Voor € 75 aan kleding (incl. schoenen) is m.i. niet echt overdreven hoor. Ik red het er niet mee...memento schreef: Daarbij, als we toch kritiek op t RD aan t spuwen zijn, vind ik dat er veels te veel ruimte is voor materialisme. Zo zag ik pas een pagina gevuld over mode, waarbij 4 mensen voor 75 EUR kleren moesten kopen. En auto's die besproken worden. Nee, dat past niet binnen de calvinistische soberheid.
weekopening Erdee
Dit bedoelde ik nu onder de topic dobbelstenen!memento schreef:Dat vindt ik ook terecht. Waarom (uitgebreid) schrijven over evangelisch getinte gebeurtenissen?Pim schreef:Er stond pas ook een kritisch artikel in het Bewarend Pand (CGK). Dat het RD op de kerkelijke pagina met verslagen van bijeenkomsten van Evangelische signatuur komt, werd in het geheel niet gewaardeerd door de auteur van dat artikel.
Wat ik daarbij jammer vindt, is dat de RD over kerkelijke zaken in de eigen achterban, die gevoelig kunnen liggen, niet bericht. Ook als iets gevoelig ligt, blijft het nieuws. Jammer dat we voor die nieuwtjes het ND nodig hebben...
Daarbij, als we toch kritiek op t RD aan t spuwen zijn, vind ik dat er veels te veel ruimte is voor materialisme. Zo zag ik pas een pagina gevuld over mode, waarbij 4 mensen voor 75 EUR kleren moesten kopen. En auto's die besproken worden. Nee, dat past niet binnen de calvinistische soberheid.
Echt een glijdende schaal.......en uit eigen ervaring gaat die nog harder glijden!
Het gaat ook niet om die 75 EUR. Waar het me om gaat is dat 'mode' iets is geworden wat ruimte krijgt in een reformatorische krant. Zijn we vergeten dat kleding er is om onze schaamte te bedekken, ipv iets om mee te pronken?Pim schreef:Voor € 75 aan kleding (incl. schoenen) is m.i. niet echt overdreven hoor. Ik red het er niet mee...memento schreef: Daarbij, als we toch kritiek op t RD aan t spuwen zijn, vind ik dat er veels te veel ruimte is voor materialisme. Zo zag ik pas een pagina gevuld over mode, waarbij 4 mensen voor 75 EUR kleren moesten kopen. En auto's die besproken worden. Nee, dat past niet binnen de calvinistische soberheid.
Volgens mij moet je het niet zo hoog opvatten. Feit is gewoon dat we ons moeten kleden en nu is d.m.v. een wedstrijd (het waren niet alleen die 4 mensen) aangetoond dat we niet per sé in setjes van het vijfvoudige van de genoemde € 75 hoeven te lopen.memento schreef:Het gaat ook niet om die 75 EUR. Waar het me om gaat is dat 'mode' iets is geworden wat ruimte krijgt in een reformatorische krant. Zijn we vergeten dat kleding er is om onze schaamte te bedekken, ipv iets om mee te pronken?Pim schreef:Voor € 75 aan kleding (incl. schoenen) is m.i. niet echt overdreven hoor. Ik red het er niet mee...memento schreef: Daarbij, als we toch kritiek op t RD aan t spuwen zijn, vind ik dat er veels te veel ruimte is voor materialisme. Zo zag ik pas een pagina gevuld over mode, waarbij 4 mensen voor 75 EUR kleren moesten kopen. En auto's die besproken worden. Nee, dat past niet binnen de calvinistische soberheid.
Ik wil overigens de kleding en schoenen die daar getoond werd wel eens zien als ze een jaar gedragen zijn, maar dat ter zijde.
Pim, ik signaleer alleen een tendens. Er is ruimte in het RD voor materialistische zaken. En aangezien ik het materialisme zie als één van de grootste gevaren binnen de reformatorische hoek, zal ik daar sterk tegen waarschuwen. Want wie dit leven ziet als een doorreis naar de eeuwigheid, krijgt minder oog voor dit tijdelijke.*Volgens mij moet je het niet zo hoog opvatten. Feit is gewoon dat we ons moeten kleden en nu is d.m.v. een wedstrijd (het waren niet alleen die 4 mensen) aangetoond dat we niet per sé in setjes van het vijfvoudige van de genoemde € 75 hoeven te lopen.
Ik wil overigens de kleding en schoenen die daar getoond werd wel eens zien als ze een jaar gedragen zijn, maar dat ter zijde.
PS> Dat wil niet zeggen dat we ons niet in goede kleren mogen steken, of dat we geen goede auto mogen rijden. Maar het wil wel zeggen dat het ons niet bezig houdt. Laat staan dat we er over willen lezen in de krant...
memento schreef:Het gaat ook niet om die 75 EUR. Waar het me om gaat is dat 'mode' iets is geworden wat ruimte krijgt in een reformatorische krant. Zijn we vergeten dat kleding er is om onze schaamte te bedekken, ipv iets om mee te pronken?Pim schreef:Voor € 75 aan kleding (incl. schoenen) is m.i. niet echt overdreven hoor. Ik red het er niet mee...memento schreef: Daarbij, als we toch kritiek op t RD aan t spuwen zijn, vind ik dat er veels te veel ruimte is voor materialisme. Zo zag ik pas een pagina gevuld over mode, waarbij 4 mensen voor 75 EUR kleren moesten kopen. En auto's die besproken worden. Nee, dat past niet binnen de calvinistische soberheid.
vandaardieveelvervigerokvanJozef??

dré
--------
Credo in unum Deo
--------
Credo in unum Deo
Dat snijdt geen hout, dat is iig wel verboden.Q! schreef:Het feit dat iets in de Bijbel vóórkomt, wil dat altijd zeggen dat het goed was? Of zelfs voorschrift?
Jakob gaf Jozef een veelvervige rok, dus mogen ook mooie kleren.
Ha, dan wil ik ook 4 vrouwen!
En natuurlijk mogen mooie kleren, maar met welke gedachte koop je die kleren is de vraag, is het om een ander de ogen uit te steken of omdat het zulke goede kwaliteit is, en dat je graag netjes voor de dag wilt / moet komen.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Die rok van Jozef was met zonde omringt. Zie eens de haat die het teweeg heeft gebracht? Nee, vader Jacob had er beter aan gedaan om Jozef geen veelvervige rok te geven...vandaar die veelvervige rok van Jozef??
Ha, als jij meer dan 1 vrouw wilt, kan je alvast gaan sparen, om al die 'veelvervige rokken' te kunnen betalen voor al die vrouwen...Jakob gaf Jozef een veelvervige rok, dus mogen ook mooie kleren. Ha, dan wil ik ook 4 vrouwen!

Jozef was toch geen vrouw anders...memento schreef:Die rok van Jozef was met zonde omringt. Zie eens de haat die het teweeg heeft gebracht? Nee, vader Jacob had er beter aan gedaan om Jozef geen veelvervige rok te geven...vandaar die veelvervige rok van Jozef??
Ha, als jij meer dan 1 vrouw wilt, kan je alvast gaan sparen, om al die 'veelvervige rokken' te kunnen betalen voor al die vrouwen...Jakob gaf Jozef een veelvervige rok, dus mogen ook mooie kleren. Ha, dan wil ik ook 4 vrouwen!
Atze