J.C. Philpot schreef: ↑19 feb 2025, 14:08
Ik zou allereerst met wat meer waardigheid spreken over anderen, ook al ben je het niet met die persoon eens. In het bijzonder als het gaat over hen die in hoogheid zijn gezeten. Anders hanteer je dezelfde omgangsnormen als president Donald J. Trump. En daar knapt de wereld niet van op.
Of je iemand rechtstreeks een dwaas moet noemen, daar moeten we inderdaad terughoudend in zijn. Maar iemands daden kunnen weldegelijk als dwaas worden gekenmerkt, zeker als dat gedrag tegen de 10 geboden ingaat en daar is bij Trump alle reden toe.
J.C. Philpot schreef:Wat je tweede zin betreft: net zoals jij hoop ik dat de Europese leiders met grote spoed hun verantwoordelijkheid gaan nemen. Dat hebben ze al jaren niet gedaan, door alleen maar geld en wapens in dit conflict te pompen, en onderhandelingen systematisch uit te sluiten.
De Europeanen hebben tot aan de vooravond van 24 februari 2022 met Poetin gesproken en zelfs ook daarna (Scholz heeft bijvoorbeeld Poetin gebeld). Maar ik wil wel opmerken dat de
Amerikaanse inlichtingendiensten nog steeds van mening zijn dat Poetin niet echt wil onderhandelen en de gesprekken met Trump alleen maar voert om zijn eigen internationale positie te versterken. Het is nog steeds het doel van Poetin om Oekraine
volledig te onderwerpen, opnieuw volgens die inlichtingendiensten.
Poetin wil dus wel een onderhandelingsproces, maar hij wil niet echt onderhandelen. Hij denkt nog steeds dat de tijd in zijn voordeel tikt en tot nog toe heeft hij dan ook niets ingeleverd qua onderhandelingspositie, terwijl Trump hem allerlei concessies voert.
Wordt het niet eens tijd dat we stoppen met onze eigen regeringsleiders de schuld te geven van deze voortslepende oorlog en die schuld eens neerleggen waar die hoort?