Ja, dat was ik zeker ook van plan, maar ik geloof toch alles overwegende en een beetje uw denkwereld overziend, of dit dan niet is wat we noemen het brood voor de honden werpen. Als u echt de waarheid wil weten, zoekt dat in een zuivere Bijbelvetaling en dan wil tegelijk een goede Bijbelverklaring aanwijzen, neem die van Matthew Henry. Die is beproefd door de eeuwen heen.DDD schreef: ↑25 jan 2025, 11:21Dat moet zeker. En dat heb je ook beloofd te zullen doen, dus ik wacht het met belangstelling af.-DIA- schreef: ↑25 jan 2025, 11:18Moet dan de inhoud niet getoetst worden aan de Schrift? Of mogen we de inhoud zelf invullen: Ieder op zijn eigen wijs... En dat dat zou dus tegelijk inhouden dat we een leugenleer niet zouden mogen bestrijden en de mensen die iets zeggen de hand boven het hoofd moeten houden? Waartoe dit gehakketak? Juist als het om de gereformeerd belijden gaat? Omdat wij het niet eens zijn met wat God ons in Zijn Woord openbaart? Dat moet het wel zijn, anders kan ik niet concluderen.
Dit gehakketak dient er toe om mijn argumentatie 'onschadelijk' te maken. Maar dat slaagt natuurlijk niet.
Los daarvan zou ik zeggen, beperk je tot de mannen in de podcast, dan kan het gesprek wat breder en zinniger gevoerd worden, wellicht.
PS Ik zie dat het gehakketak blijkbaar doorgaat. Dan kan ik beter stoppen. Wat dunkt u? Zou u zo doorgaan?