leiders/veelvuldige vakanties.....het gaat geen kerk voorbij
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

MV schreef: Het Christelijk geloof is een geloof in Christus!

Daarbij hoort:
Het minder zonde doen, en groter zondaar worden, is iets wat ons zou moeten aanzetten kritisch te staan tegenover de door mij genoemde verschuiving van denkbeelden over altijd beargumenteerde Bijbelse standpunten.

En wordt deze wereld niet gelijkvormig!

In vele opzichten is de kerk (in alle verbanden) een bolwerk van gelijkvormigheid aan de wereld.
Bij duidelijkheid en directheid raak je leden kwijt, dus maar een politieke tussenoplossing.
Ik ben bang dat de kerk (met een kleine letter) inderdaad kraakt in haar voegen (zoals Ds. Sonneveld pas verwoorde in het RD)
MV,

Je wordt niet concreet in je antwoord. Met jouw argumentatie kan ik aan je vragen:

Waarom rijden we in auto's?
Waarom hebben we fietsen?
Waarom hebben we computers?
Waarom hebben we internet?
Waarom hebben we een GSM?
Waarom .....?

Ik vind het prima (heel goed zelfs) als je vragen bij bepaalde zaken in de Ger.Gezindte stelt, maar je argumentatie voor een generaal oordeel zoals je in dit topic velt, is m.i. verre van toereikend.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
MV

Bericht door MV »

Pim schreef:
MV schreef: Het Christelijk geloof is een geloof in Christus!

Daarbij hoort:
Het minder zonde doen, en groter zondaar worden, is iets wat ons zou moeten aanzetten kritisch te staan tegenover de door mij genoemde verschuiving van denkbeelden over altijd beargumenteerde Bijbelse standpunten.

En wordt deze wereld niet gelijkvormig!

In vele opzichten is de kerk (in alle verbanden) een bolwerk van gelijkvormigheid aan de wereld.
Bij duidelijkheid en directheid raak je leden kwijt, dus maar een politieke tussenoplossing.
Ik ben bang dat de kerk (met een kleine letter) inderdaad kraakt in haar voegen (zoals Ds. Sonneveld pas verwoorde in het RD)
MV,

Je wordt niet concreet in je antwoord. Met jouw argumentatie kan ik aan je vragen:

Waarom rijden we in auto's?
Waarom hebben we fietsen?
Waarom hebben we computers?
Waarom hebben we internet?
Waarom hebben we een GSM?
Waarom .....?

Ik vind het prima (heel goed zelfs) als je vragen bij bepaalde zaken in de Ger.Gezindte stelt, maar je argumentatie voor een generaal oordeel zoals je in dit topic velt, is m.i. verre van toereikend.
Dit is nou een wedervraag die ik altijd hoor!

Bovengenoemde zijn noodzakelijke gebruiksvoorwerpen voor uitoefening van werk en mobiliteit.

DVD is onnodig en onnuttig tijdverdrijf
Dure kleding is onnodig kostbaar
Concerten hoef je niet te bezoeken
Vrouwen hoeven (in de meste gevallen) niet te besturen
Dobbelspelen zijn geen noodzaak

Het is niet in 1 topic allemaal te beargumenteren, maar het is duidelijk een andere categorie standpunten als bovengenoemde zaken die jij meldt!

Het heeft niets met elkaar te maken.

Smytegelt (e.a)waarschuwt tegen dobbelspelen.... niet tegen paard en wagen
Smytegelt (e.a)waarschuwd tegen luxe levenswandel... niet tegen brieven schrijven
Smytegelt (e.a.)waarschuwd tegen concert en theater..... niet tegen de postbode
........................ voel je het verschil
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

Juist MV, en dat is ook wat ik bedoel met het zoeken van de grenzen of het zoeken om zo dicht mogelijk bij God te leven.

"Leer mij naar Uw wil te handlen, 'k zal dan in Uw waarheid wandlen", laten we de regels niet in onszelf zoeken, maar vragen "Heere, wat wilt U dat ik doen zal".
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

Dit is nou een wedervraag die ik altijd hoor!
En terecht, want het slaat ook nergens op wat je zegt.

Waar staat in de bijbel dat we ons alleen mogen beperken tot de "noodzakelijke gebruiksvoorwerpen voor uitoefening van werk en mobiliteit"?

Nergens. Ik hou er niet van om grote lappen tekst te citeren, maar A.A. van Ruler schreef er in zijn artikel (in Wapenveld, jawel :wink:) het volgende over:
Van Ruler schreef: Is er veel plaats in de leefwereld van de ultra-gereformeerde christen voor de wetenschap en de kunst, voor de cultuur in het algemeen? Van het amusement moet hij al heel weinig hebben. Het spel past een volwassen mens niet. De sport wordt als van weinig nut beoordeeld. Een televisietoestel wordt uit de huiskamer geweerd. Er zijn ultra-gereformeerden die wel een radio hebben, maar dan in hun auto -- daar gaan ze zitten om de nieuwsberichten te beluisteren. Merkwaardig is in dit verband, dat ze voor de politiek in het algemeen wel een intensieve belangstelling plegen te bezitten. De S.G.P. zij hier met ere geroemd. Niet om datgene, wat zij in de praktijk, met name in het kader van de gemeentelijke politiek, presteert. Daar demonstreert zij al te zeer de culturele engheid en benauwdheid van de ultra-gereformeerde gezindte. Maar wel omdat zij ten eerste het hoge belang en de heilige ernst van het politieke erkent en honoreert en ten tweede de vragen van de staat en het volksleven tot op hun grondslagen in de waarheid, dat is onder meer in Gods geschreven Woord, tracht te doordenken -- zij het in alle gebrekkigheid. In onze nationale en internationale politiek zet de S.G.P. geen enkele zode aan de dijk. Daarvoor ligt het gemenebest te zwaar te slapen in de moderniteit. Maar zij blijft de eigenlijke vragen -- die van de geestelijke grondslagen van de staat en de samenleving -- aan de orde stellen.

Dit is een hoogst opmerkelijk verschijnsel. In het algemeen hebben de ultra-gereformeerden de band tussen het natuurlijke en het geestelijke leven vrijwel doorgesneden. Maar in het politieke knopen zij de eindjes toch weer aan elkaar. Dat proberen zij althans te doen. Over dit verschijnsel raakt men niet spoedig uitgedacht. Men bemoeit zich dan toch maar met die zondige wereld! Men laat haar niet aan haar heilloze lot over. Men is bereid, in de gemeenteraad, in de provinciale staten, in het parlement in aanraking te komen en geconfronteerd te worden met alle vragen van de moderne tijd, niet alleen met de politiek, maar ook met de sociale, culturele en maatschappelijke vragen waarvoor men in z'n eigen particuliere leven nauwelijks aandacht heeft. Een verklaring van dit opmerkelijke verschijnsel kan men alleen vinden in de gedachte, dat de politiek inderdaad een zo hoge en heilige zaak is, dat ze zich eenvoudig onontwijkbaar opdringt aan ieder mens, die wat dieper leeft en wat grondig nadenkt én in de gedachte, dat de ultra-gereformeerden ondanks alles kennelijk ook nog echt gereformeerd zijn.

Behoudens deze ene uitzondering moet men echter het ultra-gereformeerde dualisme van het natuurlijke leven uit de geboorte en het geestelijke leven uit de wedergeboorte als ketters wraken. Testcase is de vraag: kan een echt wedergeboren kind van God echt genieten van de coïtus, met name van de hartstocht, de zinnelijkheid, de wellust, welke daarmee gepaard gaan? Kennelijk leven ultra-gereformeerde mannen en vrouwen in het huwelijk ook geslachtelijk samen. Er worden tenminste nogal eens natuurlijke kinderen uit geestelijke mensen geboren. Ze hebben geen alleen maar geestelijk huwelijk, waarin men als broer en zuster samenleeft, zoals in de christelijke traditie ten tijde van de oude kerk, ook in de tijd van de moderne devotie, wel is geprobeerd. Hebben ze dan alleen geslachtelijke gemeenschap. omdat dit roeping en plicht is van Godswege, met het nog op de procreatatie, zonder lichamelijk genot, zonder dat ze "warm" worden, zoals dit genoemd wordt? In die richting hebben kerkvaders en reformatoren ook wel eens gewezen. Het lijkt echter een bijzonder cerebrale gedachte. Of is er wel echt lichamelijk genot, maar wordt dat op de debetzijde van de oude Adam (die trouwens alleen maar debetposten heeft) geschreven? Met deze manoeuvre zou men z'n dualisme totaal geconsolideerd hebben.

'k Heb deze vraag over de coïtus meer dan eens voorgelegd aan ultra-gereformeerde theologen. Tot mijn niet geringe verbazing ging men met een diep stilzwijgen aan mijn uitdrukkelijk gestelde vraag voorbij. Toch acht ik de vraag niet frivool. Ze is ook niet niet-ter-zake. Integendeel. Ze schiet in de roos. De sexualiteit is een van de meest fundamentele elementen in alles wat met de geboorte gegeven is. Hoe men dit element verwerkt vanuit de wedergeboorte is daarom van medebeslissende betekenis voor de verhouding, waarin men de geboorte en de wedergeboorte, het natuurlijke en het geestelijke ziet staan. Aanváárdt men de geslachtsgemeenschap, met haar verrukking, dan aanvaardt men in beginsel alles. Bijvoorbeeld ook het spel. Wat doen volwassen mensen in het liefdeleven anders dan spelen, puur voor hun plezier? Aanvaardt men dit positief en bewust, dan staat men ineens totaal anders in de wereld. Men kan dan als geestelijk mens met lust kijken naar een voetbalwedstrijd en in het plezier dat men -- ook als men tegen de dood aan leeft -- daarin heeft, een moment van de heiliging vinden.
(Vetgedrukte gedeelte van mij. Bron: http://www.wapenveldonline.nl/viewArt.php?art=399)

Van Ruler noemt jouw opvattingen ketterijen. Hij doet dit aan de hand van de sexualiteit, door God gegeven aan ons om - naast de voortplanting - van te genieten

Reageer hier eens op?
MV

Bericht door MV »

rekcor schreef:
Dit is nou een wedervraag die ik altijd hoor!
En terecht, want het slaat ook nergens op wat je zegt.

Waar staat in de bijbel dat we ons alleen mogen beperken tot de "noodzakelijke gebruiksvoorwerpen voor uitoefening van werk en mobiliteit"?

Nergens. Ik hou er niet van om grote lappen tekst te citeren, maar A.A. ran Ruler schreef er in zijn artikel (in Wapenveld, jawel :wink:) het volgende over:
Van Ruler schreef: Is er veel plaats in de leefwereld van de ultra-gereformeerde christen voor de wetenschap en de kunst, voor de cultuur in het algemeen? Van het amusement moet hij al heel weinig hebben. Het spel past een volwassen mens niet. De sport wordt als van weinig nut beoordeeld. Een televisietoestel wordt uit de huiskamer geweerd. Er zijn ultra-gereformeerden die wel een radio hebben, maar dan in hun auto -- daar gaan ze zitten om de nieuwsberichten te beluisteren. Merkwaardig is in dit verband, dat ze voor de politiek in het algemeen wel een intensieve belangstelling plegen te bezitten. De S.G.P. zij hier met ere geroemd. Niet om datgene, wat zij in de praktijk, met name in het kader van de gemeentelijke politiek, presteert. Daar demonstreert zij al te zeer de culturele engheid en benauwdheid van de ultra-gereformeerde gezindte. Maar wel omdat zij ten eerste het hoge belang en de heilige ernst van het politieke erkent en honoreert en ten tweede de vragen van de staat en het volksleven tot op hun grondslagen in de waarheid, dat is onder meer in Gods geschreven Woord, tracht te doordenken -- zij het in alle gebrekkigheid. In onze nationale en internationale politiek zet de S.G.P. geen enkele zode aan de dijk. Daarvoor ligt het gemenebest te zwaar te slapen in de moderniteit. Maar zij blijft de eigenlijke vragen -- die van de geestelijke grondslagen van de staat en de samenleving -- aan de orde stellen.

Dit is een hoogst opmerkelijk verschijnsel. In het algemeen hebben de ultra-gereformeerden de band tussen het natuurlijke en het geestelijke leven vrijwel doorgesneden. Maar in het politieke knopen zij de eindjes toch weer aan elkaar. Dat proberen zij althans te doen. Over dit verschijnsel raakt men niet spoedig uitgedacht. Men bemoeit zich dan toch maar met die zondige wereld! Men laat haar niet aan haar heilloze lot over. Men is bereid, in de gemeenteraad, in de provinciale staten, in het parlement in aanraking te komen en geconfronteerd te worden met alle vragen van de moderne tijd, niet alleen met de politiek, maar ook met de sociale, culturele en maatschappelijke vragen waarvoor men in z'n eigen particuliere leven nauwelijks aandacht heeft. Een verklaring van dit opmerkelijke verschijnsel kan men alleen vinden in de gedachte, dat de politiek inderdaad een zo hoge en heilige zaak is, dat ze zich eenvoudig onontwijkbaar opdringt aan ieder mens, die wat dieper leeft en wat grondig nadenkt én in de gedachte, dat de ultra-gereformeerden ondanks alles kennelijk ook nog echt gereformeerd zijn.

Behoudens deze ene uitzondering moet men echter het ultra-gereformeerde dualisme van het natuurlijke leven uit de geboorte en het geestelijke leven uit de wedergeboorte als ketters wraken. Testcase is de vraag: kan een echt wedergeboren kind van God echt genieten van de coïtus, met name van de hartstocht, de zinnelijkheid, de wellust, welke daarmee gepaard gaan? Kennelijk leven ultra-gereformeerde mannen en vrouwen in het huwelijk ook geslachtelijk samen. Er worden tenminste nogal eens natuurlijke kinderen uit geestelijke mensen geboren. Ze hebben geen alleen maar geestelijk huwelijk, waarin men als broer en zuster samenleeft, zoals in de christelijke traditie ten tijde van de oude kerk, ook in de tijd van de moderne devotie, wel is geprobeerd. Hebben ze dan alleen geslachtelijke gemeenschap. omdat dit roeping en plicht is van Godswege, met het nog op de procreatatie, zonder lichamelijk genot, zonder dat ze "warm" worden, zoals dit genoemd wordt? In die richting hebben kerkvaders en reformatoren ook wel eens gewezen. Het lijkt echter een bijzonder cerebrale gedachte. Of is er wel echt lichamelijk genot, maar wordt dat op de debetzijde van de oude Adam (die trouwens alleen maar debetposten heeft) geschreven? Met deze manoeuvre zou men z'n dualisme totaal geconsolideerd hebben.

'k Heb deze vraag over de coïtus meer dan eens voorgelegd aan ultra-gereformeerde theologen. Tot mijn niet geringe verbazing ging men met een diep stilzwijgen aan mijn uitdrukkelijk gestelde vraag voorbij. Toch acht ik de vraag niet frivool. Ze is ook niet niet-ter-zake. Integendeel. Ze schiet in de roos. De sexualiteit is een van de meest fundamentele elementen in alles wat met de geboorte gegeven is. Hoe men dit element verwerkt vanuit de wedergeboorte is daarom van medebeslissende betekenis voor de verhouding, waarin men de geboorte en de wedergeboorte, het natuurlijke en het geestelijke ziet staan. Aanváárdt men de geslachtsgemeenschap, met haar verrukking, dan aanvaardt men in beginsel alles. Bijvoorbeeld ook het spel. Wat doen volwassen mensen in het liefdeleven anders dan spelen, puur voor hun plezier? Aanvaardt men dit positief en bewust, dan staat men ineens totaal anders in de wereld. Men kan dan als geestelijk mens met lust kijken naar een voetbalwedstrijd en in het plezier dat men -- ook als men tegen de dood aan leeft -- daarin heeft, een moment van de heiliging vinden.
(Vetgedrukte gedeelte van mij. Bron: http://www.wapenveldonline.nl/viewArt.php?art=399)

Van Ruler noemt jouw opvattingen ketterijen. Hij doet dit aan de hand van de sexualiteit, door God gegeven aan ons om - naast de voortplanting - van te genieten

Reageer hier eens op?
Helaas, hier reageer ik niet op.

Blijkbaar voelde je het verschil zoals genoemd in mijn topic niet.
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

Dan wil ik toch de bal terugleggen bij jou MV.

Als het onderscheid niet 'nuttige dingen - genieten' is, wat is het onderscheid dan wel?
MV

Bericht door MV »

rekcor schreef:Dan wil ik toch de bal terugleggen bij jou MV.

Als het onderscheid niet 'nuttige dingen - genieten' is, wat is het onderscheid dan wel?
Seksualiteit is een andere discussie!
Ook hierin zijn grove uitwassen te vinden!
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

MV schreef:Seksualiteit is een andere discussie!


Van Ruler's punt is nu juist dat het wezen van de seksualiteit het spel is. Accepteer je de seksualiteit, dan accepteer je (mits je consequent bent) ook andere vormen van vermaak. Uiteraard zolang deze vormen van vermaak niet in strijd zijn met de tien geboden.

P.S. Zou je wat minder uitroeptekens willen gebruiken? Dit roept m.i. alleen maar felle reacties op, aangezien je de indruk wekt niet genuanceerd te discussieren.

edit: 2 tiepvoudjes
Laatst gewijzigd door rekcor op 15 feb 2006, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

rekcor schreef:
MV schreef:Seksualiteit is een andere discussie!


Van Ruler's punt is nu juist dat het wezen van de seksulateit het spel is. Accepteer je de seksulateit, dan accepteer je (mits je consequent bent) ook andere vormen van vermaak. Uiteraard zolang deze vormen van vermaak niet in strijd zijn met de tien geboden.

P.S. Zou je wat minder uitroeptekens willen gebruiken? Dit roept m.i. alleen maar felle reacties op, aangezien je de indruk wekt niet genuanceerd te discussieren.
De Heere is een geweldig God en heeft ons ook zintuigen en emoties gegeven.
Geweldig toch dat sex óók fijn en lekker is?
Fantastisch dat eten niet alleen nodig is maar óók lekker kan zijn?
Prijs Hem daarvoor!
Ook voor de sex mag je de Heere danken!!!
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Plaats reactie