Dag allemaal,
Ik ben op zoek naar inspiratie en heb de volgende vraag: zijn er op dit forum mensen die niet christelijk zijn opgegroeid (bijv. seculier, moslim, hindoe etc.) en pas op latere leeftijd christen zijn geworden? Of zijn er mensen die christelijk zijn opgevoed, ermee gebroken hebben en later alsnog tot het christendom zijn teruggekeerd? Zo ja, zou je dan in een reactie je verhaal willen delen?
Bij voorbaat dank,
Mark
Bekering/Terugkeer tot christendom?
Re: Bekering/Terugkeer tot christendom?
Dag Mark, welkom hier!
Geen idee of hier zulke mensen zijn..
Ik ben binnen de christelijke kerk opgegroeid. Al moet ik eerlijk zeggen dat het me jarenlang weinig gezegd heeft. Eigenlijk was ik een ongelovige in de kerk. Daar is wel verandering in gekomen. Maar ik hoor niet echt tot de groep mensen die jij beschrijft.
Maar in de kern gaat iedereen die oprecht christen wordt dezelfde weg. Hij zal als een zondaar zijn redding zoeken en vinden in Jezus.
Geen idee of hier zulke mensen zijn..
Ik ben binnen de christelijke kerk opgegroeid. Al moet ik eerlijk zeggen dat het me jarenlang weinig gezegd heeft. Eigenlijk was ik een ongelovige in de kerk. Daar is wel verandering in gekomen. Maar ik hoor niet echt tot de groep mensen die jij beschrijft.
Maar in de kern gaat iedereen die oprecht christen wordt dezelfde weg. Hij zal als een zondaar zijn redding zoeken en vinden in Jezus.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Bij het inschrijven op dit forum word met klem gevraagd of je de reformatorische leer onderschrijft.
Ik kan er daarom in alle redelijkheid met mijn hoofd niet bij waarom mensen die genoemd worden in de openingspost, met uitzonderingen van teruggekeerde verloren zonen (of dochters) hier zouden vertoeven.
Ik kan er daarom in alle redelijkheid met mijn hoofd niet bij waarom mensen die genoemd worden in de openingspost, met uitzonderingen van teruggekeerde verloren zonen (of dochters) hier zouden vertoeven.
Laatst gewijzigd door Apologeet op 18 feb 2025, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan heb je wel een heel gekke forumnaam gekozen.
Waarom zou je er met je pet niet bij kunnen dat iemand zich bekeert tot de levende God? Wat doe je dan zelf hier op dit forum, vraag ik mij dan af. Het is toch heel bijbels om te zeggen dat wij allen van dezelfde lap zijn gescheurd, of we nu christen of moslim zijn, of hindoe.
Waarom zou je er met je pet niet bij kunnen dat iemand zich bekeert tot de levende God? Wat doe je dan zelf hier op dit forum, vraag ik mij dan af. Het is toch heel bijbels om te zeggen dat wij allen van dezelfde lap zijn gescheurd, of we nu christen of moslim zijn, of hindoe.
Ach ja, verkeerd gelezen, ik dacht te lezen of er gevraagd werd of hier aanhangers van andere religies bivakkeren.DDD schreef: ↑18 feb 2025, 10:24 Dan heb je wel een heel gekke forumnaam gekozen.
Dat kan gebeuren.
-
Ik dacht dat apologeten dat juist wel mooi vinden, het gesprek met zulke mensen!Apologeet schreef: ↑18 feb 2025, 10:28Ach ja, verkeerd gelezen, ik dacht te lezen of er gevraagd werd of hier aanhangers van andere religies bivakkeren.DDD schreef: ↑18 feb 2025, 10:24 Dan heb je wel een heel gekke forumnaam gekozen.
Ligt er aan in hoeverre je succes hebt om ze te bekerenRefojongere schreef: ↑18 feb 2025, 21:17Ik dacht dat apologeten dat juist wel mooi vinden, het gesprek met zulke mensen!Apologeet schreef: ↑18 feb 2025, 10:28Ach ja, verkeerd gelezen, ik dacht te lezen of er gevraagd werd of hier aanhangers van andere religies bivakkeren.DDD schreef: ↑18 feb 2025, 10:24 Dan heb je wel een heel gekke forumnaam gekozen.
succes, om ze te bekeren, gebruik je niet wat ongebruikelijke termen voor zo'n door en door reformatorisch forum?Apologeet schreef: ↑20 feb 2025, 18:51Ligt er aan in hoeverre je succes hebt om ze te bekerenRefojongere schreef: ↑18 feb 2025, 21:17Ik dacht dat apologeten dat juist wel mooi vinden, het gesprek met zulke mensen!Apologeet schreef: ↑18 feb 2025, 10:28Ach ja, verkeerd gelezen, ik dacht te lezen of er gevraagd werd of hier aanhangers van andere religies bivakkeren.DDD schreef: ↑18 feb 2025, 10:24 Dan heb je wel een heel gekke forumnaam gekozen.

Ik ben allesbehalve reformatorisch opgevoed en heb pas laat in mijn dertiger jaren de volwassendoop ondergaan.Terri schreef: ↑20 feb 2025, 19:08succes, om ze te bekeren, gebruik je niet wat ongebruikelijke termen voor zo'n door en door reformatorisch forum?Apologeet schreef: ↑20 feb 2025, 18:51Ligt er aan in hoeverre je succes hebt om ze te bekerenRefojongere schreef: ↑18 feb 2025, 21:17Ik dacht dat apologeten dat juist wel mooi vinden, het gesprek met zulke mensen!![]()
Mijn taalgebruik en terminologie kan dus heel erg verschillen van de traditionele die hier vaak gebruikt wordt.
Even ter verduidelijking, ik stoor me er niet aan hoor, maar ik vond het ietwat ongewoon taalgebruik.Apologeet schreef: ↑20 feb 2025, 19:22Ik ben allesbehalve reformatorisch opgevoed en heb pas laat in mijn dertiger jaren de volwassendoop ondergaan.Terri schreef: ↑20 feb 2025, 19:08succes, om ze te bekeren, gebruik je niet wat ongebruikelijke termen voor zo'n door en door reformatorisch forum?Apologeet schreef: ↑20 feb 2025, 18:51Ligt er aan in hoeverre je succes hebt om ze te bekerenRefojongere schreef: ↑18 feb 2025, 21:17
Ik dacht dat apologeten dat juist wel mooi vinden, het gesprek met zulke mensen!![]()
Mijn taalgebruik en terminologie kan dus heel erg verschillen van de traditionele die hier vaak gebruikt wordt.
Maar ook al kan jij ze niet bekeren, je kunt altijd zaaien toch? God zal op Zijn tijd de wasdom geven.
Gelukkig hangt het niet van onze succesvolle manieren af.