Ok mooi ontwijkend antwoordt, een concrete vraag, ben je voor het afbreken van een zwangerschap in het eerste trimester?parsifal schreef: ↑27 jan 2025, 12:02Nee, het is geen excuses zoeken. En ja ik ben in meeste gevallen ook tegen de doodstraf, zonder dat ik het woord "moord" ervoor zou gebruiken.Scheepsbel schreef: ↑27 jan 2025, 11:47 Je zegt tegen te zijn maar vervolgens zoek je exuses om voor te zijn als het maar om het eerste trimester is, de bijbel schrijft hier zoals ik je stuurde duidelijk dat dit al een mens is, je vergelijkt dieren met mensen, vreselijk zeg.
Presidentsverkiezingen USA 2024
-
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Kan deze discussie over abortus niet in een apart topic?Scheepsbel schreef: ↑27 jan 2025, 12:23Ok mooi ontwijkend antwoordt, een concrete vraag, ben je voor het afbreken van een zwangerschap in het eerste trimester?parsifal schreef: ↑27 jan 2025, 12:02Nee, het is geen excuses zoeken. En ja ik ben in meeste gevallen ook tegen de doodstraf, zonder dat ik het woord "moord" ervoor zou gebruiken.Scheepsbel schreef: ↑27 jan 2025, 11:47 Je zegt tegen te zijn maar vervolgens zoek je exuses om voor te zijn als het maar om het eerste trimester is, de bijbel schrijft hier zoals ik je stuurde duidelijk dat dit al een mens is, je vergelijkt dieren met mensen, vreselijk zeg.
Nee, dat maak ik toch duidelijk. Ik geloof ook niet dat iemand daar als een regel voor is. Maar ik wil het liever ook niet strafbaar hebben bij een aardse rechter.Scheepsbel schreef: ↑27 jan 2025, 12:23Ok mooi ontwijkend antwoordt, een concrete vraag, ben je voor het afbreken van een zwangerschap in het eerste trimester?parsifal schreef: ↑27 jan 2025, 12:02Nee, het is geen excuses zoeken. En ja ik ben in meeste gevallen ook tegen de doodstraf, zonder dat ik het woord "moord" ervoor zou gebruiken.Scheepsbel schreef: ↑27 jan 2025, 11:47 Je zegt tegen te zijn maar vervolgens zoek je exuses om voor te zijn als het maar om het eerste trimester is, de bijbel schrijft hier zoals ik je stuurde duidelijk dat dit al een mens is, je vergelijkt dieren met mensen, vreselijk zeg.
Dus om het terug te brengen tot de politiek in de VS. Ik vind de democratische visie op abortus niet goed. Omdat het echt volledig een vrouwenrechten issue is geworden, waarbij men in sommige staten abortus tot in derde trimester toestaat (niet dat dat in praktijk veel gebeurd, maar het blijft vreemd). Ik zie echter wel andere punten die zwaarder voor mij wegen dan abortus-standpunten. Voor mij is hierbij ook een belangrijk punt dat de armsten niet nog verder wegzakken als ze een kind verwachten. Maar er zijn veel meer punten natuurlijk (betrouwbaarheid als land bijvoorbeeld).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
De laatste ongelooflijke podcast (230 - De nieuwe 'Bokito-wereldorde' waarin Poetin en Trump ons uit elkaar spelen (met Rob de Wijk en Stefan Paas)) is ook interessant luistervoer.
Zal 'em.luisteren. Al is het alleen al om - net als bij het lezen van de Volkskrant - me te verbazen over het linkse deugen. Wat wel miljoenen doden mag kosten overigens. (Bij anderen dan)
Ik denk dat Rob de Wijk een heel realistisch beeld geeft van de geo-politieke situatie, juist niet gehinderd door allerlei politieke standpunten. Hij beziet dit soort zaken als expert op dit gebied. Het (oude, 19e eeuwse) idee van invloedssferen komt aan de orde. Daar doen de VS ook aan mee: denk aan Groenland en het Panama-kanaal. Hij is wel vóór het vergroten van de defensie-uitgaven van Europa, puur om ook als machtsblok wat te zeggen te hebben tegenover Amerika en China.
-
Die van Beatrice de Graaf en Stefan Paas over Elon Musk is ook goed om te gaan beluisteren. Je wordt er alleen niet heel vrolijk van.....
Laatst gewijzigd door Amstelodamense op 28 jan 2025, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is bijna sur-realistisch in wat voor geo politiek tijdperk we zitten, zeker met die oranje totaalidioot in het witte huis.Amstelodamense schreef: ↑28 jan 2025, 15:04Die van Beatrice de Graaf en Stefan Paas over Elon Musk is ook lezenswaardig. Je wordt er alleen niet heel vrolijk van.....
Hoewel ik het niet begrijp, is Trump toch iemand die boven een deel van de wereldbevolking is geplaatst. Ik vind dit niet echt respectvol klinken.Jeremiah schreef: ↑28 jan 2025, 18:27Het is bijna sur-realistisch in wat voor geo politiek tijdperk we zitten, zeker met die oranje totaalidioot in het witte huis.Amstelodamense schreef: ↑28 jan 2025, 15:04Die van Beatrice de Graaf en Stefan Paas over Elon Musk is ook lezenswaardig. Je wordt er alleen niet heel vrolijk van.....
-
Eens. Zeer zorgelijk. Je mag van veel mensen de vergelijking niet maken, maar het doet me enorm denken aan de jaren twintig/dertig vorige eeuw. Toen inspireerde Henry Ford de dictator Hitler, nu heb je Elon Musk die in bed ligt met Trump.Jeremiah schreef: ↑28 jan 2025, 18:27Het is bijna sur-realistisch in wat voor geo politiek tijdperk we zitten, zeker met die oranje totaalidioot in het witte huis.Amstelodamense schreef: ↑28 jan 2025, 15:04Die van Beatrice de Graaf en Stefan Paas over Elon Musk is ook lezenswaardig. Je wordt er alleen niet heel vrolijk van.....
-
Trump verdient geen respect, hij verdient verachting.Zita schreef: ↑28 jan 2025, 18:33Hoewel ik het niet begrijp, is Trump toch iemand die boven een deel van de wereldbevolking is geplaatst. Ik vind dit niet echt respectvol klinken.Jeremiah schreef: ↑28 jan 2025, 18:27Het is bijna sur-realistisch in wat voor geo politiek tijdperk we zitten, zeker met die oranje totaalidioot in het witte huis.Amstelodamense schreef: ↑28 jan 2025, 15:04Die van Beatrice de Graaf en Stefan Paas over Elon Musk is ook lezenswaardig. Je wordt er alleen niet heel vrolijk van.....
Ik denk dat je met deze mening de bijbel tegen hebt.Amstelodamense schreef: ↑28 jan 2025, 19:45Trump verdient geen respect, hij verdient verachting.Zita schreef: ↑28 jan 2025, 18:33Hoewel ik het niet begrijp, is Trump toch iemand die boven een deel van de wereldbevolking is geplaatst. Ik vind dit niet echt respectvol klinken.Jeremiah schreef: ↑28 jan 2025, 18:27Het is bijna sur-realistisch in wat voor geo politiek tijdperk we zitten, zeker met die oranje totaalidioot in het witte huis.Amstelodamense schreef: ↑28 jan 2025, 15:04
Die van Beatrice de Graaf en Stefan Paas over Elon Musk is ook lezenswaardig. Je wordt er alleen niet heel vrolijk van.....
-
Hitler vergelijkingen vind ik een ultiem zwaktebod. Je mag iemand niet en je haalt Hitler maar van stal.Amstelodamense schreef: ↑28 jan 2025, 19:44Eens. Zeer zorgelijk. Je mag van veel mensen de vergelijking niet maken, maar het doet me enorm denken aan de jaren twintig/dertig vorige eeuw. Toen inspireerde Henry Ford de dictator Hitler, nu heb je Elon Musk die in bed ligt met Trump.Jeremiah schreef: ↑28 jan 2025, 18:27Het is bijna sur-realistisch in wat voor geo politiek tijdperk we zitten, zeker met die oranje totaalidioot in het witte huis.Amstelodamense schreef: ↑28 jan 2025, 15:04Die van Beatrice de Graaf en Stefan Paas over Elon Musk is ook lezenswaardig. Je wordt er alleen niet heel vrolijk van.....
Kom, ga maar eens lekker bieren met je maten en kom dan weer terug met wat betere posts.Amstelodamense schreef: ↑28 jan 2025, 19:45Trump verdient geen respect, hij verdient verachting.Zita schreef: ↑28 jan 2025, 18:33Hoewel ik het niet begrijp, is Trump toch iemand die boven een deel van de wereldbevolking is geplaatst. Ik vind dit niet echt respectvol klinken.Jeremiah schreef: ↑28 jan 2025, 18:27Het is bijna sur-realistisch in wat voor geo politiek tijdperk we zitten, zeker met die oranje totaalidioot in het witte huis.Amstelodamense schreef: ↑28 jan 2025, 15:04
Die van Beatrice de Graaf en Stefan Paas over Elon Musk is ook lezenswaardig. Je wordt er alleen niet heel vrolijk van.....
-
Nee hoor, geenzins van plan om te gaan bieren door de week ;-)Zeeuw schreef: ↑28 jan 2025, 20:37Kom, ga maar eens lekker bieren met je maten en kom dan weer terug met wat betere posts.Amstelodamense schreef: ↑28 jan 2025, 19:45Trump verdient geen respect, hij verdient verachting.
En ik snap dat dit niet lekker binnen komt en kinderachtig klinkt, maar het is wat mij betreft echt zo