Podcast

Podcast je weleens?

ja, muziek
3
4%
ja, preken
13
15%
ja, radioprogramma's
9
11%
ja, andere dingen
9
11%
nee, ik podcast niet
35
42%
Podcast???! Kun je dat eten?
15
18%

Totaal aantal stemmen: 84

DDD

Re: Podcast

Bericht door DDD »

Dit is natuurlijk onzin.

Ik wil gewoon dat DIA zijn standpunt behoorlijk onderbouwt. En dat zou voor jou ook een verbetering zijn.

Ik ben oprecht benieuwd naar de bezwaren tegen concrete uitspraken, uitleg of toepassing. Of er nu iets ontbreekt, of juist onjuist zou staan.
Scheepsbel

Bericht door Scheepsbel »

DDD schreef: 25 jan 2025, 20:34 Dit is natuurlijk onzin.

Ik wil gewoon dat DIA zijn standpunt behoorlijk onderbouwt. En dat zou voor jou ook een verbetering zijn.

Ik ben oprecht benieuwd naar de bezwaren tegen concrete uitspraken, uitleg of toepassing. Of er nu iets ontbreekt, of juist onjuist zou staan.
Jouw oprechtheid moet ik nog vinden, ik ga verder niet in op jou.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: 25 jan 2025, 20:34 Dit is natuurlijk onzin.

Dat had je kunnen weten, als u een beetje geduld had gehad. En wat ik zei, onder druk gaat dit niet.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben heel geduldig. Ik wacht gewoon af. Maar in de tussentijd reageerde ik op Scheepsbel, die zonder reden lelijke dingen schrijft over mij.
Martijn

Bericht door Martijn »

Scheepsbel schreef: 25 jan 2025, 20:32
-DIA- schreef: 25 jan 2025, 20:22
Martijn schreef: 25 jan 2025, 19:20
-DIA- schreef: 25 jan 2025, 12:12

Dictaten werken niet.
Wat bedoel je?
Iets moeten onder druk. Iets wat ik al had toegezegd en ook van plan was, maar wat ik niet meer kon opbrengen na al deze ellende.
Beste dia laat je niet uit de tent lokken, ze willen je geloof en wat in jouw hart leeft onderuit halen, laat ze,

Het evangelie wordt gedefinieerd als het goede nieuws over de dood, de begrafenis en de opstanding van Jezus, zoals deze in de Schriftteksten zijn beschreven (1 Korintiërs 15:1-4). Hoe mooi deze ook mogen klinken, uitspraken als “God houdt van je”, “God wil dat we de hongerigen voeden” en “God wil dat je een weelderig leven leidt” zijn NIET de volledige boodschap van het evangelie. Zoals Paulus ons in Galaten 1:7 waarschuwt: “Er zijn alleen maar lieden die u verontrusten en het evangelie van Christus willen verdraaien.” Niemand, zelfs geen bekend leraar, heeft het recht om de boodschap te veranderen die ons door God is gegeven. “Wat wij vroeger hebben gezegd zeg ik nu opnieuw: als iemand u een ander evangelie verkondigt dan u ontvangen hebt: hij zij vervloekt!” (Galaten 1:9)
Je schrijft een hoop onzin. Ik ben benieuwd naar een onderbouwing en verder niet. Heeft niets met onder druk zetten of een geloof onderuit halen te maken.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Martijn schreef: 25 jan 2025, 20:49
Scheepsbel schreef: 25 jan 2025, 20:32
-DIA- schreef: 25 jan 2025, 20:22
Martijn schreef: 25 jan 2025, 19:20
Wat bedoel je?
Iets moeten onder druk. Iets wat ik al had toegezegd en ook van plan was, maar wat ik niet meer kon opbrengen na al deze ellende.
Beste dia laat je niet uit de tent lokken, ze willen je geloof en wat in jouw hart leeft onderuit halen, laat ze,

Het evangelie wordt gedefinieerd als het goede nieuws over de dood, de begrafenis en de opstanding van Jezus, zoals deze in de Schriftteksten zijn beschreven (1 Korintiërs 15:1-4). Hoe mooi deze ook mogen klinken, uitspraken als “God houdt van je”, “God wil dat we de hongerigen voeden” en “God wil dat je een weelderig leven leidt” zijn NIET de volledige boodschap van het evangelie. Zoals Paulus ons in Galaten 1:7 waarschuwt: “Er zijn alleen maar lieden die u verontrusten en het evangelie van Christus willen verdraaien.” Niemand, zelfs geen bekend leraar, heeft het recht om de boodschap te veranderen die ons door God is gegeven. “Wat wij vroeger hebben gezegd zeg ik nu opnieuw: als iemand u een ander evangelie verkondigt dan u ontvangen hebt: hij zij vervloekt!” (Galaten 1:9)
Je schrijft een hoop onzin. Ik ben benieuwd naar een onderbouwing en verder niet. Heeft niets met onder druk zetten of een geloof onderuit halen te maken.
Beste forummers, kunnen we begrijpen dat dit niet goed voelt?
Ik voel geen echte liefde, en ook geen ware begeerte om te verstaan wat ik bedoel.
Dat hoef echt niet verder uit te leggen. Ga er zelf maar aan staan na eerst uitgefoeterd te zijn en wat er allemaal nog meer gezegd is. Maar dit wil ik wel zeggen: Als er zulke dominees in onze kerk stonden zou ik noodgedwongen thuislezer moeten worden.
DDD

Bericht door DDD »

Wel. Wat mij betreft, is er wel degelijk sprake van echte liefde, en eveneens van een ware begeerte.

Of jij dat nu voelt of niet, heeft daar helemaal niets mee te maken. Dat bedoel ik verder niet onaardig. Maar ik kan het niet anders maken dan het is.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: 25 jan 2025, 23:29 Wel. Wat mij betreft, is er wel degelijk sprake van echte liefde, en eveneens van een ware begeerte.

Of jij dat nu voelt of niet, heeft daar helemaal niets mee te maken. Dat bedoel ik verder niet onaardig. Maar ik kan het niet anders maken dan het is.
Dan lijkt u toch een andere taal te spreken die wat mij betreft (voor mijn gevoel) hard en nogal zelfverzekerd, zelfingenomen ongevoelig overkomt. Ik zeg hiermee (dat zal duidelijk zijn) niet dat u dit werkelijk bent, maar dat u voor mij wel zo overkomt.
CvdW

Bericht door CvdW »

Laten we even rustig afwachten.

Het gaat om een podcast.
We kijken alleen naar de podcast waarin mannen spreken.
Er ligt een beschuldiging op tafel.

Wie geeft er een onderbouwing?
merel

Bericht door merel »

De podcast van vandaag 'Mislukking' over Exodus 3 1-6 van Kees van Ekris lijkt mij een prima uitgangspunt om te bespreken. Het gaat hier om de zondige mens die tijdens succes vanuit hoogmoed kan handelen. Door de Heilige Geest moet hij klein gemaakt worden. Dat lijkt een mislukking, maar zorg voor geestelijke groei in een leven. Het lijkt mij dat er niets mis is met deze boodschap.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Voor mij is niet het punt dat er niets goeds te vinden is in deze podcast. En ik ontken niet dat er ook medewerkers zijn die heel bijbelgetrouw zijn. Al vind ik de geestelijke diepgang erg mager.

Het punt is dat de podcast zeer gemengd is. Met ook vrouwelijke "predikanten", en andere predikanten die achter het herinterpreteren van de bijbel op basis van de huidige tijd staan (je kunt de standpunten die daar uit voortkomen zo opnoemen).

De nieuwe hermeneutiek is vergift. En glas water met slechts 10% vergift, drink ik ook niet op.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel

Bericht door merel »

Eerlijk gezegd heb ik er moeite mee dat jij impliceert dat christenen met in bepaalde opzichten een andere zienswijze, het brein zouden vergiftigen, zonder dat je enige notie hebt van hetgeen zij zeggen. Dan schrijf je op voorhand mensen af zonder dat een inhoudelijk gesprek kan plaatsvinden.

Enige tijd geleden heb ik een dienst gehoord van een van deze predikanten. Hij gaf aan dat christenen elkaar in de huidige seculiere samenleving hard nodig hadden en dat het uiteenvallen van kerken zondig is. Hij gaf aan dat men tijdens deze ruzies vergat om elkaar te zoeken en te vinden bij Jezus Christus. Ik denk dat, ongeacht hoe je over bepaalde zaken denkt, dat wel de kernboodschap is.
Laatst gewijzigd door merel op 27 jan 2025, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Carsten

Bericht door Carsten »

U kunt toch niet ontkennen dat belangrijke Bijbelse zaken door zulke predikanten worden verzwegen of afgezwakt.
Wij noemen;
De erfzonde, de doodstaat van nature, uitverkiezing, rechtvaardig van de goddeloze, zondekennis, bevindelijke kennis van Christus.
merel

Bericht door merel »

Heb jij de aflevering van vandaag beluisterd?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik geloof je onmiddelijk als je aangeeft daar moeite mee te hebben.

Ik houd me liever aan de schrift, dit oproept om alles te toetsen en het goede te behouden, en die zeer indringend waarschuwt tegen valse leraren en valse leer.

Dan zijn er nog vele ware knechten van God, ook buiten Reformatorische kring en op plekken waar we het niet zouden verwachten. En tegelijkertijd is er een opkomende beweging die de bijbel wil herinterpreteren op basis van wat de samenleving denkt en vind. Ik lees nergens in de schrift dat we dat met de mantel der liefde moeten bedekken.

Dit is overigens een algemene opmerking. Ik ken niet alle predikanten die meewerken, en onthou mij van een beoordeling van deze medewerkers. Maar ik zeg wel dat de nieuwe hermeneutiek vergif is.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie