Presidentsverkiezingen USA 2024

Ambtenaar

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: 25 jan 2025, 11:10 Ik doe niet mee aan verhullend taalgebruik.
Dat kan, maar wees dan niet verbaasd als mensen niet met je in gesprek gaan.

En wil je verandering teweeg brengen, zul je in gesprek moeten. Jouw positie is die van roepende in de woestijn.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 25 jan 2025, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Mooi! Ik ben er blij mee.
MGG

Bericht door MGG »

Weer een mooi besluit. Trump is lekker bezig.
parsifal

Bericht door parsifal »

helma schreef: 25 jan 2025, 11:05 Een baby is een mens in een van de eerste levensfases. Een klein kind. Een mensje.
Dat verandert niet na de geboorte, het kind verandert dan alleen van omgeving.

Encyclo zegt bij baby:
1) kind dat zich in de eerste levensfase bevindt, vanaf zijn geboorte tot ongeveer één jaar; pasgeboren kind; zuigeling 2) (nog) ongeboren kind; foetus

Ik vind het vergezocht dat je hier een punt van maakt, en het lijkt alsof je hiermee abortus wil relativeren.

Het woord 'baby moordenaar' zal ik zelf niet gebruiken omdat het vaak de discussie over abortus gelijk op scherp zet en voorstanders gelijk aanslaan op je woordkeuze en verder niet meer willen praten. En ook omdat de keuze voor abortus ook een wanhoopsdaad kan zijn. (Dit aangaande de ouders van het ongeboren kind) Dan vind ik het belangrijk om zorgvuldig te dingen te verwoorden.

Ik hoop dat je het met me eens bent dat abortus provocatus het opzettelijk doden van een ongeboren kindje is. Wat voor woorden je daar verder ook aan geeft.
Om eerlijk te zijn, zie ik een net bevruchte eicel niet als kind en een ongeboren kind bij 20 weken zwangerschap wel. Ergens daar tussenin verandert er iets in status (voor mij) maar wanneer weet ik niet. Anderen hebben hier een andere visie op. (Wel zou ik willen dat mensen die bijvoorbeeld rond 10 weken een miskraam hebben, niet impliciet worden geacht hierover te zwijgen).

Er is m.i. geen objectieve maat te gebruiken en daarom ben ik ook niet tegen compromissen. Maak de grens 12 of 16 weken, als je daar wat effect kunt hebben, en vooral: doe alles om de vraag te verminderen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel

Bericht door merel »

Ik ben het met jou eens, Alleen vind ik jouw laatste zin wel een ingewikkelde. Afgelopen jaren heb ik meerdere abortus zaken beoordeeld en bij allen was de overweging 'het komt niet uit'. Sommigen hadden al meerdere abortussen achter de rug. Hoe kan je de vraag voorkomen als mensen geen anticonceptie gebruiken en niet meer bereid zijn te accepteren dat het leven soms anders loopt dan gepland?
TSD

Bericht door TSD »

https://nos.nl/collectie/13983/artikel/ ... -groenland

Weer zo’n tendentieuze kop bij NOS omtrent geruchten van anonieme bronnen die zelfs door het kantoor van de premier van Denmarken zelf worden tegengesproken.

Het kantoor van premier Frederiksen "herkent de interpretatie van het gesprek door anonieme bronnen niet'.

(En dan vergelijken met als de bron bijv. het leger van Israël is, dan zijn het opeens geen feiten maar “volgens het leger…en niet onafhankelijk te verifiëren”.

Niet dat ik verbaasd zou zijn als het echt zo is gegaan, maar de wijze waarop aan zogenaamde objectieve journalistiek wordt gedaan…
MGG

Bericht door MGG »

TSD schreef: 25 jan 2025, 14:34 https://nos.nl/collectie/13983/artikel/ ... -groenland

Weer zo’n tendentieuze kop bij NOS omtrent geruchten van anonieme bronnen die zelfs door het kantoor van de premier van Denmarken zelf worden tegengesproken.

Het kantoor van premier Frederiksen "herkent de interpretatie van het gesprek door anonieme bronnen niet'.

(En dan vergelijken met als de bron bijv. het leger van Israël is, dan zijn het opeens geen feiten maar “volgens het leger…en niet onafhankelijk te verifiëren”.

Niet dat ik verbaasd zou zijn als het echt zo is gegaan, maar de wijze waarop aan zogenaamde objectieve journalistiek wordt gedaan…
En informatie van een terreurbeweging zonder duidelijk disclaimer overnemen.
DDD

Bericht door DDD »

Wat is nu precies het probleem?

Zie bijvoorbeeld de opname van het gesprek tussen Poetin en Macron vlak voor de tweede inval in Oekraine. Natuurlijk hebben betrokkenen er niet altijd belang bij om eerlijk te melden wat er gebeurde. Maar dat wil niet zeggen dat dit artikel niet klopt.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

TSD schreef: 25 jan 2025, 14:34 https://nos.nl/collectie/13983/artikel/ ... -groenland

Maar dit is ontzettend groot nieuws in Denemarken. Moet de NOS dat dan negeren?
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

MGG schreef: 25 jan 2025, 11:39
Nou zeker, wat is die Trump lekker bezig :bobo

Amstelodamense

Waar rook is, is vuur. En sta jij hiervan te kijken met een persoon als Trump? Dan ben je stekeblind
MGG

Bericht door MGG »

Amstelodamense schreef: 25 jan 2025, 15:50

Een detail in vergelijking met financiering van kindermoord. Met de gedachte waar rook is, is vuur zijn duizenden onschuldige mensenlevens verwoest. Wat anoniem geklets is niet gelijk aan de waarheid.
Amstelodamense

MGG schreef: 25 jan 2025, 16:02
Amstelodamense schreef: 25 jan 2025, 15:50

Een detail in vergelijking met financiering van kindermoord. Met de gedachte waar rook is, is vuur zijn duizenden onschuldige mensenlevens verwoest. Wat anoniem geklets is niet gelijk aan de waarheid.
Tuurlijk, klein detail. Omdat Trump anti-abortus is, kan hij bij orthodoxe christenen overal mee weg komen. Ik ben bang dat velen niet zien dat hij een groot gevaar is, zoals we dat 90 jaar geleden hier in Europa ook niet altijd door hadden. Een Elon Musk die weg komt met een Hitler groet (als Trump een vent was geweest had hij daar afstand van genomen), Elon Musk als de Himmler van Trump.
DDD

Bericht door DDD »

Ik maak me ook eerlijk zorgen om polarisatie. Maar als ik dan zo'n discussie hier weer lees, dan vind ik ook dat mensen wel stekeblind moeten zijn om zo negatief over de media en zo positief over Trump te denken.

De Bijbel noemt dat een geest van een diepe slaap. Ik kan het niet anders zien. En natuurlijk polariseert dat, want anderen vinden mij een slaafse volger van de media. Dat ben ik niet. Maar dit soort dingen kan ik moeilijk volgen.
Plaats reactie