Ik vind het niet flauw om een opmerking dat misschien de meerderheid sommige gemeentes zat zijn te spiegelen.Erskinees schreef: ↑18 feb 2025, 15:21 GG Links, je zou best wat minder grote woorden mogen gebruiken. Naar aanleiding van een enkele doopdienst die jij ergens hebt meegemaakt kom je met een heel offensief aan beweringen, negatieve dingen plus een inside verhaal uit een gemeente waarvan de kerkenraad waarschijnlijk totaal niet wil dat dit op Refoforum staat.
Als echte GG'er zou je moeten weten dat er al heel lang net iets anders over de doop wordt gedacht. Dat is al jaren zo. Zie bijvoorbeeld het boekje "Ziedaar Water" (opgesteld vanuit het Deputaatschap Kerk, Gezin, Jeugd en Onderwijs) waar je best wat spanning merkt, maar tegelijkertijd gerust wordt gesteld dat je mag pleiten als een rechteloze en de Heere mag wijzen op je doop. Het feit dat een doopdienst van gisteren jou dwarszit is natuurlijk heel vervelend, maar een heel offensief vanachter je toetsenbord openen op basis van 1 dienst is misschien niet helemaal eerlijk. En ja: ik ben het heus wel met je eens dat de GG evolueert en dat dit niet altijd even positief is, zeker niet voor midden en links.
Flauw. Ik zit zelf niet in een linkse gemeente, maar waardeer ontzettend dat zij er alles aan doen om binnen de GG te blijven. Nog steeds geen HSV gebruiken in de erediensten (al zou dat van mij best mogen) om vrede te bewaren en zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Stellen dat ze de GG zat zijn of een gemeente onevenredig veel aandacht krijgt/vraagt, dat gaat er bij mij niet in. Je doet dan bewust aan links versus rechts-polarisatie.
De stelling dat in onze classis (op de vergadering) een enkele gemeente onevenredig veel aandacht vraagt en krijgt is een feitelijk constatering. De wensen wordt deel ingewilligd, maar over alle wensen wordt uitgebreid gepraat. Zoals ik al zei gehoord worden is wat anders dan dat verzoeken ingewilligd worden.